A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України "Про внесення доповнень до деяких наказів Фонду державного майна України"

від 27 листопада 2006 р.

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту наказу Фонду державного майна України "Про внесення доповнень до деяких наказів Фонду державного майна України"

1. Опис проблеми

Відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна", постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 №1114 "Про забезпечення захисту державної таємниці під час приватизації (корпоратизації) державних підприємств", спільного наказу Фонду державного майна України та Служби безпеки України "Про Порядок заходів, спрямованих на погодження проектів планів приватизації державного майна підприємств (планів розміщення акцій відкритих акціонерних товариств), що проводять діяльність, пов'язану з державною таємницею" від 27.10.2005 №2846/562 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.11.2005 за №1385/11665 на сьогодні є потреба удосконалення нормативних актів України у частині запобігання розголошення державної таємниці та втрати матеріальних носіїв секретної інформації під час приватизації (корпоратизації) державних підприємств.

2. Обґрунтування прийняття регуляторного акта.

Проект наказу Фонду державного майна України "Про внесення доповнень до деяких наказів Фонду державного майна України" розроблено відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна", постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 №1114 "Про забезпечення захисту державної таємниці під час приватизації (корпоратизації) державних підприємств" та на виконання спільного наказу Фонду державного майна України та Служби безпеки України від 27.10.2005 №2846/562, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 16.11.2005 за №1385/11665 "Про порядок виконання спільних заходів, спрямованих на погодження проектів планів приватизації державного майна підприємств (планів розміщення акцій відкритих акціонерних товариств), які провадять діяльність, пов'язану з державною таємницею".

3. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

Застосування норм проекту наказу сприятиме прозорості і відкритості відчуження державного майна, захисту майнових інтересів держави шляхом внесення доповнень до Типового плану приватизації державного майна, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 01.10.97 №1065 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.10.97 за №490/2294 та Типового плану розміщення акцій відкритого акціонерного товариства, яке створено шляхом корпоратизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 04.04.94 №175 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.05.94 за №96/305.

4. Головні цілі прийняття акта

Головними цілями прийняття акта є визначення єдиного формату та системного підходу щодо забезпечення захисту державної таємниці та захисту інтересів держави під час приватизації (корпоратизації) підприємств, які провадять діяльність, пов'язану з державною таємницею.

5. Оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей

В даному випадку вбачається за можливе визначити два альтернативні способи досягнення встановлених цілей.

1. Залишити існуючі Типовий план приватизації державного майна та Типовий план розміщення акцій відкритого акціонерного товариства, яке створено шляхом корпоратизації, але цей спосіб не є ефективним і не врегульовує особливості складання планів приватизації державного майна підприємств та планів розміщення акцій відкритого акціонерного товариства, яке створено шляхом корпоратизації, що провадять діяльність, пов'язану з державною таємницею.

2. Державне регулювання зазначеного питання шляхом внесення запропонованих змін до Типового плану приватизації державного майна та Типового плану розміщення акцій відкритого акціонерного товариства, яке створено шляхом корпоратизації.

Зазначений спосіб чітко визначатиме особливості складання планів приватизації державного майна підприємств та планів розміщення акцій відкритого акціонерного товариства, яке створено шляхом корпоратизації, що провадять діяльність, пов'язану з державною таємницею. Тому, вважаємо єдиним прийнятним методом забезпечення досягнення цілей державного регулювання затвердження наказу Фонду державного майна України "Про внесення доповнень до деяких наказів Фонду державного майна України" .

6. Аргументування переваги обраного способу досягнення встановлених цілей.

Прийняття проекту наказу Фонду державного майна України "Про внесення доповнень до деяких наказів Фонду державного майна України" вирішить проблему єдиного нормативного забезпечення складання проектів планів приватизації державного майна підприємств (планів розміщення акцій відкритих акціонерних товариств, які створені шляхом корпоратизації), що проводять діяльність, пов'язану з державною таємницею визначені спільним наказом Фонду державного майна України та Служби безпеки України "Про Порядок заходів, спрямованих на погодження проектів планів приватизації державного майна підприємств (планів розміщення акцій відкритих акціонерних товариств), що проводять діяльність, пов'язану з державною таємницею" від 27.10.2005 №2846/562 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.11.2005 за №1385/11665.

7. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми

Після набрання чинності нормативно-правовим актом "Про внесення доповнень до деяких наказів Фонду державного майна України" шляхом внесення доповнень до Типового плану приватизації державного майна, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 01.10.97 №1065 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.10.97 за №490/2294 та Типового плану розміщення акцій відкритого акціонерного товариства, яке створено шляхом корпоратизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 04.04.94 №175 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.05.94 за №96/305, він врегулює особливості складання планів приватизації державного майна підприємств та планів розміщення акцій відкритого акціонерного товариства, яке створено шляхом корпоратизації, що провадять діяльність, пов'язану з державною таємницею.

Саме такі доповнення упорядкують виконання вимог Закону України "Про приватизацію державного майна" та постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 №1114 "Про забезпечення захисту державної таємниці під час приватизації (корпоратизації) державних підприємств" щодо посилення захисту майнових інтересів держави шляхом внесення доповнень до Типового плану приватизації державного майна, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 01.10.97 №1065 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.10.97 за №490/2294 та Типового плану розміщення акцій відкритого акціонерного товариства, яке створено шляхом корпоратизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 04.04.94 №175 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.05.94 за №96/305.

8. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта.

Для забезпечення реалізації норм Закону України "Про приватизацію державного майна", постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 №1114 "Про забезпечення захисту державної таємниці під час приватизації (корпоратизації) державних підприємств", спільного наказу Фонду державного майна України та Служби безпеки України "Про Порядок заходів, спрямованих на погодження проектів планів приватизації державного майна підприємств (планів розміщення акцій відкритих акціонерних товариств), що проводять діяльність, пов'язану з державною таємницею" від 27.10.2005 №2846/562 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.11.2005 за №1385/11665 досягнення забезпечення захисту державної таємниці та захисту інтересів держави під час приватизації (корпоратизації) підприємств, які провадять діяльність, пов'язану з державною таємницею шляхом внесення змін та доповнень до Типового плану приватизації державного майна, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 01.10.97 №1065 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.10.97 за №490/2294 та Типового плану розміщення акцій відкритого акціонерного товариства, яке створено шляхом корпоратизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 04.04.94 №175 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.05.94 за №96/305.

Це надасть встановлення чітких механізмів та процедури здійснення захисту майнових інтересів держави під час приватизації (корпоратизації) підприємств, які провадять діяльність пов'язану з державною таємницею, і оперативного погодження проектів планів приватизації державного майна цих підприємств (планів розміщення акцій відкритих акціонерних товариств, які створені шляхом корпоратизації).

Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб'єктами господарювання висока.

Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.

9. Оцінка впровадження та виконання вимог регуляторного акта.

Впровадження даного проекту наказу дасть змогу:

  • вирішити проблему нормативного забезпечення механізму проведення погодження проектів планів приватизації (корпоратизації державних підприємств, які провадять діяльність пов'язану з державною таємницею;
  • посилити забезпечення захисту державної таємниці, збереження матеріальних носіїв секретної інформації.

10. Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію регуляторного акта.

Ризику впливу зовнішніх чинників на дію регуляторного акта немає.

11. Обґрунтування строку дії регуляторного акта

Обмеження строку регуляторного акта немає, що дасть змогу розв'язати проблеми та досягти цілі державного регулювання. Термін чинності регуляторного акта - відповідно до законодавства після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.

12. Визначення показників результативності регуляторного акта

У результаті запровадження регуляторного акта буде удосконалено процедуру розробки плану приватизації та плану розміщення акцій відкритого акціонерного товариства створеного в процесі корпоратизації, що зумовить позитивні наслідки як для держави, так і для суб'єктів господарювання.

Надходжень до державного і місцевого бюджетів, що пов'язані з дією запропонованого регуляторного акта, не передбачається.

Запропонований регуляторний акт обов'язковий для виконання всіма суб'єктами господарювання, які володіють державною таємницею.

Рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень регуляторного акта високий.

13. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження із залученням спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з нагляду за охороною державної таємниці у межах строків, установлених статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Базове відстеження здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом або більшістю його положень з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта.

Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності актом або більшістю його положень, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.

Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження, в тому числі у разі, коли дію акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

У процесі відстеження встановлюється кількісне та якісне значення для кожного показника результативності, визначеного під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.

Базове, повторне та періодичне відстеження здійснюється на основі показників і даних, визначених під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.

Щоквартальне подання Міністерству фінансів України та Міністерству економіки України звіту про продані об'єкти у кількісному та вартісному виразі.

Оприлюднення інформації про процеси відчуження в засобах масової інформації (друкованих виданнях, мережі Інтернет).