A A A K K K

Про затвердження Положення про порядок погодження планів санації та мирових угод

від 11 червня 2007 р.

ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ

НАКАЗ

___________м. Київ___________

Про затвердження Положення про порядок погодження планів санації та мирових угод

З метою вдосконалення процесу погодження планів санації та мирових угод в процедурах банкрутства державних підприємств, функції з управління майном яких, у зв'язку з прийняттям рішення про приватизацію, належать Фонду державного майна України, та господарських організацій, у статутних фондах яких корпоративні права держави перевищують 25 відсотків, а також приведення у відповідність до вимог Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України і Закону України від 21.09.06 № 185-V "Про управління об'єктами державної власності"

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Зміни до Положення про порядок погодження планів санації господарських товариств та державних підприємств, щодо яких прийнято рішення про приватизацію, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 05.10.2001 № 1809 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.10.2001 за № 897/6088, виклавши його в новій редакції (додається).

2. Директору Департаменту банкрутства, санації та реструктуризації Гладченку А.В. в установленому порядку подати зазначені зміни на реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Начальнику Управління офіційних друкованих видань Путівській Н. А. забезпечити публікацію Положення у Державному інформаційному бюлетені "Про приватизацію".

4. Вважити такими, що втратили чинність наказ Фонду державного майна України від 08.05.2007 №720 "Про внесення змін до наказу ФДМУ від 05.10.2001 №1809", наказ Фонду державного майна України від 04.03.2003 №356 "Щодо внесення змін та доповнень до наказу ФДМУ від 05.10.2001 №1809", наказ Фонду державного майна України від 05.10.2001 №1809 "Про затвердження Положення про порядок погодження планів санації господарських товариств та державних підприємств, щодо яких прийнято рішення про приватизацію", наказ Фонду державного майна України від 21.08.2001 №1521 "Про комісію по запобіганню банкрутству", наказ Фонду державного майна України від 08.08.2005 №2319 "Про внесення змін та доповнень до наказу ФДМУ від 21.08.2001 №1521".

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Фонду Лєдомську С.Ю.

Голова ФондуВ. Семенюк

ПОЛОЖЕННЯ
про порядок погодження планів санації та мирових угод

Розділ 1. Загальні положення

1.1. Положення про порядок погодження планів санації та мирових угод (далі -Положення) розроблено відповідно до Закону України від 14.05.92 № 2343 - ХІІ "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", Закону України від 04.03.92 № 2163 - ХІІ "Про приватизацію державного майна", Закону України від 21.09.2006 № 185-V "Про управління об'єктами державної власності", Постанови Верховної Ради України від 07.07.92 № 2558 -ХІІ "Про Тимчасове положення про Фонд державного майна України" та Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 № 1891."

1.2. Дія цього Положення поширюється на:

державні підприємства, щодо яких прийнято рішення про приватизацію;

підприємства, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, у статутних фондах яких корпоративні права держави перевищують 50 відсотків, і перебувають в управлінні Фонду;

господарські організації з корпоративними правами держави понад 25 відсотків їх статутного фонду;

об'єкти державної власності, що знаходяться в управлінні міністерств та інших органів виконавчої влади, у разі створення за їх участю нових суб'єктів господарювання".

1.3. Сферою застосування цього Положення є нормативно-правове врегулювання процедури погодження Фондом державного майна України (далі - Фонд) планів санації (змін і доповнень до планів санації) та мирових угод, які подаються керуючими санацією або керівниками підприємств та містять заходи щодо відновлення платоспроможності підприємств-боржників.

Розділ 2. Порядок подання до Фонду документів, необхідних для прийняття рішення про погодження планів санації підприємств-боржників, провадження справи про банкрутство яких прийнято господарським судом

2.1. Керуючий санацією для отримання рішення про погодження плану санації підприємства-боржника звертається до Фонду з відповідною письмовою заявою протягом трьох місяців з дня винесення господарським судом ухвали про проведення санації підприємства-боржника.

2.2. План санації, що подається до Фонду для погодження, повинен бути попередньо розглянутий комітетом кредиторів, погоджений інвестором (у разі наявності інвестора), боржником та підписаний керуючим санацією і головним бухгалтером. Плани санації об'єктів державної власності, що знаходяться в управлінні міністерств та інших органів виконавчої влади, у разі створення за їх участю нових суб'єктів господарювання повинні бути попередньо погоджені цими органами управління.

2.3. До плану санації додаються такі документи:

копія свідоцтва про державну реєстрацію підприємства, засвідчена в установленому порядку;

копії установчих документів підприємства-боржника, засвідчені в установленому порядку;

ухвала господарського (арбітражного) суду про порушення провадження у справі про банкрутство;

ухвала господарського (арбітражного) суду про затвердження реєстру вимог кредиторів;

ухвала господарського (арбітражного) суду про проведення санації підприємства-боржника та призначення керуючого санацією;

копія ліцензії керуючого санацією, засвідчена в установленому порядку;

протокол зборів кредиторів про утворення комітету кредиторів з визначенням його кількісного складу та повноважень;

протокольне рішення комітету кредиторів про погодження кандидатури керуючого санацією, вибір інвестора (інвесторів), схвалення плану санації підприємства-боржника;

звіт про незалежну оцінку майна підприємства-боржника, яке пропонується до реалізації в процесі санації;

затверджений висновок про переоцінку активів підприємства-боржника разом з переліками такого майна, вартість якого визначена в звіті про незалежну оцінку майна;

пакет документів податкової, фінансової та статистичної звітності за три останніх роки роботи підприємства-боржника та за останній звітний період, підписаних керівником підприємства-боржника і головним бухгалтером.

2.4.Зміст Планів санації:
2.4.1.Коротка характеристика підприємств.
2.4.1.1.Історія створення підприємства.
 Засновники.
Органи управління.
Основні види господарської діяльності.
2.4.1.2.Реквізити підприємства:
 Повна і скорочена назва підприємства.
 Код ЄДРПОУ.
 Номер і дата видачі свідоцтва про державну реєстрацію.
 Юридична адреса.
 Прізвище, ім'я та по батькові голови правління.
 Телефон, факс.
 Прізвище, ім'я та по батькові керуючого санацією (арбітражного керуючого).
 Телефон, факс.
2.4.1.3.Інформація про власників акцій підприємства.
 Статутний фонд підприємства.
 Кількість і номінальна вартість акцій.
 Структура власності (державна частка; частка юридичних осіб; частка фізичних осіб).
2.4.1.4.Організаційна структура підприємства.
 Структурна схема підприємства.
Штатно-посадовий розклад підприємства.
 Перелік дочірніх підприємств, філій, представництв та інших відокремлених структурних підрозділів.
2.4.1.5.Основні види продукції, яка випускається підприємством, ціни та ринки збуту.
 Перелік основних видів продукції.
Питома вага кожного виду продукції в загальному обсязі виробництва (у грошовому виразі) та реалізації.
Питома вага собівартості кожного виду продукції в загальному обсязі собівартості продукції, що виробляється товариством.
Випуск продукції в натуральних одиницях.
Коротка характеристика ринків збуту.
2.4.1.6.Фінансово-майновий стан підприємства (за 2 попередні роки та станом на останній звітний період):
 структура доходів;
структура витрат, у т.ч. собівартість;
чистий прибуток (збиток);
збиткової діяльності;
структура активів, а саме:
 перелік майна підприємства за організаційною структурою, згідно з результатами інвентаризації активів підприємства та їхньої переоцінки після дати балансу;
 соціально-побутова сфера та комунальна сфера (житло, гуртожитки та інше);
 перелік державного майна, яке в процесі приватизації не увійшло до статутного фонду господарського товариства, але залишилося на його балансі (перелік об'єктів, вартість, пропозиції щодо подальшого використання, затверджені начальником регіонального відділення Фонду за місцем розташування балансоутримувача такого майна);
 перелік майна, що пропонується до відчуження (із зазначенням інвентарних номерів та залишкової вартості);
 право власності на земельні ділянки, уключаючи Державний акт на право користування земельними ділянками;
 наявність на балансі об'єктів, що забезпечують життєдіяльність окремих об'єктів соціальної інфраструктури населеного пункту, в межах якого розташоване підприємство;
 перелік нерухомого майна, яке обліковується на балансі в розрізі підрозділів підприємства з характеристикою за фінансово-бухгалтерськими, технічними та будівельними показниками;
 перелік рухомого майна, яке обліковується на балансі підприємства з характеристикою за фінансово-бухгалтерськими та технічними показниками;
 нематеріальні активи - майнові та немайнові права, у тому числі право землекористування, корпоративні права, об'єкти права інтелектуальної власності.
 кредиторська заборгованість, у т.ч. перед бюджетом, зі страхування та з оплати праці;
 дебіторська заборгованість;
 відповідність статутного фонду розміру чистих активів товариства;
 наявність готової продукції на складах та товарно-матеріальних цінностей;
 структура довгострокових та поточних фінансових інвестицій.
2.4.2.Структура кредиторської та дебіторської заборгованості:
2.4.2.1.Реєстр кредиторів.
2.4.2.2.Аналіз структури кредиторської заборгованості.
2.4.2.3.Реєстр дебіторів.
2.4.2.4.Аналіз структури дебіторської заборгованості.
2.4.3.Аналіз ймовірної ліквідації підприємства, її соціальні наслідки:
2.4.3.1.Погашення боргів за рахунок доходів, отриманих від реалізації активів товариства.
2.4.3.2.Соціальні наслідки непогашених боргів та ліквідації підприємства.
2.4.4.Заходи щодо відновлення платоспроможності боржника:
2.4.4.1.Заходи щодо виробничої (оперативної) реструктуризації, розрахунок необхідних коштів для реалізації заходів.
 План дій щодо реструктуризації підприємства-боржника, розрахунок необхідних коштів для реалізації заходів.
 Перепрофілювання виробництва.
Закриття нерентабельних виробництв.
Продаж майна та основних засобів. Виручка від їх реалізації.
Передача майна в оренду. Виручка від оренди.
 Скорочення працівників боржника.
Створення інших суб'єктів підприємницької діяльності на базі майна боржника.
2.4.4.2.Заходи з фінансової реструктуризації.
 Стягнення дебіторської заборгованості.
 Відстрочка та (або) розстрочка платежів або прощення (списання) частини боргів.
 Отримання кредитів.
2.4.4.3.Зобов'язання інвестора про погашення боргу (частини боргу) боржника, зокрема шляхом переведення на нього боргу (частини боргу) та його відповідальність за невиконання взятих на себе зобов'язань. Інформація про наміри інвестора стосовно викупу державної частки акцій в статутному фонді товариства та умови цього викупу.
2.4.4.4.Інші заходи відновлення платоспроможності.
 Передача житлового фонду та соціально-культурних об'єктів до комунальної власності (перелік, вартість) та /або до сфери управління уповноважених органів управління.
 Особливості щодо державного майна, яке в процесі приватизації не увійшло до статутного фонду господарського товариства, але залишилося на його балансі:
 неможливість його відчуження у процесі санації для погашення зобов'язань та відновлення платоспроможності боржника за його рахунок;
 зобов'язання щодо належного його тримання і зберігання відповідно до чинного законодавства.
2.4.5.Заходи з перевірки розміру статутного фонду на відповідність вимогам ст.155 Цивільного кодексу України:
складання балансу за результатами переоцінки активів та заходів щодо відновлення платоспроможності боржника;
проведення розрахунку вартості чистих активів відповідно до Методичних рекомендацій згідно з рішенням ДКЦПФР від 17.11.2004 №485;
прийняття засновником рішення щодо зміни статутного фонду товариства за результатами проведених заходів.
2.4.6.Результати проведеної санації та її соціально-економічні наслідки.
 Нарощення обсягів виробництва, реалізації продукції.
 Збільшення доходів, скорочення витрат.
 Планові щоквартальні фінансові показники діяльності товариства (відповідно до форми №2 "Звіт про фінансові результати") на:
 1) період проведення санації товариства;
2) постсанаційний період - до моменту повного погашення реєстрових боргів підприємства.
 Графік щоквартального погашення боргів підприємства, у т.ч. через укладання мирової угоди.
 Структура активів та зобов'язань (у т.ч. поточних і реєстрових) товариства як на момент початку санації, так і на її кінець.
 Підвищення конкурентоспроможності та рівня рентабельності підприємства.
2.4.6.1.Погашення кредиторської заборгованості, у тому числі із заробітної плати, пенсійного фонду, бюджету.
2.4.6.2.Підвищення оплати праці.
2.4.6.3.Створення нових робочих місць.
2.4.6.4.Подальше надходження до Державного бюджету коштів від підприємства, що працює.
2.4.6.5.Отримання справедливої вартості розміру статутного фонду внаслідок вищепроведених заходів."

Розділ 3. Порядок подання до Фонду документів, необхідних для прийняття рішення про надання згоди керівникові підприємства-боржника на подання заяви до господарського суду про порушення справи про банкрутство

3.1. Керівник підприємства-боржника для отримання згоди Фонду на подання заяви до господарського суду про порушення справи про банкрутство з метою проведення ним процедури санації до подання кредиторами заяви про порушення справи про банкрутство (далі - провадження справи про банкрутство) звертається до Фонду з відповідною письмовою заявою. До заяви додається план санації.

3.2. План санації, що подається до Фонду на погодження, повинен бути попередньо погоджений інвестором (у разі наявності інвестора), правлінням та спостережною радою (у разі їх наявності) і підписаний керівником.

3.3. До плану санації додаються такі документи:

копія свідоцтва про державну реєстрацію підприємства, засвідчена в установленому порядку;

копії установчих документів підприємства-боржника, засвідчені в установленому порядку;

пакет документів податкової, фінансової та статистичної звітності за три останніх роки роботи підприємства-боржника та за останній звітний період, підписаних керівником підприємства-боржника і головним бухгалтером.

3.4. План санації підприємства-боржника повинен бути виконаний відповідно до вимог п. 2.4.

Розділ 4. Порядок прийняття Фондом рішення про погодження планів санації підприємств-боржників
(надання згоди на проведення санації керівником)

4.1. Погодження планів санації підприємств-боржників здійснюється заступником Голови Фонду, який відповідає за даний напрямок роботи. Департамент, до повноважень якого належать питання погодження планів санації та мирових угод, на підставі позитивних висновків відповідних департаментів Фонду подає заступнику Голови Фонду проект плану санації на погодження.

Плани санації підприємств-боржників погоджуються, якщо:

зміст та структура плану санації відповідають вимогам пункту 2.4 цього Положення;

план санації містить дієві заходи щодо відновлення платоспроможності боржника, які не суперечать інтересам держави.

4.2. План санації підприємства-боржника (надання згоди на проведення санації керівником) погоджується Фондом протягом одного місяця з дня подання пакета документів, які додаються до плану санації, на розгляд.

4.3. За результатами розгляду поданих документів Фонд може відмовити у погодженні плану санації (наданні дозволу керівнику на провадження справи про банкрутство), якщо:

надані документи не відповідають вимогам цього Положення та чинному законодавству України;

виявлено недостовірні дані у документах, поданих разом з планом санації;

Департаментом, до повноважень якого відносяться питання погодження планів санації та мирових угод, надано негативний висновок щодо ефективності запропонованих заходів з відновлення платоспроможності підприємств-боржників;

положення плану санації не відповідають галузевій специфіці підприємства-боржника та інтересам держави.

4.4. У разі виявлення недоліків або невідповідностей у поданому плані санації Фонд надає керуючому санацією свої письмові рекомендації та пропозиції стосовно доопрацювання плану санації.

4.5. Після внесення відповідних змін у план санації та подання його керуючим санацією (керівником підприємства) до Фонду у десятиденний термін з дня його отримання Фонд приймає рішення щодо погодження плану санації, про що керуючий санацією (керівник підприємства) повідомляється письмово.

4.6. У разі подання до Фонду планів санації підприємств-боржників, які включені до переліку стратегічно важливих для економіки та безпеки держави, особливо небезпечних, містоутворюючих та таких, що займають монопольне становище на відповідному ринку України, Фонд подає такі плани санації на попереднє узгодження до Міністерства економіки України.

Розділ 5. Порядок прийняття Фондом рішення про погодження мирових угод

5.1. Погодження мирових угод стосовно підприємств-боржників приймається заступником Голови Фонду, який відповідає за даний напрямок роботи. Департамент, до повноважень якого відносяться питання погодження планів санації та мирових угод, на підставі позитивних висновків відповідних департаментів Фонду подає заступнику Голови Фонду проект мирової угоди на погодження.

5.2. Керівник підприємства - боржника (керуючий санацією, ліквідатор) для отримання рішення щодо погодження мирової угоди письмово звертається до Фонду.

5.3. Текст мирової угоди, що подається до Фонду на погодження, повинен бути попередньо розглянутий комітетом кредиторів, що підтверджується відповідним протоколом. У разі наявності виконання зобов'язань боржника третіми особами (інвесторами) текст мирової угоди повинен бути погоджений інвестором.

5.4. До проекту мирової угоди додаються документи, що підтверджують право власності, та звіт про незалежну оцінку майна, яке планується до відчуження в рахунок погашення боргу.

5.5. Фонд в місячний термін після отримання проекту мирової угоди може відмовити в погодженні мирової угоди і повернути її на доопрацювання, якщо:

виявлено недостовірні дані у документах, поданих разом з проектом мирової угоди;

надано негативний висновок Департаменту Фонду, до повноважень якого відносяться питання погодження планів санації та мирових угод.

Розділ 6. Забезпечення Фондом розробки умов санації підприємств, що перебувають в його управлінні, у статутних фондах яких корпоративні права держави перевищують 50 відсотків, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави

6.1. З метою вивчення ситуації, яка склалась на підприємстві, і виявлення негативних аспектів у діяльності підприємства та прийняття рішення про можливість проведення ефективної санації, Фондом створюється робоча група. Дослідження вказаних питань робочою групою проводяться за місцезнаходженням підприємства.

6.2. За результатами проведеної роботи робочою групою вносяться пропозиції до плану санації щодо заходів по відновленню платоспроможності і беззбиткової діяльності підприємства.

Директор Департаменту банкрутства, санації та реструктуризаціїА. Гладченко