A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про оренду державного та комунального майна»

від 17 січня 2013 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України
«Про оренду державного та комунального майна»

1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності

Проект Закону розроблено на виконання рішення Спеціальної контрольної комісії з питань приватизації Верховної Ради України про ефективність використання державного майна цілісних майнових комплексів, переданих в оренду, від 20.10.2011 з метою підвищення ефективності орендних відносин, зокрема оренди цілісних майнових комплексів державних підприємств, та запобігання пошкодженням і втратам орендованого майна, накопичуванню заборгованості з орендної плати.

2. Визначення цілей державного регулювання

Внесення змін до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» має на меті:

забезпечення компенсування державі втрат майна в результаті безгосподарності орендаря;

захист майнових інтересів держави, запобігання втраті майна;

запобігання накопичуванню заборгованості з орендної плати та

виведенню боржниками активів зі складу об’єкта оренди;

вдосконалення порядку повернення з оренди цілісних майнових комплексів державних підприємств.

3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акта

Вбачається три способи регулювання:

  1. Залишення без змін Закону України «Про оренду державного та комунального майна», що не дозволить виконати рішення Спеціальної контрольної комісії з питань приватизації Верховної Ради України.
  2. Внесення змін до Закону України «Про оренду державного та

     комунального майна», тобто розробка даного законопроекту, що 

     вирішить порушене питання.

  1. Розробка нового проекту Закону України «Про оренду державного та комунального майна», що є недоцільним з точки зору правил нормо-проектувальної техніки, оскільки загалом існуючий Закон є ефективним та потребує лише доопрацювання, яке пропонується.

4. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми

з метою забезпечення компенсування державі втрат майна в результаті безгосподарності орендаря – впровадження нової істотної умови оренди - компенсації орендарем втрат орендованого майна;

з метою захисту майнових інтересів держави, запобігання втратам майна, встановлюється неможливість звернення стягнень за зобов’язаннями орендаря чи третіх осіб на орендоване майно та вчинення орендарем дій з майном, які ведуть до зміни форми власності, без дозволу орендодавця;

з метою забезпечення кращого відновлення орендованого майна передбачається можливість страхування його орендарем на користь балансоутримувача цього майна;

з метою  запобігання накопичуванню заборгованості з орендної плати – надання орендодавцю права відмовитися від договору оренди окремого індивідуально визначеного майна і вимагати повернення орендованого майна, якщо заборгованість орендаря з орендної плати перевищує суму завдатку, сплаченого під час укладення договору оренди;

з метою вдосконалення порядку повернення з оренди цілісних майнових комплексів державних підприємств – затвердження на рівні Уряду Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Для прийняття законопроекту перешкод правового чи економічного характеру немає.

6. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів         

У результаті прийняття розробленого законопроекту буде підвищено ефективність орендних відносин шляхом впровадження заходів із запобігання втратам орендованого майна, компенсації орендарем таких втрат, не допущення накопичення заборгованості з орендної плати, удосконалення порядку повернення цілісних майнових комплексів підприємств після припинення або розірвання договору оренди.

Об'єкт впливу

Громадяни

(як орендарі)

Суб'єкти господарювання

Як орендарі

Як орендодавці

Вигоди

 

Запобігання подальшому накопиченню заборгованості з орендної плати

запобігання втратам орендованого майна, удосконалення порядку повернення майна з оренди

Витрати

 

Додаткові витрати не очікуються

7. Очікувані результати прийняття акта

Загальним ефектом прийняття законопроекту буде підвищення ефективності орендних відносин та забезпечення збереження переданого в оренду державного та комунального майна

8. Обґрунтування дії строку акта

Запропоновані зміни до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» будуть діяти до прийняття нових змін або до їх скасування.

9. Визначення показників результативності акта

Показниками результативності запропонованих змін до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» будуть:

розмір надходжень коштів від оренди до Державного бюджету України та місцевих бюджетів;

кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта - орендарів цілісних майнових комплексів підприємств та нерухомого майна;

поінформованість суб’єктів господарювання забезпечується за допомогою Інтернету та в результаті діяльності центрального апарату ФДМУ та його регіональних відділень.

10. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом моніторингу договорів оренди, укладених із визначеними категоріями осіб.

Базове відстеження результативності змін до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» здійснюється до дня набрання чинності шляхом обробки інформації.

Повторне відстеження буде проводитися через рік після набрання чинності запропонованими змінами до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» з використанням показників результативності.

Періодичне відстеження буде проводитись раз на три роки на підставі даних звітів про укладені договори оренди та надходження орендної плати.

 

Заступник Голови Фонду                                                         І.Хотей