A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу постанови Кабінету Міністрів України  "Про внесення змін до Порядку відчуження об'єктів державної власності"

від 1 грудня 2009 р.

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку відчуження об'єктів державної власності"

1. Опис проблеми

Державні підприємства, установи, організації (далі - підприємства) за погодженням з відповідним суб'єктом управління мають право здійснювати заходи з відчуження надлишкового майна. Порядок відчуження об'єктів державної власності затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 6 червня 2007 р. № 803. З метою збільшення розміру коштів, що надходять від продажу майна таких підприємств, підвищення ефективності реалізації об'єктів державної власності, які були переоцінені, Фондом державного майна розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку відчуження об'єктів державної власності", яким передбачено, що у разі, якщо майно не продано на товарній біржі протягом 30 календарних днів з моменту його виставлення на біржові торги, воно може бути продано шляхом проведення аукціону.

2. Цілі прийняття акта

Основними цілями прийняття регуляторного акта є підвищення ефективності реалізації майна підприємств державного сектору економіки для поповнення обігових коштів, зменшення витрат на утримання основних фондів, що вибули з виробничого процесу, погашення ними заборгованості.

Крім того, проектом постанови запроваджується механізм відчуження майна, який створить умови для унеможливлення вчинення корупційних правопорушень, зокрема, товарні біржі та організатори аукціонів вимушені будуть вжити дієвих заходів щодо реалізації цього майна у повному обсязі та недопущення ними випадків, спрямованих на проведення повторних торгів чи аукціонів із зниженням початкової вартості до 30 відсотків, оскільки повторний продаж майна буде здійснюватися на аукціоні, який буде проводиться Державною акціонерною компанією "Національна мережа аукціонних центрів".

3. Оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей

Для досягнення встановлених цілей є два альтернативних способи:

3.1. Залишити існуюче нормативно-правове регулювання без змін. Такий спосіб не є ефективним, оскільки держава недоотримає очікуваних надходжень від відчуження об'єктів державної власності та залишить можливість для зловживань при відчуженні державного майна шляхом здійснення необґрунтованого зниження його вартості до 30%.

3.2. Прийняття регуляторного акта "Про внесення змін до Порядку відчуження об'єктів державної власності" підвищить ефективність продажу державного майна, збільшить надходження коштів до Державного бюджету України, виключить умови для зловживань у процесі реалізації державного майна через існуючий механізм.

4. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми

У запропонованому проекті пропонується внести зміни до абзацу 2 пункту 13, абзацу 2 пункту 14, пунктів 32, 47 Порядку відчуження об'єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 червня 2007 р. № 803.

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Оцінка можливості впровадження регуляторного акта та виконання його вимог є високою.

Досягненням установлених цілей у разі прийняття регуляторного акта буде підвищення ефективності процесу відчуження державного майна, збільшення надходження коштів до Державного бюджету України, що дасть можливість спрямувати більше коштів на виплати заробітної плати, погашення наявної заборгованості за податками і зборами та іншими обов'язковими платежами, вивільнить грошовий ресурс для проведення модернізації та розвитку нових напрямів діяльності, унеможливить вчинення корупційних правопорушень.

Реалізація регуляторного акта не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

Очікуваними наслідками дії регуляторного акта не передбачено нанесення шкоди суб'єктам господарювання.

Запровадження зазначеного регуляторного акта забезпечить високу ймовірність досягнення поставлених цілей.

6. Очікувані результати

Впровадження цього регуляторного акта дасть змогу:

- підвищити ефективність продажу об'єктів державної власності;

- збільшити надходження коштів до Державного бюджету України;

- спрямувати більше коштів на виплати заробітної плати, погашення наявної заборгованості за податками і зборами та іншими обов'язковими платежами;

- вивільнити грошовий ресурс для проведення модернізації та розвитку нових напрямів діяльності;

- виключити умови для зловживань у процесі реалізації державного майна.

7. Обґрунтування строку чинності акта

Обмежень строку регуляторного акта немає, що дасть змогу розв'язати проблеми та досягти намічених цілей. Строк чинності регуляторного акта - відповідно до законодавства після прийняття його Кабінетом Міністрів України.

8. Показники результативності акта

Вигоди Витрати
У сфері держави
Збільшить надходження коштів до Державного бюджету України. Унеможливить вчинення корупційних правопорушень. Реалізація змін постанови не потребує витрат Державного бюджету України
У сфері підприємств державного сектору економіки
Реалізація змін постанови дасть можливість спрямувати більше коштів на погашення наявної заборгованості за обов'язковими платежами, вивільнить грошовий ресурс для проведення модернізації та розвитку нових напрямів діяльності. Додаткові витрати не передбачаються

9. Заходи для відстеження результативності регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження.

Базове відстеження здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом. Базове відстеження результативності може бути здійснене після набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності актом, але не пізніше ніж через два роки.

Періодичне відстеження здійснюється раз у три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Встановлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються зі значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

У процесі відстеження встановлюється кількісне та якісне значення для кожного показника результативності, визначеного під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.

Базове, повторне та періодичне відстеження здійснюються на основі показників і даних, визначених під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.

В. о. Голови ФондуД. Парфененко