A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України "Про порядок підготовки земельних ділянок до внесення їх до статутних фондів об'єктів групи B, Г та об'єктів агропромислового комплексу"

від 23 грудня 2007 р.

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту наказу Фонду державного майна України "Про порядок підготовки земельних ділянок до внесення їх до статутних фондів об'єктів групи B, Г та об'єктів агропромислового комплексу"

1. Опис проблеми

Відповідно до Земельного кодексу України, Закону України "Про приватизацію державного майна", Порядку продажу у 2007 році земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.07 №710, на сьогодні є потреба удосконалення нормативних актів України у частині визначення порядку підготовки земельних ділянок до внесення їх до статутних фондів об'єктів групи B, Г та об'єктів агропромислового комплексу у ході підготовки об'єктів до продажу.

2. Обґрунтування прийняття регуляторного акта

Проект наказу Фонду державного майна України "Про порядок підготовки земельних ділянок до внесення їх до статутних фондів об'єктів групи B, Г та об'єктів агропромислового комплексу" розроблено відповідно до Земельного кодексу України, Закону України "Про приватизацію державного майна", Порядку продажу у 2007 році земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.07 №710, та на виконання пункту 12 наказу Фонду державного майна України від 13.06.07 №929 "Про підготовку та проведення продажу у 2007 році земельних ділянок у складі об'єкта аукціону та внесення земельних ділянок до статутних фондів об'єктів приватизації".

3. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

Застосування норм проекту наказу конкретизує Порядок продажу у 2007 році земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.07 №710, сприятиме прозорості і відкритості відчуження державного майна, захисту майнових інтересів держави шляхом визначення порядку підготовки земельних ділянок до внесення їх до статутних фондів об'єктів групи B, Г та об'єктів агропромислового комплексу.

4. Головні цілі прийняття акта

Головними цілями прийняття акта є визначення єдиного формату та системного підходу при підготовці земельних ділянок до внесення їх до статутних фондів об'єктів групи B, Г та об'єктів агропромислового комплексу в ході підготовки об'єктів до продажу.

5. Оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей

У даному випадку вбачається за можливе визначити два альтернативні способи досягнення встановлених цілей.

1. Залишити існуючий порядок продажу земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації, згідно з Порядком продажу у 2007 році земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.07 №710, але цей спосіб не є ефективним і не визначає особливості підготовки земельних ділянок до внесення їх до статутних фондів об'єктів групи B, Г та об'єктів агропромислового комплексу в ході підготовки об'єктів до продажу.

2. Державне регулювання зазначеного питання шляхом запропонованого Порядку підготовки земельних ділянок до внесення їх до статутних фондів об'єктів групи B, Г та об'єктів агропромислового комплексу.

Зазначений спосіб чітко визначатиме процедуру підготовки земельних ділянок до внесення їх до статутних фондів об'єктів групи B, Г та об'єктів агропромислового комплексу в ході підготовки об'єктів до продажу. Отже, вважаємо єдиним прийнятним методом забезпечення досягнення цілей державного регулювання затвердження наказу Фонду державного майна України "Про порядок підготовки земельних ділянок до внесення їх до статутних фондів об'єктів групи B, Г та об'єктів агропромислового комплексу".

6. Аргументування переваги обраного способу досягнення встановлених цілей

Прийняття проекту наказу Фонду державного майна України "Про порядок підготовки земельних ділянок до внесення їх до статутних фондів об'єктів групи B, Г та об'єктів агропромислового комплексу" вирішить проблему нормативного забезпечення підготовки земельних ділянок до внесення їх до статутних фондів об'єктів групи B, Г та об'єктів агропромислового комплексу в ході підготовки об'єктів до продажу згідно з Порядком продажу у 2007 році земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.07 №710.

7. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми

Після набрання чинності нормативно-правовим актом "Про порядок підготовки земельних ділянок до внесення їх до статутних фондів об'єктів групи B, Г та об'єктів агропромислового комплексу", він врегулює процедуру підготовки земельних ділянок до внесення їх до статутних фондів об'єктів групи B, Г та об'єктів агропромислового комплексу.

Саме такий нормативно-правовий акт упорядкує виконання вимог Закону України "Про приватизацію державного майна" та постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.07 №710 "Про затвердження Порядку продажу у 2007 році земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації" щодо посилення захисту майнових інтересів держави шляхом додаткового визначення особливостей підготовки земельних ділянок до внесення їх до статутних фондів об'єктів групи B, Г та об'єктів агропромислового комплексу.

8. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта

Для забезпечення реалізації норм Земельного кодексу України, Закону України "Про приватизацію державного майна", "Порядку продажу у 2007 році земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.07 №710, досягнення забезпечення захисту інтересів держави під час підготовки земельних ділянок до внесення їх до статутних фондів об'єктів групи B, Г та об'єктів агропромислового комплексу шляхом прийняття проекту наказу Фонду державного майна України "Про порядок підготовки земельних ділянок до внесення їх до статутних фондів об'єктів групи B, Г та об'єктів агропромислового комплексу".

Це надасть можливості встановлення чітких механізмів та процедури здійснення захисту майнових інтересів держави під час підготовки земельних ділянок до внесення їх до статутних фондів об'єктів групи B, Г та об'єктів агропромислового комплексу в ході підготовки об'єктів до продажу.

Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб'єктами господарювання висока.

Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.

9. Оцінка впровадження та виконання вимог регуляторного акта

Впровадження даного проекту наказу дасть змогу:

o вирішити проблему нормативного забезпечення механізму підготовки земельних ділянок до внесення їх до статутних фондів об'єктів групи B, Г та об'єктів агропромислового комплексу;

o посилити забезпечення захисту майнових інтересів держави.

10. Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію регуляторногоакта

Ризику впливу зовнішніх чинників на дію регуляторного акта немає.

11. Обґрунтування строку дії регуляторного акта

Обмеження строку регуляторного акта немає, що дасть змогу розв'язати проблеми та досягти цілі державного регулювання. Термін чинності регуляторного акта - відповідно до законодавства після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України регулюється Законом України "Про Державний бюджет України " на відповідний рік.

12. Визначення показників результативності регуляторного акта

У результаті запровадження регуляторного акта буде удосконалено процедуру підготовки земельних ділянок до внесення їх до статутних фондів об'єктів групи B, Г та об'єктів агропромислового комплексу в ході підготовки їх до продажу в 2007 році, що зумовить позитивні наслідки як для держави, так і для суб'єктів господарювання.

Передбачається збільшення надходжень до державного бюджету, що пов'язано з дією запропонованого регуляторного акта.

Запропонований регуляторний акт обов'язковий для виконання всіма суб'єктами господарювання при підготовці земельних ділянок до внесення їх до статутних фондів об'єктів групи B, Г та об'єктів агропромислового комплексу.

Рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень регуляторного акта високий.

13. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження із залученням державного органу, який здійснює державну політику в сфері приватизації державного майна у межах строків, установлених статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Базове відстеження здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом або більшістю його положень з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта.

Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності актом або більшістю його положень, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.

Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження, в тому числі у разі, коли дію акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

У процесі відстеження встановлюється кількісне та якісне значення для кожного показника результативності, визначеного під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.

Базове, повторне та періодичне відстеження здійснюється на основі показників і даних, визначених під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.

Оприлюднення інформації про процеси відчуження в засобах масової інформації (друкованих виданнях, мережі Інтернет).

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Департаментом реформування власності та трансферу технологій, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності Фонду державного майна України (01023, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, тел.200-33-68).

Голова ФондуВ. Семенюк