A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про затвердження Положення про порядок розрахунків за придбані об’єкти приватизації»

від 30 жовтня 2014 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту  наказу  Фонду  державного  майна  України
«Про затвердження Положення про порядок розрахунків за придбані обєкти приватизації»

1. Опис проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

13 січня 2012 року був прийнятий Закон України  № 4335-VI «Про Державну програму приватизації» у пункті ІІІ розділу VIIІ якого передбачено  завершенням  процесу сертифікатної приватизації.

2. Ціль державного регулювання

Проектом наказу пропонується затвердити нове Положення про порядок розрахунків за придбані об’єкти приватизації,  яке забезпечать приведення Порядку розрахунків за придбані об’єкти приватизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 02 листопада 1992 року  № 467 та погоджене Національним банком України  30 жовтня 1992 року (зі змінами) у відповідність до вимог Закону України від 13.01.2012  № 4335-VI «Про Державну програму приватизації» та Закону України  від 04 березня 1992 року  № 2163-ХII «Про приватизацію державного майна» (зі змінами та доповненнями).  

3. Визначення та оцінювання усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей, наведення аргументів щодо переваги обраного способу

Під час розробки проекту наказу було розглянуто такі альтернативні способи досягнення вищезазначених цілей.

1. Збереження існуючого Порядку розрахунків за придбані об’єкти приватизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України від     02 листопада 1992 року  № 467 та погоджене Національним банком України  30 жовтня 1992 року (зі змінами), що не відповідає положенням, визначеними Законами України від 13.01.2012 № 4335-VI «Про Державну програму приватизації» та Закону України  від 04 березня 1992 року  № 2163-ХII «Про приватизацію державного майна» (зі змінами та доповненнями). 

  2. Визнати таким, що втратив чинність наказ Фонду державного майна України від 02 листопада 1992 року  № 467 «Про затвердження Положення про порядок розрахунків за придбані об’єкти приватизації» та затвердити нове Положення про порядок розрахунків за придбані об’єкти приватизації пільгового продажу акцій акціонерних товариств, яке погоджене фахівцями Національного банку України. 

 Отже, оптимальною є друга альтернатива - врегулювання порушених проблемних питань шляхом прийняття відповідного проекту наказу.

4. Опис механізмів та заходів для вирішення проблеми

Прийняття регуляторного акта дасть змогу забезпечити дотримання вимог Законів України від 13.01.2012  № 4335-VI «Про Державну програму приватизації» та Закону України  від 04 березня 1992 року  № 2163-ХII «Про приватизацію державного майна» (зі змінами та доповненнями), з метою його організації на високому рівні.

5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Оцінка можливості впровадження регуляторного акта та виконання його вимог є високою.

Додаткові зміни до Положення про порядок розрахунків за придбані об’єкти приватизації можуть вноситися у разі внесення змін до чинного законодавства.

 Реалізація проекту наказу Фонду державного майна України «Про затвердження Положення про порядок розрахунків за придбані об’єкти приватизації» не потребує додаткових матеріальних та інших витрат із Державного бюджету України.

Державний контроль та нагляд за дотриманням регуляторного акта здійснюється Фондом державного майна України відповідно до наданих йому повноважень.

Запровадження запропонованого акта забезпечить високу ймовірність досягнення поставлених цілей.

6. Очікувані результати прийняття акта

   Прийняття проекту наказу  дасть змогу привести нормативно-правовий акт Фонду державного майна України у відповідність до вимог чинного законодавства та удосконалити порядок розрахунків покупцями за придбані об’єкти приватизації,   затвердженим наказом Фонду державного майна України від 02 листопада 1992 року  № 467 та погодженим Національним банком України  30 жовтня 1992 року (зі змінами).

Розподіл вигод і витрат для суб'єктів регуляторного акта у зв'язку з прийняттям запропонованого акта наведено у таблиці:

Суб'єкти

Вигоди

Витрати

Держава

Забезпечення спрощеної процедури розрахунків покупцями за придбані об’єкти приватизації

Додаткові витрати відсутні

Суб'єкти господарювання

Використання удосконаленого порядку розрахунків покупцями за придбані об’єкти приватизації

Додаткові витрати відсутні

 

Негативні наслідки прийняття зазначеного регуляторного акта відсутні.

7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії регуляторного акта необмежений. Разом з тим він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливає на регуляторний акт.  

8. Показники результативності регуляторного акта

Регуляторний акт обов’язковий для виконання Фондом державного майна України та його регіональними відділеннями.

Показниками результативності прийняття регуляторного акта є:

- кошти, які надійшли до державного бюджету від продажу об’єктів приватизації;

 - кількість громадян, які скористалися своїм правом на пільгове придбання акцій акціонерних товариств за грошові кошти.

Підготовлений проект наказу Фонду державного майна України «Про затвердження Положення про порядок розрахунків за придбані об’єкти приватизації»  не справлятиме негативного впливу на ринкове середовище, не порушуватиме законних прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави.     

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, встановлених статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання чинності цим актом шляхом збору пропозицій, зауважень громадськості та їх аналізу.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта      здійснюється через рік з дня набрання чинності цим регуляторним актом або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше двох років, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється раз на три роки, починаючи з дня вжиття заходів з повторного відстеження результативності цього акта.  

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням фінансово-бухгалтерської роботи Департаменту фінансового обліку Фонду державного майна України (вул. Кутузова, 18/9,м. Київ,  01601, телефон 200-34-48, факс 284-50-62).

 

В. о. Голови Фонду                                                        Д. Парфененко

 

«___»______________2014 р.