A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України "Про внесення змін до Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам"

від 18 січня 2007 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу Фонду державного майна України "Про внесення змін до Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам"

1. Опис проблеми

Зміни до Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам ( далі Положення) розроблено відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України, Законів України "Про управління об'єктами державної власності", "Про господарські товариства", "Про власність", "Про державну програму приватизації", постанови Верховної Ради України від 07.07.92 №2558-XII "Про Тимчасове положення про Фонд державного майна України".

За допомогою даного нормативного акту передбачається вирішення проблеми нормативного врегулювання питань управління корпоративними правами держави в господарських товариствах, що надасть змогу державі впливати на прийняття рішення органами управління акціонерних товариств по розпорядженню належним їм на праві власності майном.

Предметом правового регулювання нормативного акту є посилення захисту майнових інтересів держави.

2. Цілі і завдання прийняття пропонованого акта

Метою розробки проекту наказу Фонду державного майна України "Про внесення змін до Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам" є вдосконалення та недопущення подвійного тлумачення норм Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам, затвердженого наказом ФДМУ від 08.11.05 №2946 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.02.06 за № 208/12082, яким передбачено здійснення контролю за ефективністю використання майна та підвищення ефективності управління корпоративними правами держави.

3. Оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

На сьогодні не існує альтернативних способів досягнення зазначених цілей, оскільки в нормативному полі України відсутній документ, який би регламентував порядок здійснення контролю за розпорядженням активами господарських товариств, у статутних фондах яких державна частка становить більше 50 відсотків.

4. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми

Проектом наказу Фонду державного майна України "Про внесення змін до Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам" уточнюється, вдосконалюється Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам, затвердженого наказом ФДМУ від 08.11.05 №2946 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.02.06 за № 208/12082, яким передбачено здійснення контролю за ефективністю використання майна та підвищення ефективності управління корпоративними правами держави

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Досягненням установлених цілей у разі прийняття запропонованого проекту наказу буде удосконалення, уточнення норм Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам.

Очікуванні наслідки дії запропонованого проекту наказу не передбачають нанесення шкоди суб'єктам господарювання.

Запровадження зазначеного проекту наказу забезпечить вірогідність досягнення поставлених цілей.

6. Очікувані результати

Позитивні:

Проект наказу "Про внесення змін до Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам" визначає внесення змін до Положення в частині уточнення, вдосконалення та недопущення подвійного тлумачення норм Положення, яким передбачено порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, які є власністю господарських товариств, у статутних фондах яких державна частка становить більше 50 відсотків, в частині продажу, міни, безоплатної передачі, оренди, списання, передачі як внесок до статутних фондів інших юридичних осіб майна господарських товариств.

Реалізація акта не потребує додаткових матеріальних витрат.

Негативні : немає

7. Обґрунтування строку чинності акта

Строк дії акта не обмежений у часі. Зміни та доповнення до даного Положення можуть прийматися у разі прийняття нових регуляторних актів, що будуть впливати на вимоги зазначеного регуляторного акта та потребувати врегулювання.

8. Показники результативності акта:

  • вирішення проблеми нормативного врегулювання питань управління корпоративними правами держави в господарських товариствах, що надасть змогу державі впливати на прийняття рішення органами управління акціонерних товариств по розпорядженню належним їм на праві власності майном;
  • уточнення, вдосконалення та недопущення подвійного тлумачення норм Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам

9. Заходи для відстеження результативності акта

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Базове відстеження здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом або більшістю його положень з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта.

Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності актом або більшістю його положень, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значенням аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.

Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки, починаючи з дня заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюється із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

У процесі відстеження встановлюється кількісне та якісне значення для кожного показника результативності, визначеного під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.

Базове, повторне та періодичне відстеження здійснюється на основі показників і даних, визначених під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.

Аналіз регулятивного впливу підготовлено Департаментом фінансового аналізу Фонду державного майна України (м. Київ, вул.Кутузова,18/9, тел./факс 200-36-01).

В. о. Голови ФондуВ. Петров