A A A K K K

Про Державну програму приватизації на 2007-2009 роки

від 29 січня 2007 р.

Проект

Закон України

Про Державну програму приватизації
на 2007-2009 роки
____________________________________

1. Затвердити Державну програму приватизації на 2007-2009 роки (додається).

2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

 ЗАТВЕРДЖЕНО
Законом України "Про Державну програму
приватизації на 2007-2009 роки"
від __________ 2006 р. № ____

ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
приватизації на 2007-2009 роки

Розділ I. Загальна частина

1. У цій Програмі визначено цілі, пріоритети та умови приватизації державного майна, майна, що належить Автономній Республіці Крим, та комунального майна на 2007-2009 роки.

2. Цілями приватизації протягом строку дії Програми є оптимізація державного сектору економіки, створення конкурентного середовища, залучення інвестицій з метою прискорення технологічного оновлення (модернізації) підприємств та реалізації державної політики економічного зростання, а також забезпечення надходження коштів від приватизації до Державного бюджету України.

3. Пріоритетами приватизації в 2007-2009 роках є:

продаж дрібних пакетів акцій, окремо визначених об'єктів нерухомого майна, об'єктів незавершеного будівництва;

продаж збиткових підприємств під зобов'язання покупця щодо проведення фінансового оздоровлення таких об'єктів приватизації;

продаж високоліквідних об'єктів для забезпечення виконання бюджетних завдань;

забезпечення збільшення обсягу надходжень до державного бюджету коштів від приватизації шляхом підвищення конкурентності та прозорості продажів.

4. З урахуванням цілей та пріоритетів приватизації, визначених цією Програмою, встановлюються такі завдання:

приватизація об'єктів, подальше перебування у державній власності яких є економічно недоцільне;

забезпечення надходження до Державного бюджету України коштів від приватизації державного майна у сумі, передбаченій законом про Державний бюджет України на відповідний рік.

Розділ II. Підготовка до приватизації державного майна

5. Кабінет Міністрів України до кінця поточного року затверджує та доводить уповноваженим органам управління завдання з передачі до Фонду державного майна України об'єктів права державної власності для підготовки до продажу у році, що передує відповідному бюджетному періоду, сумарна прогнозована вартість яких повинна бути не менша, ніж прогнозована сума надходження коштів від приватизації (продажу) до державного бюджету у відповідному бюджетному періоді.

Уповноважені органи управління з метою виконання доведених Кабінетом Міністрів України завдань, щороку до 15 березня подають Фондові державного майна України переліки об'єктів права державної власності за результатами аналізу їх фінансового і виробничо-технічного стану за останні три роки та ефективності використання державного майна (в розрізі класифікаційних груп, визначених у пункті 11 Програми), які вважаються об'єктами приватизації, разом з прогнозованою сумою надходження коштів від їх приватизації та прогнозом соціально-економічних наслідків приватизації підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави. До зазначених переліків у першу чергу включаються:

об'єкти, подальше перебування яких у державній власності економічно недоцільне та потребує виділення додаткових бюджетних коштів для забезпечення розвитку виробництва або утримання об'єктів;

підприємства, що потребують фінансового оздоровлення шляхом залучення недержавних інвестицій;

об'єкти незавершеного будівництва, що не можуть бути добудовані за рахунок державних коштів;

високоліквідні об'єкти для забезпечення виконання бюджетних завдань.

6. Кабінет Міністрів України до 1 липня року, що передує відповідному бюджетному періоду, визначає перелік об'єктів приватизації, продаж яких повинен забезпечити виконання завдань з надходження коштів від приватизації у цьому періоді.

7. Відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України прогнозованого завдання з надходження коштів від приватизації до державного бюджету уповноважені органи управління у бюджетному періоді, що передує наступному бюджетному періоду:

подають до 1 березня Кабінетові Міністрів України погоджені з Міністерством економіки України та Міністерством фінансів України пропозиції щодо скорочення переліку казенних підприємств;

подають пропозиції для ініціювання органом приватизації прийняття Кабінетом Міністрів України до 15 березня рішення про продаж пакетів акцій, закріплених за державою (тимчасово залишених у державній власності);

проводять аналіз можливих соціально-економічних наслідків приватизації підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, включених до переліку об'єктів права державної власності, приватизацію яких планується розпочати у відповідному році, за результатами якого подають відповідну інформацію Фондові державного майна України. Фонд державного майна України узагальнює інформацію за результатами аналізу та до 1 вересня року, що передує відповідному бюджетному періоду, подає Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо приватизації зазначених підприємств;

подають Міністерству економіки України пропозиції щодо внесення змін до переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, для узагальнення та внесення їх на розгляд Кабінету Міністрів України;

здійснюють у разі необхідності передприватизаційну підготовку об'єктів права державної власності відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна" з виділенням майна, що не підлягає приватизації, у тому числі матеріальних носіїв секретної інформації, проводять реструктуризацію підприємств, виходячи при цьому з необхідності підвищення інвестиційної привабливості сумарної ліквідності реорганізованих об'єктів;

проводять інвентаризацію об'єктів незавершеного будівництва з визначенням можливостей їх подальшого використання та залучення інвесторів до їх добудови;

погоджують проекти передприватизаційної підготовки підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, а також підприємств, які займають монопольне (домінуюче) становище на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг), з Кабінетом Міністрів України.

8. Проект прогнозованого завдання з надходження коштів від приватизації у бюджетному періоді, що передує наступному бюджетному періоду, складає Фонд державного майна України за погодженням із Міністерством фінансів України, Міністерством економіки України за відповідними пропозиціями інших уповноважених органів управління виходячи з аналізу виробничо-технічного та фінансового стану об'єктів права державної власності, продаж яких передбачається здійснити у відповідному році.

9. Фонд державного майна України:

організовує підготовку до продажу та продаж об'єктів права державної власності, переданих уповноваженими органами управління, а також реструктуризацію об'єктів, не приватизованих через відсутність на них попиту з боку потенційних покупців;

затверджує до 31 грудня року, що передує планованому періоду, план-графік поквартального та помісячного продажу об'єктів на наступний рік.

10. До роботи з підготовки до продажу та організації продажу об'єктів приватизації групи Г Фонд державного майна України за погодженням з Кабінетом Міністрів України може залучати радників.

Послуги радника оплачуються у фіксованому розмірі, визначеному договором, або у розмірі відшкодування його витрат та винагороди за продаж після остаточного розрахунку покупця за придбаний за його допомогою об'єкт.

Перелік об'єктів приватизації, до продажу яких залучаються радники, та порядок визначення розміру їх винагороди встановлюються в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

Розділ III. Порядок застосування способів приватизації

11. Об'єкти приватизації класифікуються за такими групами:

група А - єдині майнові комплекси державних підприємств, державних господарських об'єднань та їх структурних підрозділів, які можуть бути виділені у самостійні підприємства, у тому числі ті, що передані в оренду, перебувають у процесі реструктуризації із середньообліковою чисельністю працюючих до 50 осіб включно або понад 50 осіб, але вартість майна яких недостатня для формування статутного фонду відкритих акціонерних товариств; окреме індивідуально визначене рухоме та нерухоме майно (в тому числі будівлі, споруди, нежитлові приміщення); майно ліквідованих державних підприємств; майно, що залишилося після завершення процедури ліквідації державних підприємств, визнаних банкрутами; майно державних підприємств (крім майнових комплексів, що належать до групи Г), які не були продані як єдині майнові комплекси; державне майно, не включене до статутного фонду господарських товариств;

група В - єдині майнові комплекси підприємств, державних господарських об'єднань із середньообліковою чисельністю працюючих понад 50 осіб, та вартість майна яких достатня для формування статутного фонду відкритого акціонерного товариства; акції відкритого акціонерного товариства, утворених в процесі приватизації та корпоратизації (крім об'єктів групи Г); єдині майнові комплекси підприємств та організацій сільського і рибного господарства незалежно від вартості майна;

група Г - єдині майнові комплекси підприємств, що на момент прийняття рішення про приватизацію (продаж) займають монопольне (домінуюче) становище на загальнодержавних ринках товарів (робіт, послуг) або мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави; акції відкритих акціонерних товариств, утворених в процесі корпоратизації, що на момент прийняття рішення про приватизацію (продаж) займають монопольне (домінуюче) становище на загальнодержавних ринках товарів (робіт, послуг) або мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави; акції відкритих акціонерних товариств, які перебувають в процесі продажу і на момент затвердження уточненого плану розміщення акцій займають монопольне (домінуюче) становище на загальнодержавних ринках товарів (робіт, послуг) або мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави;

група Д - об'єкти незавершеного будівництва, законсервовані об'єкти;

група Е - акції (частки, паї), що належать державі у статутних фондах господарських товариств, інших господарських організацій та підприємств, заснованих на змішаній формі власності розташованих на території України або за її межами;

група Ж - незалежно від вартості майна об'єкти охорони здоров'я, освіти, культури, фізичної культури та спорту, відпочинку і туризму.

12. Приватизація державного майна здійснюється у способи, визначені Законом України "Про приватизацію державного майна" з урахуванням особливостей їх застосування, встановлених для окремих груп об'єктів приватизації іншими законами та цією Програмою.

Державні органи приватизації у процесі приватизації державних підприємств не створюють закриті акціонерні товариства.

13. Продаж об'єктів групи А здійснюється відповідно до Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" з урахуванням особливостей, визначених цією Програмою.

У разі прийняття рішення про приватизацію орендованого державного майна (будівлі, споруди, приміщення) орендар одержує право на викуп цього майна, якщо орендарем за згодою орендодавця здійснено за рахунок власних коштів поліпшення орендованого майна, яке неможливо відокремити від відповідного об'єкта без завдання йому шкоди, вартістю не менш як 50 відсотків ринкової вартості майна (будівлі, споруди, приміщення), визначеної незалежним експертом для цілей оренди.

14. Продаж об'єктів групи Д здійснюється відповідно до Закону України "Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва".

15. Продаж об'єктів групи Ж здійснюється відповідно до Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" та порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, з урахуванням особливостей, визначених цією Програмою.

Об'єкти групи Ж, рішення про приватизацію яких прийнято після набрання чинності цією Програмою, приватизуються із збереженням профілю та шляхом продажу їх єдиним майновим комплексом. Продаж окремих об'єктів нерухомості санаторно-курортних закладів не допускається.

Об'єкти групи Ж, які не функціонують більше трьох років або перебувають в аварійному стані, можуть бути приватизовані без збереження профілю за погодженням з органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади.

16. Приватизація об'єктів групи В і Г здійснюється з дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України, шляхом продажу єдиних майнових комплексів і акцій відкритих акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації або корпоратизації.

Продаж належних державі пакетів акцій підприємств, державна частка у статутному фонді яких становить 25 і менше відсотків, здійснюється виключно на фондових біржах.

Відкриті акціонерні товариства, які згідно з цією Програмою належать до групи В і Г, проходять обов'язкову процедуру лістингу на фондових біржах у порядку, затвердженому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку за погодженням з Фондом державного майна України.

17. Продаж пакетів акцій, єдиних майнових комплексів підприємств, включених до переліку об'єктів приватизації, продаж яких має забезпечити виконання завдань з надходження коштів від приватизації до державного бюджету, здійснюється на конкурсі (аукціоні, відкритих торгах) без інвестиційних зобов'язань покупця. При цьому відбір переможця з продажу таких об'єктів здійснюється виключно виходячи з найбільшої ціни, запропонованої за об'єкт продажу, та прийняття ним зобов'язань з виконання умов конкурсу (аукціону, відкритих торгів).

Конкурси з продажу пакетів акцій проводяться у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

З метою розвитку фондового ринку та запровадження котирувань (до проведення конкурсу (аукціону, відкритих торгів) пакети акцій відкритих акціонерних товариств, включених до переліку об'єктів приватизації, продаж яких повинен забезпечити виконання завдань з надходження коштів від приватизації до державного бюджету, розміром 5-10 відсотків статутного фонду відкритого акціонерного товариства, можуть пропонуватися для продажу на фондових біржах.

18. Продаж контрольних пакетів акцій (паїв), єдиних майнових комплексів збиткових підприємств, що потребують фінансового оздоровлення (підприємства, стан яких за результатами аналізу фінансової і господарської діяльності має ознаки неплатоспроможності згідно з методичними рекомендаціями, затвердженими Міністерством економіки України), здійснюється органом приватизації за умови прийняття покупцем зобов'язань, спрямованих на відновлення платоспроможності та подальшої прибуткової діяльності підприємства згідно з укладеним договором купівлі-продажу.

Для участі у конкурсі (відкритих торгах) з продажу контрольних пакетів акцій, учасник подає бізнес-план розвитку підприємства, в якому повинен бути передбачений механізм забезпечення досягнення економічних, фінансових, соціальних та екологічних показників діяльності підприємства, що приватизується, передбачених умовами конкурсу (відкритих торгів). Бізнес-план розвитку підприємства поданий учасником конкурсу (відкритих торгів), з яким укладається договір купівлі-продажу, є невід'ємною частиною цього договору, його невиконання є підставою для застосування норм відповідальності, передбачених законодавством.

19. У разі придбання суб'єктами фондового ринку, в тому числі фінансовими посередниками, пакета акцій, що становить більш як 25 відсотків статутного фонду відкритого акціонерного товариства, обов'язковою умовою участі у продажу є надання потенційним покупцем державним органам приватизації інформації, визначеної законодавством, про особу, в інтересах якої придбано пакет акцій.

20. Акції відкритих акціонерних товариств, що належать до групи В, які не були продані під час пільгового продажу відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна", включаються до єдиного пакета, що продається на фондових біржах або за конкурсом.

21. Конкурси з продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств, що належать до групи В, можуть проводитися за умови, що об'єктом продажу є контрольний пакет акцій. У разі коли конкурс не відбувся, пакет акцій може виставлятися на повторний конкурс або пропонуватися для продажу на фондових біржах.

22. Акції, які не були продані відповідно до пунктів 20-21 цієї Програми, можуть пропонуватися для продажу на спеціалізованих аукціонах за кошти або відкритих грошових регіональних аукціонах через Національну мережу аукціонних центрів у порядку, встановленому Фондом державного майна України за погодженням з Антимонопольним комітетом України.

23. Акції, які не були продані відповідно до пункту 22 цієї Програми, можуть пропонуватися для продажу на аукціонах без оголошення ціни.

На аукціоні без оголошення ціни на фондових біржах, у Національній мережі аукціонних центрів виставляються лише ті пакети акцій відкритих акціонерних товариств, що належать до групи В та Е, які не вдалося продати будь-яким іншим способом. Такі аукціони проводяться до остаточного продажу всіх залишків акцій. При цьому початкова вартість пакета акцій державним органом приватизації не встановлюється, а переможцем аукціону визначається учасник, який запропонував найвищу ціну.

Для продажу на аукціонах без оголошення ціни пропонуються державні пакети акцій відкритих акціонерних товариств, перелік яких за поданням Фонду державного майна України затверджує Кабінет Міністрів України, що відповідають одному з таких критеріїв:

відкрите акціонерне товариство не провадить господарської діяльності;

розмір пакета акцій становить менш як 10 відсотків статутного фонду відкритого акціонерного товариства;

пакет акцій не вдалося продати іншими способами.

24. Державні органи приватизації здійснюють з урахуванням вимог пунктів 20-23 цієї Програми продаж усіх акцій, не проданих відповідно до пункту 57 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки.

25. У державній власності може закріплюватися виключно пакет акцій відкритого акціонерного товариства, що належить до групи Г. При цьому розмір пакета акцій, що закріплюється у державній власності, повинен становити не менш як 50 відсотків статутного фонду відкритого акціонерного товариства плюс одна акція. Мета, принципи та порядок закріплення у державній власності пакетів акцій визначається Кабінетом Міністрів України.

26. Умови конкурсу (відкритих торгів), в тому числі кваліфікаційні вимоги до покупців об'єктів приватизації групи Г, економічна діяльність яких є інвестиційно привабливою (добування паливно-енергетичних корисних копалин, видавнича та поліграфічна діяльність, виробництво продуктів нафтоперероблення, виробництво добрив та азотних сполук, виробництво іншої основної неорганічної хімічної продукції, металургійне виробництво, виробництво двигунів та турбін, будування та ремонт суден, виробництво залізничного рухомого складу, виробництво ювелірних виробів, виробництво та розподілення електроенергії, діяльність авіаційного транспорту, послуг з організації подорожувань, діяльність пошти та зв'язку) та підприємств оборонно-промислового комплексу незалежно від виду економічної діяльності затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Умови конкурсу (відкритих торгів) з продажу пакетів акцій інших відкритих акціонерних товариств групи Г та В, в тому числі кваліфікаційні вимоги до покупців, затверджує державний орган приватизації.

27. У разі, якщо на конкурс з продажу пакета акцій надійшла заява від одного покупця, такий пакет акцій може бути проданий безпосередньо цьому покупцеві за умови забезпечення та реалізації визначених продавцем умов конкурсу. Ціна продажу такого пакета акцій визначається за результатами незалежної оцінки, але не може бути нижчою ціни, яку запропонував покупець у своїй конкурсній пропозиції.

28. У разі коли контрольний пакет акцій відкритого акціонерного товариства, що належить до групи Г, продано, інші акції пропонуються для продажу на фондових біржах.

29. У разі коли конкурс з продажу пакета акцій не відбувся, державний орган приватизації може прийняти рішення про повторне проведення конкурсу.

Початкова вартість пакета акцій, конкурс з продажу якого не відбувся, під час його повторного продажу на конкурсі може бути зменшена в сукупності не більше як на 30 відсотків початкової вартості, визначеної для першого продажу на конкурсі.

Умови повторного конкурсу та початкова вартість пакета акцій при повторному виставленні на конкурс не потребують затвердження Кабінетом Міністрів України.

30. У разі коли конкурс з продажу контрольного пакета акцій відкритого акціонерного товариства не відбувся двічі підряд, акції, які залишилися непроданими, можуть пропонуватися для продажу на фондових біржах.

31. Кабінет Міністрів України визначає перелік відкритих акціонерних товариств, пакети акцій яких у встановленому законодавством порядку в процесі приватизації дозволяється виставляти на продаж на міжнародних фондових ринках.

32. У разі коли законодавством або статутом господарського товариства (господарської організації, підприємства, заснованого на змішаній формі власності) визначено переважне право недержавних учасників на придбання акцій (часток, паїв), що належать державі, приватизація зазначених об'єктів групи Е здійснюється у порядку, затвердженому Фондом державного майна України за погодженням з Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку та Антимонопольним комітетом України.

В інших випадках та у разі відсутності згоди недержавних учасників господарського товариства (господарської організації, підприємства, заснованого на змішаній формі власності) на використання переважного права на придбання акцій (часток, паїв), що належать державі, продаж об'єктів групи Е здійснюється на аукціоні через Національну мережу аукціонних центрів, за конкурсом або на фондових біржах, крім випадків, коли такий спосіб продажу заборонений законом.

Продаж об'єктів групи Е на фондових біржах проводиться за процедурою, встановленою для акцій, що належать до групи В.

33. Кабінет Міністрів України за поданням Фонду державного майна України, погодженим з центральним органом виконавчої влади з питань аграрної політики, може прийняти рішення про достроковий продаж пакетів акцій, тимчасово залишених у державній власності відповідно до Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі".

34. Приватизація підприємств, що займають монопольне (домінуюче) становище на загальнодержавному або регіональному товарних ринках, здійснюється за погодженням з відповідними органами Антимонопольного комітету.

Учасники конкурсів, аукціонів, відкритих торгів з продажу акцій (часток, паїв), що забезпечує досягнення чи перевищення 25 або 50 відсотків у вищому органі управління відповідного суб'єкта господарювання, а також активів у вигляді єдиного майнового комплексу або структурного підрозділу суб'єкта господарювання, який має стратегічне значення для економіки та безпеки держави чи займає монопольне (домінуюче) становище на ринку, під час проведення зазначених процедур зобов'язані подати відомості згідно з переліком, що встановлюється Фондом державного майна України та Антимонопольним комітетом України.

Покупцями контрольного пакета акцій (часток, паїв) та єдиних майнових комплексів, які займають монопольне (домінуюче) становище на загальнодержавних ринках товарів (робіт, послуг) або мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, можуть бути виключно особи (їх об'єднання), визначені покупцями відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна", за умови, що такі особи або особи, що їх прямо контролюють, не зареєстровані в офшорній зоні.

35. У випадках, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції, покупець зобов'язаний отримати дозвіл органу Антимонопольного комітету України на безпосереднє або опосередковане придбання, набуття у власність іншим способом чи одержання в управління акцій (часток, паїв), що забезпечує досягнення чи перевищення 25 або 50 відсотків голосів у вищому органі управління відповідного суб'єкта господарювання, а також активів у вигляді єдиного майнового комплексу або структурного підрозділу суб'єкта господарювання (далі - дозвіл на концентрацію).

Порядок подання та розгляду заяви про надання дозволу на концентрацію визначається законодавством про захист економічної конкуренції. При цьому учасники конкурсних процедур (конкурсів, відкритих торгів, аукціонів тощо) подають Антимонопольному комітету України заяву про надання дозволу на концентрацію не пізніше дня завершення приймання конкурсної документації.

Дозвіл на концентрацію надається відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції.

36. Приватизація холдингових компаній здійснюється з урахуванням норм Закону України "Про холдингові компанії України".

Розділ IV. Фінансове забезпечення виконання програми

37. Кошти, одержані від приватизації державного майна та інші надходження, пов'язані з приватизацією підприємств, в повному обсязі зараховуються до Державного бюджету України.

За рахунок коштів Державного бюджету України здійснюється фінансування заходів, пов'язаних із проведенням приватизації державного майна:

забезпечення функціонування єдиної комп'ютерної мережі державних органів приватизації, придбання обчислювальної техніки, засобів зв'язку, оргтехніки, програмної продукції;

оплата послуг Національної мережі аукціонних центрів, пов'язаних з проведенням аукціонів, в тому числі аукціонів без оголошення ціни, спеціалізованих аукціонів за гроші, відкритих грошових регіональних аукціонів, фінансування функціонування галузевого державного архіву фінансових посередників, інших осіб та організацій, залучених до робіт з передприватизаційної підготовки, реструктуризації, проведення обов'язкового екологічного аудиту, приватизації (у тому числі на охорону, збереження та оцінку об'єктів приватизації, повернутих за рішенням суду в державну власність, до їх наступного продажу), послуг суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання, пов'язаних з оцінкою майна під час приватизації (корпоратизації), юридичних послуг, послуг зберігачів та реєстраторів, уповноважених осіб під час розміщення акцій на міжнародних ринках, послуг експертів та консультантів у процесі управління майном та майновими правами держави;

утримання окремих об'єктів державного майна;

оплата послуг радників (уповноважених осіб) під час підготовки до продажу пакетів акцій на конкурсах, відкритих торгах - у разі залучення радників та потреби відшкодування боргів з оплати послуг радників за попередні роки;

провадження інформаційно-пропагандистської та рекламної діяльності з здійснення приватизації, висвітлення приватизаційних процесів у засобах масової інформації, супроводження веб-сторінки Фонду державного майна України в Інтернеті;

оплата господарських витрат та господарсько-договірних робіт (видатки на зв'язок, утримання та оренду транспортних засобів, оренду приміщень, в яких розміщені органи приватизації, витрати на формування та забезпечення збереження архівних документів Фонду державного майна України, а також на підготовку таких документів для передачі до державного архіву, придбання інформаційно-довідкових та передплатних видань, виконання науково-дослідних робіт, канцелярські видатки, ремонт приміщення, відрядження, оплату комунальних послуг, представницьких витрат, транспортних засобів, обладнання та інвентарю), пов'язаних з виконанням цієї Програми;

матеріальне заохочення та соціально-побутове забезпечення працівників державних органів приватизації за результатами фактичного виконання цієї Програми і завдань з надходження коштів до Державного бюджету України від приватизації державного майна за відповідний рік;

фінансування витрат, пов'язаних із забезпеченням міжнародної діяльності у сфері приватизації, у тому числі розрахунки за борговими зобов'язаннями;

видання Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію;

навчання та підвищення кваліфікації кадрів єдиної системи органів приватизації України.

38. Компенсація витрат державних органів приватизації на розроблення документації із землеустрою та організацію продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній власності, на яких розміщені об'єкти, які підлягають приватизації, здійснюється за рахунок джерел, визначених Законом про Державний бюджет України на відповідний рік.

39. У разі делегування власних повноважень щодо приватизації майна, що перебуває у комунальній власності, державним органам приватизації органи місцевого самоврядування обов'язково передбачають у місцевих програмах приватизації та бюджеті субвенції на відшкодування державним органам приватизації витрат, пов'язаних з реалізацією зазначеного майна.

Частина коштів, одержаних від приватизації майна, що перебуває у комунальній власності, перераховується на рахунки державних органів приватизації з відповідного місцевого бюджету за визначеними органами місцевого самоврядування нормативами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, які спрямовуються на фінансування витрат, пов'язаних з реалізацією комунального майна.

Розділ V. Інформаційне забезпечення процесу приватизації

40. З метою сприяння процесу приватизації, формування позитивного іміджу України на міжнародній арені та надходження коштів до державного бюджету Фонд державного майна України протягом строку дії цієї Програми у межах коштів, виділених на зазначені цілі, здійснює комплекс заходів, спрямованих на забезпечення прозорості приватизації шляхом опублікування у друкованих виданнях, на радіо- та телеканалах і в Інтернеті інформації про оголошення конкурсів (торгів, аукціонів), умови продажу об'єктів приватизації та інших відомостей з метою інформування потенційних інвесторів щодо приватизації як в Україні, так і за її межами відповідно до цієї Програми та законодавства про інформацію.

41. Фонд державного майна України за участю заінтересованих центральних органів виконавчої влади здійснює заходи щодо інформування громадськості про умови приватизації та державну політику у цій сфері.

42. Державні органи приватизації публікують інформацію про приватизацію у строк та в порядку, визначені законодавством. Інформація про результати всіх видів продажу підлягає публікації у виданнях державних органів приватизації протягом 30 днів після затвердження Фондом державного майна України (його регіональними відділеннями) результатів продажу або укладення договору купівлі-продажу.

43. Фонд державного майна України систематично оприлюднює у засобах масової інформації, в тому числі у мережі Інтернет, переліки підприємств, державні пакети акцій яких пропонуються для продажу в поточному році, включаючи інформацію про розмір пакетів акцій, що пропонуються для продажу, а також пакетів акцій, що закріплюються у державній власності.

44. Фонд державного майна України відстежує та сприяє формуванню попиту на об'єкти приватизації шляхом підвищення рівня поінформованості потенційних покупців через оприлюднення в засобах масової інформації відповідних матеріалів та участь Фонду державного майна України в національних і міжнародних економічних форумах, виставках та конференціях.

Розділ VI. Законодавче забезпечення виконання Програми

45. Кабінет Міністрів забезпечує виконання заходів, спрямованих на:

створення сприятливих умов для участі представників середнього та малого бізнесу у приватизації державного майна;

запровадження відчуження державного та комунального майна, що здійснюється за рішенням органів державної виконавчої влади поза процесом приватизації (банкрутство, реалізація об'єктів податкової застави, продаж основних засобів, що є державною власністю) спеціалізованими торговельними організаціями у порядку, встановленому законодавством з питань приватизації;

заборону особам, з якими раніше вже були розірвані договори купівлі-продажу внаслідок невиконання ними договірних умов, безпосередньо чи опосередковано брати участь у продажу (на аукціонах, конкурсах, відкритих торгах) об'єктів приватизації.

46. Кабінет Міністрів України організовує роботу з розроблення власних нормативно-правових актів, а також нормативно-правових актів органів виконавчої влади відповідно до цієї Програми.

Розділ VII. Заходи щодо завершення сертифікатної приватизації

47. Протягом шести місяців після набрання чинності цією Програмою:

Національний банк України забезпечує списання з позабалансових рахунків використаних приватизаційних майнових сертифікатів, компенсаційних сертифікатів та житлових чеків, а також невикористаних приватизаційних майнових сертифікатів і компенсаційних сертифікатів, що перебувають на позабалансових рахунках фінансових посередників, Державної акціонерної компанії "Національна мережа аукціонних центрів" та інших юридичних осіб як у готівковій, так і безготівковій формі. Усі позабалансові рахунки після списання підлягають закриттю в порядку, встановленому Національним банком України;

за розпорядженням Національного банку України всі списані папери у готівковій формі знищуються в установленому ним порядку. Невикористані житлові чеки, акумульовані на рахунках фінансових посередників, перераховуються відповідним установам ВАТ "Державний ощадний банк України".

за розпорядженням Національного банку України знищуються бланки невикористаних приватизаційних майнових сертифікатів та компенсаційних сертифікатів, що перебувають в установах ВАТ "Державний ощадний банк України" у порядку, встановленому товариством і погодженому з Національним банком України;

Порядок списання невикористаних приватизаційних майнових сертифікатів, що перебували на рахунках фінансових посередників, які мали право залучати такі сертифікати, визначається Національним банком України за погодженням з Фондом державного майна України, Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку і Державною комісією регулювання ринків фінансових послуг України.

Розділ VIII. Контроль за виконанням Програми

48. Контроль за виконанням Програми здійснюють Президент України, Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, Фонд державного майна України, Антимонопольний комітет України, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, інші органи виконавчої влади та правоохоронні органи у межах повноважень, визначених законодавством, зокрема:

Верховна Рада України - шляхом заслуховування на своїх засіданн