A A A K K K

Пояснювальна записка до проекту Закону України “Про внесення змін до статті 6 Закону України “Про правовий режим майна у Збройних Силах України”

від 21 лютого 2008 р.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України "Про внесення змін до статті 6 Закону України
"Про правовий режим майна у Збройних Силах України"

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект Закону України "Про внесення змін до статті 6 Закону України "Про правовий режим майна у Збройних Силах України" розроблено на виконання Плану заходів організації виконання Указу Президента України від 12.12.2007 № 1209/2007 "Про додаткові заходи щодо підвищення боєздатності Збройних Сил України".

2. Цілі і завдання прийняття акта

Прийняття проекту Закону України "Про внесення змін до статті 6 Закону України "Про правовий режим майна у Збройних Силах України" дозволяє розмежувати повноваження центральних органів виконавчої влади у питанні реалізації військового майна. Відповідно до запропонованого проекту на Міністерство оборони України покладається повноваження з відчуження майна військового призначення (надлишкового озброєння, військової та спеціальної техніки, іншого майна, крім нерухомого). Повноваження щодо відчуження нерухомого військового майна покладаються на Фонд державного майна України, що надасть можливість забезпечити прозорий, відкритий його продаж на конкурентних засадах.

Відчуження надлишкового нерухомого військового майна через уповноважені організації є непрозорим, навмисно ускладненим і залишає можливість зловживань. Про це свідчать перевірки Рахункової палати України, ГоловКРУ, Генеральної прокуратури, зокрема остання перевірка Міністерства оборони ГоловКРУ та Фондом державного майна, проведена на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 24.07.06 № 25340/1/1-06 до доручення Президента України від 13.07.06 № 010/34856-01. Перевірки виявили численні порушення, що мають ознаки корупційних дій, у процесі підготовки та продажу військового майна.

Наслідком такої ситуації є недоотримання значних коштів Державним бюджетом України.

Відсутність єдиного державного підходу та прийняття своєчасних управлінських рішень по використанню майна звільнених військових містечок, призводить до їх пограбування та втрати.

Прийняття цього законопроекту врегулює питання продажу військового майна на законодавчому рівні.

3. Загальна характеристика і основні положення проекту акта

Запропонований проект Закону України "Про внесення змін до статті 6 Закону України "Про правовий режим майна у Збройних Силах України" впорядковує визначення переліків військового майна. Проект запроваджує процедуру продажу нерухомого надлишкового військового майна Фондом державного майна України на конкурентних засадах за єдиними правилами. Визначення вартості надлишкового нерухомого військового майна відповідно до Методики оцінки вартості майна, затвердженої Кабінетом Міністрів України, забезпечить його продаж за ринковим цінами та надасть можливість спрямувати отримані кошти до Державного бюджету України.

Продаж надлишкового озброєння, військової та спеціальної техніки, іншого майна, крім нерухомого, здійснюватиметься Міністерством оброни України через уповноважені Кабінетом Міністрів України підприємства та організації, визначені за результатами тендерів.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

Закон України "Про правовий режим майна у Збройних Силах України", Закон України "Про Державний бюджет України на 2008 рік", Положення про порядок відчуження та реалізації військового майна Збройних Сил, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2000 № 1919.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття проекту Закону України "Про внесення змін до статті 6 Закону України "Про правовий режим майна у Збройних Силах України" не потребує додаткових витрат та джерел фінансування.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акта

Реалізація норм проекту Закону України "Про внесення змін до статті 6 Закону України "Про правовий режим майна у Збройних Силах України" спрямована на унеможливлення застосування тіньових схем при реалізації надлишкового нерухомого військового майна, забезпечення прозорого продажу цього майна за ринковою ціною з одночасним створенням конкурентних умов.

Це в свою чергу надасть можливість забезпечити отримання коштів у сумі, встановленій Законом України про Державний бюджет України на відповідний фінансовий рік, що дозволить вирішити нагальні потреби Збройних Сил, в тому числі сприятиме розв'язанню соціальних проблем (забезпечення житлом військовослужбовців), а також виконання Міністерством оборони завдань Уряду у сфері безпеки держави.

В. о. Голови ФондуА.Гриненко