A A A K K K

Концепція Державної програми створення Єдиної державної інформаційної системи з обліку, зберігання, оцінки та продажу  майна, що реалізується за рішеннями органів виконавчої влади

від 15 червня 2007 р.

Проект

КОНЦЕПЦІЯ
Державної програми створення Єдиної державної інформаційної системи з обліку, зберігання, оцінки та продажу майна, що реалізується за рішеннями органів виконавчої влади

У цій Концепції визначаються основні засади розроблення Державної програми створення Єдиної державної інформаційної системи з обліку, зберігання, оцінки та продажу майна, що реалізується за рішеннями органів виконавчої влади. Концепцією передбачається здійснення єдиної послідовної та узгодженої політики, спрямованої на ефективне залучення коштів до державного бюджету та забезпечення керованості та прозорості операцій з майном.

Обґрунтування доцільності створення Єдиної державної інформаційної системи

На сьогодні в державі відсутній належний контроль, прозорість та публічність процедур розпорядження майном, яке реалізується за рішеннями органів виконавчої влади.

Стан реалізації такого майна на підставі суперечливих та неузгоджених між собою урядових та відомчих нормативно-правових актів свідчить про незаінтересованість уповноважених на це органів у поповненні доходної частини державного бюджету.

Неналежний облік та недотримання процедур розпорядження таким майном створюють умови для корупції та зловживань.

Діяльність державних органів у цій сфері, не забезпечує єдиних підходів у здійсненні операцій з майном, внаслідок чого існуюча розгалужена система управління цим майном неефективна та не відповідає інтересам держави.

Бази даних державних органів були створені для своїх відомчих потреб та ведуть облік майна не в повному обсязі. Значна частина інформації, яка знаходиться в цих базах обмежена внутрішніми відомчими документами та призводить до ускладнення контролю з боку держави.

В результаті цього відсутня можливість проведення комплексного аналізу інформації щодо ефективності реалізації майна.

Наведені фактори свідчать про необхідність створення та забезпечення функціонування Єдиної державної інформаційної системи з обліку, зберігання, оцінки та продажу майна, що реалізується за рішеннями органів виконавчої влади (далі - Єдина державна інформаційна система - ЄДІС), як сукупності нормативно-правових, організаційно-розпорядчих заходів, програмно-технічних та телекомунікаційних засобів, що забезпечують збирання, оброблення, накопичення, аналіз та зберігання інформації у сфері обліку, зберігання, оцінки та продажу майна, що реалізується за рішенням виконавчої влади, шляхом об'єднання відповідних інформаційних ресурсів баз даних органів виконавчої влади.

Мета, завдання та функції Єдиної державної інформаційної системи

Єдина державна інформаційна система створюється з метою централізації та систематизації інформації про майно, що реалізується за рішеннями органами виконавчої влади, забезпечення прозорості, загальнодоступності та регулярності поновлення, унеможливлення способів неефективного розпорядження майном, інформаційної підтримки розроблення та здійснення заходів щодо реальної оцінки та ефективного продажу майна.

Завданням Єдиної державної інформаційної системи є формування цілісного інформаційного простору для комплексного збору та забезпечення можливості аналізу інформації про ефективність продаж, виявлення механізмів їх вдосконалення, запобігання появі "тіньових" схем реалізації майна.

Функції Єдиної державної інформаційної системи:

  • збір, накопичення та регулярне поновлення в постійно діючому режимі інформації про облік, зберігання, оцінку та розпорядження майном;
  • узагальнення, систематизація та аналіз зазначеної інформації у сховищі даних;
  • налагодження двосторонніх інформаційно-телекомунікаційних зв'язків з органами виконавчої влади, за рішеннями яких реалізується майно;
  • аналіз ситуації та подій, що стосуються реалізації майна, виявлення тенденцій та закономірностей їх розвитку;
  • інформаційна підтримка прийняття управлінських рішень.

Етапи виконання Програми

Передбачається поетапне виконання Програми шляхом розроблення науково-дослідних робіт, технічних та пілотних проектів Єдиної державної інформаційної системи, проведення реалізації робочого проекту Єдиної державної інформаційної системи, проведення дослідної експлуатації з наступним введенням системи в промислову експлуатацію.

На першому етапі робота проводиться за такими напрямами:

передпроектне обстеження інформаційних систем державних органів, включених до ЄДІС, розроблення технічного завдання на створення Єдиної державної інформаційної системи;

проведення науково-дослідних робіт;

розроблення технічного проекту Єдиної державної інформаційної системи в складі:

технічного проекту центральній підсистемі;

технічного проекту функціональних підсистем (на базі інформаційних

систем окремих державних органів);

технічного проекту інформаційно-телекомунікаційної системи;

технічного проекту Комплексної системи захисту інформації;

На другому етапі робота проводиться за такими напрямами:

розроблення пілотного проекту Єдиної державної інформаційної системи;

розроблення робочого проекту Єдиної державної інформаційної системи (організаційне, технічне, програмне та інформаційне забезпечення):

розроблення технічних завдань на створення підсистем ЄДІС;

розроблення робочого проекту центральній та функціональних підсистем

Єдиної державної інформаційної системи та Комплексної системи захисту інформації в ЄДІС;

створення інформаційно-телекомунікаційної системи Єдиної державної інформаційної системи;

навчання користувачів ЄДІС; введення Єдиної державної інформаційної системи в дослідну експлуатацію.

На третьому етапі робота проводиться за такими напрямами:

проведення дослідної експлуатації Єдиної державної інформаційної системи;

атестація комплексної системи захисту інформації ЄДІС на відповідність вимогам законодавства;

доопрацювання центральній та функціональних підсистем за результатами

дослідної експлуатації;

введення Єдиної державної інформаційної системи в промислову експлуатацію.

Після введення Єдиної державної інформаційної системи у промислову експлуатацію, здійснюється її функціонування у постійно діючому режимі.

Виконання робіт за напрямами реалізується відповідно до заходів щодо створення Єдиної державної інформаційної системи.

Організаційне та фінансове забезпечення

Оперативне управління, контроль за розробленням, за виконанням заходів і завдань Програми та координація діяльності відповідальних за виконання органів виконавчої влади покладається на Фонд державного майна.

Для координації діяльності органів виконавчої влади та інших відповідальних за створення та функціонування ЄДІС Фондом державного майна утворюється Комісія з питань функціонування Єдиної державної інформаційної системи, до складу якої включаються посадові особи Державної митної служби, Державної податкової адміністрації, Міністерства оборони, Міністерства фінансів, Міністерства економіки, Міністерства юстиції, Фонду державного майна, Державної акціонерної компанії "Національна мережа аукціонних центрів" (далі - ДАК "НМАЦ").

Головним виконавцем Програми є ДАК "НМАЦ" на яку покладаються виконання робіт, пов'язаних із здійсненням заходів щодо створення та функціонування Єдиної державної інформаційної системи.

Виконавцями робіт, пов'язаних із здійсненням заходів щодо створення та функціонування Єдиної державної інформаційної системи, в частині підсистем ЄДІС, є державні органи - учасники Єдиної державної інформаційної системи: Державна митна служба, Державна податкова адміністрація, Міністерство оборони, Міністерство економіки, Міністерство юстиції, Фонд державного майна, які відповідають за якість, своєчасність та повноту виконання заходів щодо створення та функціонування ЄДІС. Учасниками системи можуть також бути за погодженням з Комісією з питань функціонування Єдиної державної інформаційної системи, інші державні органи, підприємства, установи і організації.

Вибір виконавців робіт, пов'язаних із здійсненням заходів щодо створення ЄДІС, провадиться відповідальними за виконання робіт із створення підсистем Єдиної державної інформаційної системи на конкурсних засадах відповідно до законодавства за погодженням з головним виконавцем.

Технічні завдання на створення підсистем Єдиної державної інформаційної системи затверджуються головним виконавцем за погодженням з Фондом державного майна.

Видатки, пов'язані з виконанням Програми, здійснюються за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті на відповідний рік та інших джерел.

Питання про виконання заходів щодо створення та функціонування ЄДІС розглядається на засіданнях Комісії з питань функціонування Єдиної державної інформаційної системи , склад якої затверджується Фондом державного майна. Проміжні, піврічні звіти подаються до Кабінету Міністрів та у разі необхідності розглядаються на його засіданнях.

Очікувані результати

Реалізація Концепції спрямована на забезпечення:

  • подальшого розвитку системи ефективного, прозорого, відкритого продажу майна, що реалізується за рішенням органів виконавчої влади;
  • створення цілісної системи інформаційної взаємодії державних органів, інших суб'єктів, які здійснюють заходи, пов'язані з забезпеченням об'єктивної оцінки та ефективного продажу майна, яке реалізується за рішеннями органів виконавчої влади;
  • створення єдиного інформаційного простору для забезпечення комплексного аналізу інформації про стан продажу майна, розрахування розмірів надходжень до Державного бюджету, виявлення механізмів подальшого удосконалення отримання доходів, запобігання створенню "тіньових" схем продажу, сприяння створенню єдиної прозорої системи продажу майна, що реалізується за рішеннями органів виконавчої влади.


Завантажити Додаток