A A A K K K

Пояснювальна записка до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України»

від 22 липня 2014 р.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до
деяких актів Кабінету Міністрів України»
  1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

15.04.2014 прийнятий Закон України № 1206-IV «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу», яким запроваджується спрощення процедури відкриття бізнесу, зокрема, відмова від обов’язкового виготовлення і використання суб’єктами господарювання печатки.

Законодавством України та іншими нормативно-правовими актами з питань оцінки майна і професійної оціночної діяльності визначаються правові засади здійснення оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності в Україні, визначаються поняття принципів оцінки, методичних підходів та особливостей проведення оцінки відповідного майна залежно від мети оцінки, порядок рецензування звітів про оцінку майна (актів оцінки майна) та вимоги до їх змісту. Так, однією із вимог до оформлення звіту про оцінку майна є підписання його оцінювачами, які безпосередньо проводили таку оцінку, та обов’язковим скріплення печаткою та підписом керівника суб'єкта оціночної діяльності звіту про оцінку.

З огляду на зазначене та на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 14.05.2014 № 16779/1/1-14, Фонд державного майна України забезпечив перегляд нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України з питань оціночної діяльності та розробив відповідні зміни, внесення яких забезпечить приведення  їх положень у відповідність із зазначеним законом.

  1. Мета і шляхи її досягнення

З метою приведення деяких нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України у відповідність із Законом України від 15.04.2014 № 1206-IV «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу» пропонується внести зміни до деяких актів Кабінету Міністрів України з питань оціночної діяльності, які забезпечать правову підставу для необов’язкового використання суб’єктами оціночної діяльності печатки під час оформлення звіту про оцінку майна і інших документів, включаючи договори на проведення оцінки майна.

  1. Правові аспекти

Нормативно-правовою  базою,  що  регулює  питання  оформлення  звіту про  оцінку  майна,  є  Закон  України  «Про  оцінку  майна,  майнових  прав  та професійну  оціночну діяльність  в Україні», Національний  стандарт  № 1 «Загальні  засади  оцінки  майна і  майнових прав»,  затверджений  постановою Кабінету  Міністрів  України  від  10  вересня  2003  року  № 1440  (Офіційний вісник  України,   2003 р.,  № 37,  ст.  1995;   2013 р.,  №  28,  ст. 953),  Національний стандарт   № 2  «Оцінка  нерухомого майна»,   затверджений   постановою   Кабінету  Міністрів  України  від 28  жовтня  2004  року  № 1442  (Офіційний  вісник  України,   2004 р.,   № 44,   ст. 2885;  2011 р.,  № 84,  ст. 3073;  2013,  № 28,  ст. 953),  Методика  оцінки  майна, затверджена   постановою  Кабінету  Міністрів  України  від  10   грудня  2003   року № 1891  (Офіційний    вісник  України,  2003 р.,  № 51,  ст. 2669;  2005 р.,  № 37, ст. 2299; 2008 р., № 100, ст. 3317; 2009, №  20, ст.  645; 2009 р., № 28, ст. 939, № 66, ст. 2287; 2011, №  95, ст. 3462) та інші.

  1. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту не потребує додаткових матеріальних витрат.

  1. Позиція заінтересованих органів

Відповідно до статті 21 Закону України «Про засади держаної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» проект нормативно-правового акта буде надісланий Державній службі України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

З метою з'ясування позиції заінтересованих органів після оприлюднення проект нормативно-правового акта відповідно до порядку, встановленого Регламентом Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 № 950, буде надісланий таким заінтересованим органам: Міністерству економічного розвитку і торгівлі, Міністерству фінансів. Для отримання висновку після проведення правової експертизи проект постанови в установленому порядку буде надісланий Міністерству юстиції.

  1. Регіональний аспект

Проект акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць та не впливає на регіональний розвиток.

6і. Запобігання дискримінації

Проект акта не містить ознак дискримінації.

  1. Запобігання корупції

Проект акта не містить правил і процедур, які можуть призвести до вчинення корупційних правопорушень.

  1. Громадське обговорення

Проект нормативно-правового акта розроблено Фондом державного майна як державним органом, який відповідно до законодавства здійснює повноваження, пов'язані з державним регулюванням оціночної діяльності. Проект нормативно-правового акта разом із повідомленням про його оприлюднення та аналізом регулятивного впливу розміщений на офіційному сайті Фонду державного майна України для одержання зауважень і пропозицій.

Таким чином, головний розробник проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України» вжив максимально вичерпних заходів для оприлюднення проекту зазначеного нормативно-правового акта з метою забезпечення широкого громадського обговорення його положень.

  1. Позиція соціальних партнерів

Проект акта не стосується соціально-трудової сфери.

  1.  Оцінка регуляторного впливу

Проект акта є регуляторним актом і його регуляторний вплив вивчається відповідно до Закону України «Про засади держаної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

  1.  Прогноз результатів

Прийняття постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України» забезпечить приведення нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України з питань оцінки майна і оціночної діяльності в Україні у відповідність із Законом України від 15.04.2014 № 1206-IV «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу».

 

В. о. Голови Фонду                                                                                   
державного майна                                                                       Парфененко Д. М.

__________________ 2014 р.