A A A K K K

Про затвердження Положення про продаж цілісних майнових комплексів державних підприємств, які за класифікацією об'єктів приватизації віднесені до груп В, Г

№ 222 від 31 липня 2002 р.

Про затвердження Положення про продаж цілісних майнових комплексів державних підприємств, які за класифікацією об'єктів приватизації віднесені до груп В, Г

Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку
від 1 серпня 2002 року N 222

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
25 вересня 2002 р. за N 784/7072

Відповідно до статті 16 Закону України "Про приватизацію державного майна" Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку ВИРІШИЛА:

1. Вважати таким, що втратило чинність, рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 13 грудня 2001 року N 368 "Про затвердження Положення про продаж цілісних майнових комплексів державних підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави чи займають монопольне становище на загальнодержавному ринку", зареєстроване в Міністерстві юстиції України 28 грудня 2001 року за N 1090/6281.

2. Затвердити Положення про продаж цілісних майнових комплексів державних підприємств, які за класифікацією об'єктів приватизації віднесені до груп В, Г (додається).

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Комісії - заступника Голови М. Бурмаку.

Голова КомісіїО. Мозговий

Протокол засідання Комісії
від 1 серпня 2002 р. N 14

ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Фонду державного майна України
від 26 липня 2002 р. N 1336,
рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку
від 1 серпня 2002 р. N 222,
розпорядженням Антимонопольного комітету України
від 26 липня 2002 р. N 226-р

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
25 вересня 2002 р. за N 784/7072

Положення
про продаж цілісних майнових комплексів державних підприємств, які за класифікацією об'єктів приватизації віднесені до груп В, Г

1. Загальні положення

1.1. Положення про продаж цілісних майнових комплексів державних підприємств, які за класифікацією об'єктів приватизації віднесені до груп В, Г, розроблено відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна", Державної програми приватизації на 2000 - 2002 роки, затвердженої Законом України "Про Державну програму приватизації", Указу Президента України від 29.12.99 N 1626 "Про невідкладні заходи щодо прискорення приватизації майна в Україні", визначає механізм приватизації цілісних майнових комплексів державних підприємств.

1.2. Це Положення встановлює загальні правила проведення конкурсів, аукціонів з продажу цілісних майнових комплексів державних підприємств, які Державною програмою приватизації за класифікацією об'єктів приватизації віднесені до груп В, Г.

Цілісні майнові комплекси об'єктів групи В пропонуються до продажу на аукціонах.

1.3. Терміни, що вживаються в цьому Положенні, мають такі значення:

цілісний майновий комплекс або такий структурний підрозділ, який в установленому порядку відокремлюється в цілісний майновий комплекс (далі - ЦМК), - об'єкт, сукупність активів якого забезпечує провадження окремої господарської діяльності на постійній і регулярній основі. Цілісними майновими комплексами можуть бути структурні підрозділи підприємств (цехи, виробництва, дільниці тощо), які виділяються в самостійні об'єкти з подальшим складанням розподільного балансу і можуть бути зареєстровані як самостійні підприємства;

інструкція - деталізований опис процедури послідовності дій у процесі продажу ЦМК, обов'язкова для виконання учасниками аукціону, конкурсу;

інформаційне повідомлення - офіційне оголошення державного органу приватизації про проведення аукціону, конкурсу, метою якого є запрошення потенційних покупців узяти участь в аукціоні, конкурсі, опубліковане в додатку до "Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію" - газеті "Відомості приватизації", що містить основну інформацію щодо проведення аукціону, конкурсу;

комісія з підготовки до продажу на аукціоні - створений державним органом приватизації орган для відбору учасників аукціону (на підставі їх відповідності кваліфікаційним вимогам);

комісія з продажу - створений державним органом приватизації орган для відбору учасників конкурсу (на підставі їх відповідності кваліфікаційним вимогам) та розгляду конкурсних пропозицій з метою визначення переможця;

кваліфікаційні вимоги - критерії, які визначаються державним органом приватизації відповідно до чинного законодавства України і яким повинен відповідати претендент для того, щоб бути визнаним комісією учасником аукціону, конкурсу та бути допущеним до участі в аукціоні, конкурсі;

кваліфікаційні документи - пакет документів, що подається претендентом до державного органу приватизації згідно з інформаційним повідомленням та підтверджує відповідність претендента кваліфікаційним вимогам. На підставі цих документів комісією приймається рішення щодо визнання претендента учасником аукціону, конкурсу;

гарантія - грошовий внесок у сумі, зазначеній в інформаційному повідомленні, який вноситься учасником аукціону, конкурсу на рахунок державного органу приватизації, як засіб забезпечення участі в аукціоні, конкурсі;

конкурсна пропозиція - безумовна та незмінна пропозиція учасника конкурсу щодо ціни придбання ЦМК на умовах остаточного проекту договору купівлі-продажу та, при необхідності, бізнес-план або техніко-економічне об­рунтування післяприватизаційного розвитку ЦМК, що включає план зайнятості працівників ЦМК, пропозицію інвестора із зазначенням максимального розміру інвестицій, строків та порядку їх унесення, а також відомості про суб'єктів господарювання, пов'язаних відносинами контролю з покупцем активів ЦМК;

остаточний проект договору купівлі-продажу - проект договору купівлі-продажу, розроблений державним органом приватизації з урахуванням зауважень та пропозицій учасників конкурсу до проекту договору купівлі-продажу, який підлягає підписанню з переможцем конкурсу;

пакет документації з продажу - затверджений державним органом приватизації пакет документів, який надається учасникам аукціону, конкурсу та містить розширену інформацію щодо умов, правил та інструкцій процесу продажу та детальні характеристики ЦМК;

початкова ціна - ціна ЦМК, визначена відповідно до чинного законодавства України;

претендент - юридична або фізична особа, у якої державний орган приватизації прийняв заяву про участь у аукціоні, конкурсі та кваліфікаційні документи;

учасник аукціону, конкурсу - претендент, кваліфікаційні документи якого визнані такими, що відповідають кваліфікаційним вимогам.

1.4. Фонд державного майна України, його регіональні відділення (далі - державний орган приватизації) забезпечують прозору та гласну підготовку ЦМК до продажу та його продаж.

1.5. Для потенційних покупців окремо для кожного ЦМК державним органом приватизації установлюються кваліфікаційні вимоги, які мають забезпечити участь у придбанні об'єкта інвесторів, у тому числі промислових інвесторів, здатних забезпечити належне функціонування та стабільний розвиток підприємств, що пропонуються до продажу.

1.6. Порядок і терміни внесення, використання та повернення гарантії, а також випадки, коли гарантія не повертається учаснику конкурсу, визначаються інструкцією.

1.7. У випадках, передбачених законодавством, придбання активів у вигляді ЦМК може бути здійснено лише за умови попереднього отримання дозволу Антимонопольного комітету України.

У цих випадках потенційний покупець повинен у терміни, визначені законодавством, подати до Антимонопольного комітету України заяву про надання дозволу на придбання активів у вигляді ЦМК, які пропонуються до продажу, і отримати відповідний дозвіл органу Антимонопольного комітету України на зазначене придбання.

2. Підготовка до проведення аукціону, конкурсу

2.1. Рішення про продаж об'єкта - ЦМК державного підприємства приймається Фондом державного майна України на підставі плану приватизації, затвердженого в установленому порядку.

2.2. На підставі рішення про продаж ЦМК на аукціоні, за конкурсом державний орган приватизації здійснює заходи щодо підготовки до проведення аукціону, конкурсу, а саме:

готує і затверджує пакет документації з продажу та інформаційне повідомлення;

забезпечує здійснення рекламних та маркетингових заходів щодо ЦМК, який пропонується до продажу;

не пізніше ніж за 7 календарних днів до кінцевої дати подання заяв щодо участі в аукціоні, конкурсі затверджує склад комісії.

2.3. Пакет документації з продажу включає (але не обмежується ними) такі документи:

копії установчих документів підприємства - ЦМК, який пропонується до продажу;

копії фінансових звітів підприємства за останні два роки та за останній звітний період;

копію плану приватизації;

зразок заяви про відвідання підприємства;

інструкцію;

проект договору купівлі-продажу.

Щодо ЦМК суб'єкта господарювання, структурного підрозділу суб'єкта господарювання, який пропонується до продажу і вартість активів якого або обсяг реалізації товарів (робіт, послуг) у якого з урахуванням відносин контролю за останній фінансовий рік перевищує суму, еквівалентну 1 млн. євро, визначену за курсом Національного банку України, що діяв в останній день останнього фінансового року, то до пакета конкурсної документації додатково включаються й відомості щодо такого об'єкта приватизації, необхідні для подання до Антимонопольного комітету України заяви про надання дозволу на придбання активів у вигляді ЦМК відповідно до вимог Положення про порядок подання заяв до Антимонопольного комітету України про попереднє отримання дозволу на концентрацію суб'єктів господарювання (Положення про концентрацію), затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19.02.2002 N 33-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.03.2002 за N 284/6572.

2.4. Інформаційне повідомлення повинно містити таку інформацію:

назву об'єкта приватизації, його місцезнаходження;

обсяг та основну номенклатуру продукції (робіт, послуг), у тому числі експортної;

кількість та склад робочих місць;

баланс активів і пасивів, рентабельність за останні три роки;

відомості про будівлі (споруди, приміщення) та земельну ділянку, на якій розташований об'єкт, умови користування ними;

початкову ціну продажу, умови продажу та експлуатації об'єкта, у тому числі платіжні засоби, за допомогою яких здійснюватимуться розрахунки за придбані об'єкти;

суму грошових коштів, яку має вносити покупець як гарантію;

назву банку, місцезнаходження та номер рахунка, відкритого для розрахунків за придбані об'єкти приватизації;

кінцевий термін прийняття заяви на участь в аукціоні, конкурсі;

час та місце особистого ознайомлення з об'єктом;

час та місце проведення аукціону, конкурсу;

місцезнаходження, номер телефону, час роботи служби з організації аукціону, конкурсу;

кваліфікаційні вимоги;

у разі продажу ЦМК на аукціоні - розмір вхідної плати на торги.

2.5. Офіційним інформаційним повідомленням вважається повідомлення, надруковане українською мовою в додатку до "Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію" - газеті "Відомості приватизації". З метою розширеного інформування потенційних покупців державний орган приватизації може здійснити опублікування повідомлення за допомогою глобальної електронної мережі "Інтернет" і в інших вітчизняних та іноземних засобах масової інформації українською та іншими мовами.

2.6. З моменту затвердження списку учасників аукціону, конкурсу і до проведення аукціону, конкурсу державний орган приватизації забезпечує однакові умови стосовно доступу учасників до інформації про ЦМК шляхом обладнання інформаційних кімнат, відвідання підприємства з метою безпосереднього ознайомлення з ним тощо.

3. Державний орган приватизації

3.1. Підготовка та проведення аукціону, конкурсу здійснюються державним органом приватизації.

3.2. Відповідно до цього Положення державний орган приватизації:

3.2.1 приймає рішення про терміни проведення аукціону, конкурсу;

3.2.2 затверджує початкову ціну ЦМК згідно з чинним законодавством України;

3.2.3 готує інформаційне повідомлення, затверджує та забезпечує його опублікування;

3.2.4 забезпечує прийняття, реєстрацію, конфіденційне зберігання кваліфікаційних документів та передачу їх до комісії;

3.2.5 приймає, реєструє заяви претендентів про відкликання кваліфікаційних документів;

3.2.6 забезпечує підписання потенційними учасниками аукціону, конкурсу договору про конфіденційність отриманої ними інформації про ЦМК;

3.2.7 утворює відповідну комісію;

3.2.8 забезпечує відповідну комісію всіма необхідними для роботи документами, приміщенням для проведення її засідань, засобами зв'язку, канцелярським приладдям тощо;

3.2.9 затверджує протоколи засідання комісії;

3.2.10 затверджує список учасників аукціону, конкурсу і повідомляє претендентів про результати кваліфікаційного відбору;

3.2.11 готує конкурсну документацію, затверджує та надає їх учасникам аукціону, конкурсу;

3.2.12 дає відповіді на запити щодо відомостей, які містяться в інформаційному повідомленні та в пакеті документації з продажу;

3.2.13 забезпечує рівноправний доступ учасників аукціону, конкурсу до інформації про ЦМК;

3.2.14 проводить переговори з учасниками конкурсу щодо змісту проекту договору купівлі-продажу;

3.2.15 затверджує переможця аукціону, конкурсу;

3.2.16 здійснює опублікування інформаційного повідомлення про переможця аукціону, конкурсу;

3.2.17 укладає договір купівлі-продажу;

3.2.18 складає акт приймання-передачі;

3.2.19 здійснює опублікування інформаційного повідомлення про підсумки продажу;

3.2.20 виконує інші функції, передбачені чинним законодавством України.

4. Комісія

4.1. Державним органом приватизації для продажу ЦМК на аукціоні створюється комісія з підготовки до продажу ЦМК на аукціоні, а для проведення конкурсу створюється комісія з продажу, статус, права й обов'язки яких визначаються цим Положенням.

4.2. Комісія створюється із представників державного органу приватизації; представників місцевих органів влади; органу, що здійснював управління майном до передачі функцій управління цим майном до державних органів приватизації; банку, який обслуговує об'єкт (за згодою); державного підприємства, яке пропонується до продажу. Для об'єктів групи Г залучаються до роботи комісії представники органів СБУ та МВС (за згодою). Кількість членів комісії може становити від 5 до 9 чоловік. Голова комісії призначається державним органом приватизації.

4.3. Державний орган приватизації надсилає в організації та установи письмові запити щодо визначення кандидатур до складу комісії. Протягом трьох робочих днів з дня одержання запиту організації та установи подають до державного органу приватизації відомості про кандидатури, рекомендовані до складу комісії (прізвище, ім'я та по батькові, посада, контактний телефон, факс).

4.4. Членом комісії не може бути особа, яка не підписала заяви про відсутність конфлікту інтересів (її особистої зацікавленості) щодо результатів конкурсу, якою вона засвідчує відсутність її власної зацікавленості в результатах продажу чи особистих або ділових зв'язків, які, у разі їх оприлюднення, можуть викликати сумнів щодо неупередженості члена комісії при прийнятті рішень.

4.5. Склад комісії затверджується наказом державного органу приватизації.

4.6. Рішення комісії оформляються протоколами, які підлягають затвердженню державним органом приватизації протягом п'яти робочих днів після закінчення засідання комісії.

4.7. Основні повноваження комісії з підготовки до продажу ЦМК на аукціоні такі:

розкриття конвертів з кваліфікаційними документами та перевірка їх на відповідність кваліфікаційним вимогам;

визнання претендентів учасниками аукціону на підставі відповідності їх кваліфікаційних документів кваліфікаційним вимогам;

складання списків учасників аукціону.

4.8. Основні повноваження комісії з продажу такі:

розкриття конвертів з кваліфікаційними документами та перевірка їх на відповідність кваліфікаційним вимогам;

визнання претендентів учасниками конкурсу на підставі відповідності їх кваліфікаційних документів кваліфікаційним вимогам;

складання списків учасників конкурсу;

розробка умов продажу ЦМК на підставі пропозицій, визначених у плані приватизації об'єкта;

оголошення конкурсних пропозицій учасників конкурсу, занесення в протокол конкурсних пропозицій учасників конкурсу та визначення переможця конкурсу.

4.9. Комісія має право звертатися за допомогою до спеціалістів, радників та експертів.

4.10. Свої засідання комісія зобов'язана проводити відповідно до вимог чинного законодавства України, сприяти забезпеченню однакових умов для всіх претендентів аукціону, конкурсу та учасників конкурсу, аукціону.

4.11. Члени комісії не мають права вести переговори, мати майнові та немайнові стосунки з претендентами аукціону, конкурсу та учасниками аукціону, конкурсу поза засіданнями комісії.

4.12. Усі члени комісії несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України за розголошення інформації, яка міститься у кваліфікаційних документах претендентів, про кількість претендентів, режим роботи та склад комісії.

4.13. Організовує роботу комісії та керує її діяльністю голова комісії. Голова скликає комісію та головує на її засіданнях, у межах своєї компетенції дає розпорядження та доручення, обов'язкові для членів комісії, спеціалістів, радників та експертів, залучених до роботи комісії, організовує підготовку матеріалів на розгляд комісії, представляє комісію у відносинах з установами та організаціями, забезпечує після закінчення або припинення аукціону, конкурсу передачу до органів приватизації документів про проведення аукціону, конкурсу.

4.14. Відповідальний секретар забезпечує виконання доручень і розпоряджень голови та несе відповідальність за своєчасну підготовку матеріалів для розгляду комісією та правильність ведення протоколів засідань комісії. Про заплановані засідання за три дні до дати їх проведення відповідальний секретар комісії зобов'язаний оповістити всіх членів комісії.

4.15. Члени комісії зобов'язані брати участь у діяльності комісії, виконувати розпорядження й доручення голови.

4.16. Засідання комісії є правомочним за умови участі в ньому не менше 2/3 членів комісії. Рішення приймаються більшістю голосів присутніх членів. У разі однакової кількості голосів, голос голови комісії є вирішальним. Усі рішення комісії приймаються шляхом усного голосування, результати якого заносяться до відповідного протоколу. Рішення комісії оформляються протоколами, що підписуються всіма членами комісії, які брали участь у засіданні, та подаються на затвердження до державного органу приватизації.

4.17. Засідання комісії з перевірки кваліфікаційних документів на їх відповідність кваліфікаційним вимогам проводиться у закритому режимі, але комісія має право заслуховувати на своїх засіданнях усні пояснення претендентів щодо кваліфікаційних документів, а також пояснення спеціалістів, експертів, залучених до роботи комісії.

4.18. Діяльність комісії припиняється згідно з наказом державного органу приватизації після затвердження списків учасників аукціону та затвердження результатів конкурсу або, якщо аукціон чи конкурс не відбудеться.

5. Кваліфікаційний відбір учасників конкурсу, аукціону

5.1. Розгляд кваліфікаційних документів на їх відповідність кваліфікаційним вимогам проводиться комісією в термін, що не перевищує п'яти робочих днів після зазначеної в інформаційному повідомленні кінцевої дати подання претендентами заяв про участь в аукціоні, конкурсі. Державний орган приватизації забезпечує своєчасну передачу до комісії всіх документів, отриманих від претендентів.

5.2. Відкриття конвертів з кваліфікаційними документами здійснюється на закритому засіданні комісії, під час якого вивчаються документи на відповідність кваліфікаційним вимогам, опублікованим в інформаційному повідомленні.

5.3. За результатами розгляду кваліфікаційних документів претендентів на їх відповідність кваліфікаційним вимогам комісія складає протокол і подає його на затвердження до державного органу приватизації.

5.4. Тривалість процедури підготовки списку учасників аукціону, конкурсу залежить від кількості поданих претендентами заяв про участь в аукціоні, конкурсі, але не може перевищувати трьох робочих днів. Протокол комісії щодо визначення списку учасників аукціону, конкурсу затверджується державним органом приватизації протягом п'яти робочих днів після засідання комісії.

5.5. Протягом трьох робочих днів з моменту затвердження списку учасників аукціону, конкурсу державний орган приватизації письмово повідомляє кожного з претендентів про результати кваліфікаційного відбору учасників. Включення претендента до списку учасників конкурсу є підставою для надання йому конкурсної документації.

5.6. У разі виявлення недостовірних відомостей, наданих у кваліфікаційних документах, державний орган приватизації напередодні проведення аукціону, конкурсу приймає рішення щодо позбавлення статусу учасника аукціону, конкурсу особи, яка надала недостовірні дані у кваліфікаційних документах.

5.7. Подання конкурсних пропозицій учасниками конкурсу розцінюється як факт визнання учасником усіх умов конкурсу, а також того, що він повністю ознайомився з наданою йому інформацією про ЦМК та його продаж.

Поданням конкурсних пропозицій учасник конкурсу визнає свої зобов'язання на час проведення конкурсу дотримуватись норм цього Положення, інструкції та умов конкурсу.

6. Визначення остаточного проекту договору купівлі-продажу

6.1. Порядок, умови та терміни опрацювання пропозицій учасників аукціону, конкурсу визначаються в інструкції.

6.2. Опрацьований державним органом приватизації остаточний проект договору купівлі-продажу, до якого не можуть бути внесені зміни, надається учасникам конкурсу.

У передбачених законодавством випадках, в яких необхідне отримання дозволу органів Антимонопольного комітету України на придбання активів у вигляді ЦМК, державний орган приватизації встановлює сумарний строк виконання підготовчих етапів конкурсу, аукціону, пов'язаних із поданням пропозицій учасниками, опрацюванням пропозицій учасників, підготовкою остаточного проекту договору купівлі-продажу тощо, не менше як 22 дні до дати проведення конкурсу чи до дати, визначеної у пункті 8.2 цього Положення для аукціону відповідно.

6.3. Не пізніше ніж за три робочих дні до дати проведення конкурсу учасник повинен подати до державного органу приватизації проект остаточного договору купівлі-продажу в непрозорому запечатаному конверті. Кожна сторінка проекту повинна бути підписана та скріплена печаткою (для юридичних осіб). У проекті зазначається запропонована учасником ціна за ЦМК.

До остаточного проекту договору купівлі-продажу учасник конкурсу додає документ, що підтверджує внесення учасником гарантії.

6.4. Ненадання документів, зазначених у пункті 6.3 цього Положення, є підставою для того, щоб учасник не був допущений державним органом приватизації до подання конкурсних пропозицій.

7. Процедура конкурсу

7.1. Дата, час та місце подання конкурсних пропозицій визначаються в інформаційному повідомленні.

7.2. Список учасників конкурсу, допущених до подачі конкурсних пропозицій, затверджується державним органом приватизації.

7.3. На дату проведення конкурсу комісія проводить відкрите засідання. На цьому засіданні можуть бути присутні представники засобів масової інформації, учасники та інші зацікавлені особи. Уповноважені особи учасників конкурсу подають свої конкурсні пропозиції у запечатаних, непрозорих конвертах, а у передбачених законодавством випадках, в яких необхідне отримання дозволу органів Антимонопольного комітету України на придбання активів у вигляді ЦМК, додатково подають конкурсній комісії копію рішення органу Антимонопольного комітету України про надання дозволу учаснику конкурсу на придбання активів у вигляді ЦМК, які пропонуються до продажу, або повідомлення учасника конкурсу про подання до Антимонопольного комітету України заяви про надання дозволу на придбання активів у вигляді ЦМК, які пропонуються до продажу.

Конкурсна комісія реєструє кожного учасника конкурсу, який подає конкурсну пропозицію, у протоколі засідання.

7.4. Після закінчення строку внесення конкурсних пропозицій голова комісії відкриває конверти з конкурсними пропозиціями та оголошує їх зміст. До розгляду не приймаються конкурсні пропозиції, у яких зазначено ціну, нижчу за визначену державним органом приватизації початкову ціну ЦМК, а у передбачених законодавством випадках, в яких необхідне отримання дозволу органів Антимонопольного комітету України на придбання активів у вигляді ЦМК, при неподанні уповноваженою особою учасника конкурсу конкурсній комісії копії рішення органу Антимонопольного комітету України про надання дозволу учаснику конкурсу на придбання активів у вигляді ЦМК, які пропонуються до продажу, або повідомлення учасника конкурсу про подання Антимонопольного комітету України заяви про надання дозволу на придбання активів у вигляді ЦМК, які пропонуються до продажу. Такі пропозиції заносяться в протокол із відміткою про те, що їх не розглядали.

7.5. Переможцем конкурсу визначається той учасник, який запропонував найкращі умови та найвищу ціну за ЦМК.

7.6. Конкурсні пропозиції та запропонована кожним учасником ціна за ЦМК вносяться до протоколу засідання комісії.

7.7. Якщо два чи більше учасників конкурсу подали однакові пропозиції, переможцем визначається той учасник, який подав свої пропозиції першим.

7.8. У разі надходження заяви про участь у конкурсі від одного претендента, який відповідає кваліфікаційним вимогам, він визнається переможцем за умови забезпечення ним реалізації визначених державним органом приватизації умов продажу ЦМК.

7.9. Державний орган приватизації в десятиденний термін з дня затвердження переможця конкурсу опубліковує результати конкурсу в додатку до "Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію" - газеті "Відомості приватизації".

8. Процедура аукціону

8.1. Дата, час та місце проведення аукціону зазначаються в інформаційному повідомленні.

8.2. Не пізніше ніж за п'ять робочих днів до дати проведення аукціону учасник повинен подати до державного органу приватизації документ, що підтверджує внесення учасником аукціону гарантії. У передбачених законодавством випадках, в яких необхідне отримання дозволу органів Антимонопольного комітету України на придбання активів у вигляді ЦМК, в той самий термін учасник аукціону додатково повинен подати до державного органу приватизації копію рішення органу Антимонопольного комітету України про надання дозволу учаснику аукціону на придбання активів у вигляді ЦМК, які пропонуються до продажу, або повідомлення учасника аукціону про подання до Антимонопольного комітету заяви про надання дозволу на придбання активів у вигляді ЦМК, які пропонуються до продажу.

8.3. Ненадання документів, зазначених у пункті 8.2 цього Положення, є підставою для того, щоб учасник не був допущений державним органом приватизації до участі в аукціоні.

8.4. Список учасників аукціону надається уповноваженій особі не пізніше ніж за три робочі дні до проведення аукціону.

8.5. Аукціон проводиться уповноваженою державним органом приватизації особою, якою виступає Державна акціонерна компанія "Національна мережа аукціонних центрів".

8.6. Уповноважена особа діє відповідно до угоди з органом приватизації.

8.7. Аукціон проводиться безпосередньо ведучим (ліцитатором). До початку торгів ліцитатор описує об'єкт приватизації та умови його продажу. Початком торгів вважається момент оголошення початкової ціни продажу об'єкта. Кожна наступна ціна, запропонована покупцями на аукціоні, повинна перевищувати попередню не менш як на 10 відсотків від початкової ціни продажу об'єкта.

8.8. Якщо протягом трьох хвилин після оголошення початкової ціни продажу покупці не висловлюють бажання придбати об'єкт за оголошеною початковою ціною, ліцитатор, відповідно до умов угоди з органом приватизації, має право знизити ціну об'єкта, але не більш як на 10 відсотків. Якщо після такого зниження об'єкт не вдається продати, торги припиняються.

8.9. Під час аукціону ведеться протокол, до якого заноситься початкова ціна продажу об'єкта, пропозиції учасників аукціону, відомості про учасників аукціону, результат торгів (ціна продажу, відомості про фізичну або юридичну особу, яка одержала право на придбання об'єкта). Протокол підписується ліцитатором та покупцем (його представником), який одержав право на придбання об'єкта.

Протокол у триденний термін надсилається відповідному державному органу приватизації і затверджується ним. Після затвердження протоколу державний орган приватизації укладає з покупцем договір купівлі-продажу.

8.10. Державний орган приватизації в десятиденний термін з дня затвердження переможця аукціону опубліковує результати аукціону у додатку до "Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію" - газеті "Відомості приватизації".

9. Процедура укладання договору купівлі-продажу

9.1. Протягом п'яти робочих днів після проведення аукціону, конкурсу державний орган приватизації затверджує результати продажу і переможця.

9.2. У передбачених законодавством випадках, в яких необхідне отримання дозволу органів Антимонопольного комітету України на придбання активів у вигляді ЦМК, за наявності у переможця аукціону, конкурсу копії рішення органу Антимонопольного комітету України про надання дозволу на придбання активів у вигляді ЦМК, які пропонуються до продажу, або в разі отримання переможцем аукціону, конкурсу дозволу на придбання активів у вигляді ЦМК, які пропонуються до продажу, відповідно до вимог чинного законодавства орган приватизації укладає з переможцем аукціону, конкурсу договір купівлі-продажу.

В іншому разі рішення про укладання з переможцем договору купівлі-продажу державний орган приватизації приймає з урахуванням змісту письмового повідомлення переможця аукціону, конкурсу про результати розгляду Антимонопольним комітетом України заяви про надання переможцю дозволу на придбання активів у вигляді ЦМК, які пропонуються до продажу.

При прийнятті органом Антимонопольного комітету України рішення про початок розгляду справи про концентрацію або поданні переможцем аукціону, конкурсу до Антимонопольного комітету України повторної заяви про надання дозволу на придбання активів у вигляді ЦМК, які пропонуються до продажу, державний орган приватизації укладає з переможцем аукціону, конкурсу договір купівлі-продажу з умовою - отримання переможцем аукціону, конкурсу протягом 50 днів з моменту укладання договору купівлі-продажу дозволу органу Антимонопольного комітету на придбання активів у вигляді ЦМК, які пропонуються до продажу.

Якщо протягом зазначеного терміну переможець не отримав такого дозволу, права та обов'язки відповідно до договору купівлі-продажу не виникають.

9.3. Підписання договору купівлі-продажу між переможцем аукціону та державним органом приватизації здійснюється після затвердження переможця аукціону за наявності всіх необхідних документів для підписання договору.

9.4. Підписання договору купівлі-продажу між переможцем конкурсу та державним органом приватизації здійснюється після затвердження переможця конкурсу за наявності всіх необхідних документів для підписання договору. Підписанню підлягає текст остаточного проекту договору купівлі-продажу.

9.5. Якщо переможець відмовився підписати договір купівлі-продажу чи у випадку, зазначеному в пункті 9.2, державний орган приватизації оголошує переможцем конкурсу учасника, який посів друге місце за конкурсною пропозицією.

9.6. Конкурсна гарантія не повертається переможцю аукціону, конкурсу, що відмовився підписати договір купівлі-продажу.

9.7. Якщо не надійшли заяви від претендентів про участь у конкурсі або у разі повторного продажу ЦМК, то початкова ціна за рішенням комісії з продажу може бути зменшена не більше як на 30 відсотків від початкової ціни.

9.8. Протягом десяти робочих днів з часу підписання договору купівлі-продажу державний орган приватизації опубліковує повідомлення про підсумки продажу в додатку до "Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію" - газеті "Відомості приватизації".

9.9. Передача об'єкта продажу покупцеві здійснюється протягом п'яти робочих днів з моменту надходження коштів за ЦМК у розмірі, встановленому договором купівлі-продажу, на рахунок державного органу приватизації. Передача об'єкта продажу засвідчується актом приймання-передавання, який підписується сторонами та засвідчується їх печатками.

9.10. Протягом 10 робочих днів з дати затвердження результатів аукціону, конкурсу державний орган приватизації повертає учасникам продажу, що не стали переможцями, грошові кошти, внесені як гарантія.

10. Прикінцеві положення

10.1. Спори, що виникають з приводу проведення аукціону, конкурсу, вирішуються судом в установленому порядку.

10.2. Подальше відчуження ЦМК здійснюється з урахуванням вимог чинного законодавства України.

10.3. Контроль за виконанням покупцем зобов'язань, взятих ним згідно з договором купівлі-продажу, здійснюється органом приватизації.

Начальник Управління реформування власності Фонду державного майна УкраїниЄ. Філозоп
Начальник Головного управління конкурентної політики Антимонопольного комітету УкраїниМ. Бараш
Т. в. о. начальника управління корпоративних фінансів Державної комісії з цінних паперів та фондового ринкуН. Хохлова