A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до нормативно-правового акта»

від 22 серпня 2014 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту  наказу  Фонду  державного  майна  України
«Про внесення змін до нормативно-правового акта»

1. Опис проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

15 квітня 2014 року був прийнятий Закон України № 1206-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу», яким запроваджується спрощення процедури відкриття бізнесу та відмова від обов’язкового виготовлення і використання суб’єктами господарювання печатки, в тому числі і в процесі проведення пільгового продажу акцій акціонерних товариств.

2. Ціль державного регулювання

Проектом наказу пропонується внести зміни до наказу Фонду державного майна України від 03 липня 2000 року № 1368 «Про затвердження Порядку проведення пільгового продажу акцій акціонерних товариств» та затвердити зміни до Порядку проведення пільгового продажу акцій акціонерних товариств, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 03 липня 2000 року № 1368, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 липня 2000 року за № 428/4649, які забезпечать приведення у відповідність до Закону України від 15 квітня 2014 року № 1206-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу» в частині відмови від обов’язковості та переходу до добровільності використання печатки (у разі її наявності) суб’єктами господарювання під час проведення пільгового продажу акцій акціонерних товариств. 

3. Визначення та оцінювання усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей, наведення аргументів щодо переваги обраного способу

Під час розробки проекту наказу було розглянуто такі альтернативні способи досягнення вищезазначених цілей.

1. Збереження існуючого стану та залишення чинного наказу без змін. У цьому випадку вимога щодо обов’язкового використання суб’єктами господарювання печатки під час проведення пільгового продажу акцій акціонерних товариств залишиться обов’язковою, що не відповідає положенням, визначеним Законом України від 15 квітня 2014 року № 1206-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу».

  2. Внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 03.07.2000 № 1368 «Про затвердження Порядку проведення  пільгового продажу акцій акціонерних товариств» дасть змогу досягнути поставлених цілей, забезпечити дотримання вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу» та уникнути можливих непорозумінь в ході проведення пільгового продажу акцій акціонерних товариств.

Отже, оптимальною є друга альтернатива - врегулювання порушених проблемних питань шляхом прийняття відповідного проекту наказу.

4. Опис механізмів та заходів для вирішення проблеми

Прийняття регуляторного акта дасть змогу забезпечити дотримання вимог Закону України від 15 квітня 2014 року № 1206-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу» та удосконалити Порядок проведення пільгового продажу акцій акціонерних товариств, затверджений наказом Фонду державного майна України від 03.07.2000 № 1368, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 18.07.2000 за № 428/4649, з метою його організації на високому рівні.

5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Оцінка можливості впровадження регуляторного акта та виконання його вимог є високою.

Додаткові зміни до Порядку проведення пільгового продажу акцій можуть вноситися у разі внесення змін до чинного законодавства.

Реалізація проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до нормативно-правового акта» не потребує додаткових матеріальних та інших витрат із Державного бюджету України.

Державний контроль та нагляд за дотриманням регуляторного акта здійснюється Фондом державного майна України відповідно до наданих йому повноважень.

Запровадження запропонованого акта забезпечить високу ймовірність досягнення поставлених цілей.

6. Очікувані результати прийняття акта

Прийняття проекту наказу  дасть змогу привести нормативно-правовий акт Фонду державного майна України у відповідність до вимог чинного законодавства та удосконалити механізм проведення пільгового продажу акцій акціонерних товариств, визначений Порядком проведення пільгового продажу акцій акціонерних товариств, затвердженим наказом Фонду державного майна України від 03 липня 2000 року № 1368, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України  18 липня 2000 року за № 428/4649.

Розподіл вигод і витрат для суб'єктів регуляторного акта у зв'язку з прийняттям запропонованого акта наведено у таблиці:

Суб'єкти

Вигоди

Витрати

Держава

Забезпечення спрощеної процедури ведення діяльності, яка запровадить відмову від обов’язкового виготовлення і використання суб’єктами господарювання печатки

Додаткові витрати відсутні

Суб'єкти господарювання

Використання спрощеного механізму ведення діяльності, необов’язковість виготовлення і використання печатки під час діяльності суб’єкта господарювання 

Додаткові витрати відсутні

 

Негативні наслідки прийняття зазначеного регуляторного акта відсутні.

7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії регуляторного акта необмежений. Разом з тим він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливає на регуляторний акт.  

8. Показники результативності регуляторного акта

Регуляторний акт обов’язковий для виконання Фондом державного майна України та його регіональними відділеннями.

Показниками результативності прийняття регуляторного акта є:

- кількість громадян, які скористалися своїм правом на пільгове придбання акцій акціонерних товариств за грошові кошти;

- кошти, які надійшли до державного бюджету від пільгового продажу акцій акціонерних товариств.

Підготовлений проект наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до нормативно-правового акта» не справлятиме негативного впливу на ринкове середовище, не порушуватиме законних прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави.     

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, встановлених статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання чинності цим актом шляхом збору пропозицій, зауважень громадськості та їх аналізу.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання чинності цим регуляторним актом або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше двох років, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється раз на три роки, починаючи з дня вжиття заходів з повторного відстеження результативності цього акта.  

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням планування та пільгового продажу Департаменту планування процесів приватизації та реформування власності Фонду державного майна (вул. Кутузова, 18/9,
м. Київ,  01601, телефон 200-34-48, факс 284-50-62).

 

В. о. Голови Фонду                                                        Д. Парфененко

«___»______________2014 р.