A A A K K K

Пояснювальна записка до проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань приватизації та земельних відносин"

від 22 вересня 2009 р.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України
"Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань приватизації та земельних відносин"

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань приватизації та земельних відносин" розроблено з метою забезпечення виконання вимог пункту 12 розділу X Перехідних положень Земельного кодексу України, яким державним органам приватизації до розмежування земель державної та комунальної власності надано повноваження з розпорядження землями, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою розробки зазначеного проекту Закону України є вдосконалення реалізації державою права державної власності в державному секторі економіки через систему організаційно-господарських заходів та повноважень щодо впорядкування процесів розпорядження землями, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, та керованості цих процесів з боку держави як власника.

Запропонований проект Закону України має конкретизувати функції державних органів приватизації у процесі розпорядження зазначеними землями, визначити спосіб їх виконання і усунути суперечливості положень Земельного кодексу України та його Перехідних положень, які призводять до колізії норм законодавства під час їх застосування.

3. Правові аспекти

У даній сфері суспільних відносин діють Господарський кодекс України, Цивільний кодекс України, Земельний кодекс України, Закони України "Про приватизацію державного майна", "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", "Про управління об'єктами державної власності", "Про оренду землі", "Про землеустрій", "Про розмежування земель державної та комунальної власності" "Про державну експертизу землевпорядної документації".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація законопроекту не потребує додаткових витрат з державного бюджету, матеріальних та інших витрат.

5. Позиція заінтересованих органів

З метою визначення позиції заінтересованих органів згідно з дорученням Кабінету Міністрів України від 18.06.09 61535/8/1-08 законопроект надавався для опрацювання та погодження до Мінекономіки, Мінфіну, Держкомзему, Мінюсту, та Мінприроди.

6. Регіональний аспект

Проект акта законодавства не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

7. Громадське обговорення

Законопроект не потребує проведення обов'язкових консультацій з громадськістю.

8. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акта

Застосування норм цього законопроекту дозволить конкретизувати функції державних органів приватизації у процесі розпорядження вищевказаними землями, визначити спосіб їх виконання і усунути суперечливості положень Земельного кодексу України та його Перехідних положень, які призводять до колізії норм законодавства під час їх застосування. Законопроект сприятиме підвищенню ефективності здійснення державними органами приватизації повноважень у сфері приватизації державного майна разом із земельними ділянками, посилить вплив органів в особі яких держава реалізує право власності на землю та дозволить забезпечити збільшення надходжень до Державного бюджету від продажу державного майна разом із земельними ділянками.

В.о. Голови ФондуД.Парфененко

"____"____________2009 р.