A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу "Про затвердження Порядку дій державних органів приватизації щодо погодження відчуження або передачі в заставу частини майна господарського товариства (цілісного майнового комплексу) за умовами договору купівлі-продажу об'єкта приватизації"

від 12 вересня 2010 р.

АНАЛІЗ
регуляторного впливу проекту наказу "Про затвердження Порядку дій державних органів приватизації щодо погодження відчуження або передачі в заставу частини майна господарського товариства (цілісного майнового комплексу) за умовами договору купівлі-продажу об'єкта приватизації".

1. Проблема, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання.

На контролі державних органів приватизації (далі - орган приватизації) знаходиться найбільша кількість договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, які відносяться до господарських товариств та цілісних майнових комплексів. Однією з умов у договорах купівлі-продажу зазначених об'єктів приватизації є вимоги щодо недопущення протягом визначеного договором купівлі-продажу строку відчуження чи передачі у заставу частини майна товариства/ЦМК (визначеної договором купівлі-продажу) без попереднього погодження з державним органом приватизації.

Дії органу приватизації щодо погодження відчуження чи передачі в заставу частини майна господарського товариства або цілісного майнового комплексу, майно або пакет акцій якого є об'єктом купівлі-продажу (далі - товариство/ЦМК) не врегульовано нормативними актами.

2. Ціль державного регулювання.

Врегулювання відносин, які виникають у разі наявності у договорі купівлі-продажу об'єкта приватизації вимоги щодо недопущення протягом визначеного договором купівлі-продажу строку відчуження чи передачі у заставу частини майна товариства/ЦМК (визначеної договором купівлі-продажу) без попереднього погодження з органом приватизації, щодо надання згоди на передачу права власності на визначену частину майна товариства/ЦМК іншій юридичній або фізичній особі на платній чи безоплатній основі або передачі його у заставу.

. 3. Визначення та оцінювання усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей, наведення аргументів щодо переваги обраного способу.

Визначено такі прийнятні альтернативні способи:

Першою альтернативою до запропонованого регуляторного акта може бути - залишити усе без змін. Це може призвести лише до заглиблення існуючої проблеми і жодним шляхом не сприятиме її вирішенню, враховуючи ті обставини, що органи приватизації не зможуть приймати об'єктивні рішення у зв'язку з відсутністю вищезазначеної процедури.

Можлива і друга альтернатива прийняття запропонованого проекту наказу "Про затвердження Порядку дій державних органів приватизації щодо погодження відчуження або передачі в заставу частини майна господарського товариства (цілісного майнового комплексу) за умовами договору купівлі-продажу об'єкта приватизації" (далі - Порядок), яким врегульована процедура зазначеного погодження подальшого відчуження або передачі в заставу частини майна товариства/ЦМК та перелік документів, які подаються власником, що володіє об'єктом приватизації в період чинності умов договору купівлі-продажу, до органу приватизації.

4. Механізм, який пропонується застосувати для розв'язання проблеми, і відповідні заходи.

Запропонований Порядок регулює процедуру погодження відчуження визначеної частини майна товариства/ЦМК органами приватизації та визначає перелік документів, які власник об'єкта приватизації подає разом із зверненням до органу приватизації, за погодженням подальшого відчуження об'єкта.

5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.

У разі прийняття регуляторного акта буде визначено порядок дій органу приватизації щодо погодження відчуження чи передачі в заставу частини майна господарського товариства або цілісного майнового комплексу, майно або пакет акцій якого є об'єктом купівлі-продажу.

6. Очікувані результати прийняття акта.

У разі прийняття регуляторного акта буде забезпечено впорядкування і скорочення нераціональних витрат суб'єктів господарювання на вирішення питань погодження.

Сфери впливу Вид впливу
Інтереси фізичної або юридичної особи (власник) Значних витрат не передбачається
Інтереси фізичної або юридичної особи (претендент) Значних витрат не передбачається
Державний орган приватизації Значних витрат не передбачається

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акта (у разі обмеження цього строку).

Строк дії акта необмежений.

8. Показники результативності акта.

З дією акта буде визначена процедура погодження відчуження визначеної частини майна або передача його у заставу.

Основними суб'єктами господарювання є Фонд державного майна України та фізична чи юридична(і) особа(и), що володіє (володіють) об'єктом приватизації та має (мають) намір, в період дії зобов'язань, здійснити передачу права власності на визначну частину майна товариства/ЦМК іншій юридичній або фізичній особі.

Дане регулювання не збільшить розміру коштів та час, що безпосередньо витрачатимуться суб'єктами господарювання, пов'язаними з виконанням вимог акта.

Середній рівень поінформованості з основних положень акта здійснюється шляхом його розміщення на сайті Фонду у мережі Інтернет з метою оприлюднення та отримання зауважень та пропозицій.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.

Базове відстеження результативності вищезазначеного проекту регуляторного акта здійснюватиметься до дати набрання ним чинності шляхом отримання пропозицій і зауважень та їх аналізу.

Повторне відстеження планується здійснити через рік після набуття чинності регуляторним актом, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного обстеження. У разі надходження пропозицій та зауважень, які заслуговують на увагу, або виявлення нерегульованих та проблемних питань, ці питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін.

Періодичні відстеження планується здійснювати раз у три роки з дати виконання заходів з повторного відстеження з метою подальшого удосконалення вищезазначеного регуляторного акта.

Директор Департаменту договірного менеджментуЮ.Нікітін