A A A K K K

Про затвердження Критеріїв ефективності управління корпоративними правами держави та порядку їх застосування

від 22 лютого 2009 р.

Проект

ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ

НАКАЗ

_____________Київ№____________

Про затвердження Критеріїв ефективності управління корпоративними правами держави та порядку їх застосування

Відповідно до статті 7 Закону України "Про управління об'єктами державної власності", пункту 3 Критеріїв визначення ефективності управління об'єктами державної власності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2007 № 832, та з метою підвищення ефективності управління корпоративними правами держави в господарських товариствах, у статутному капіталі яких є державна частка,

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Критерії ефективності управління корпоративними правами держави та порядок їх застосування (додаються).

2. Департаменту обліку корпоративних прав держави:

2.1. Забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

2.2. Після державної реєстрації цього наказу подати на опублікування в Державному інформаційному бюлетені про приватизацію, а також на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України.

3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Заступника Голови Фонду А. Гриненка.

В. о. Голови ФондуД. Парфененко

 ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного
майна України
____________ №_____

Критерії
ефективності управління корпоративними правами держави та порядок їх застосування

1. Критерії ефективності управління корпоративними правами держави (далі - Критерії) розроблено відповідно до статті 7 Закону України "Про управління об'єктами державної власності", пункту 3 Критеріїв визначення ефективності управління об'єктами державної власності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2007 № 832, та з метою підвищення ефективності управління корпоративними правами держави шляхом запровадження прозорої системи оцінки результатів такого управління.

2. Відповідно до цього наказу об'єктами державної власності, до яких застосовуються Критерії, є господарські товариства, у статутному капіталі яких є державна частка; суб'єктами управління об'єктами державної власності є міністерства, Фонд державного майна України та інші органи виконавчої влади, які здійснюють управління об'єктами державної власності.

3. Визначенню оцінки ефективності управління об'єктами державної власності не підлягають об'єкти державної власності, які перебувають у процесі банкрутства у стадії санації чи ліквідації.

4. Звітним періодом, за який проводиться оцінка визначення ефективності управління об'єктами державної власності, є календарний квартал, рік.

5. Інформаційною базою для визначення оцінки ефективності управління об'єктами державної власності є показники фінансових планів об'єктів державної власності та дані фінансової та статистичної звітності, форми, терміни і порядок надання якої затверджені чинним законодавством України:

- форма № 1 "Баланс" та форма № 2 "Звіт про фінансові результати", затверджені наказом Мінфіну від 31.03.1999 № 87 "Про затвердження Положень (стандартів) бухгалтерського обліку";

- форма № 1-м "Баланс" та форма № 2-м "Звіт про фінансові результати", затверджені наказом Мінфіну від 25.02.2000 № 39 "Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 "Фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва";

- форма № 1-ПВ "Звіт з праці" (термінова - місячна), затверджена наказом Держкомстату від 17.07.2007 № 223;

- форма № 1-Б "Звіт про фінансові результати і дебіторську та кредиторську заборгованість", затверджена наказом Держкомстату від 27.06.2007 № 187).

6. Об'єкти державної власності розподіляються на такі групи:

6.1. Група 1 - господарські товариства, частка держави у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків (крім товариств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, та товариств, які перебувають у процесі банкрутства).

6.2. Група 2 - господарські товариства, частка держави у статутному капіталі яких менше або дорівнює 50 відсоткам (крім товариств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, та товариств, які перебувають у процесі банкрутства).

6.3. Група 3 - господарські товариства, створені в процесі приватизації і корпоратизації та які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, визначені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.12.2004 № 1734 "Про затвердження переліку підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави" (незалежно від розміру частки держави в статутному капіталі).

6.4. Група 4 - господарські товариства, щодо яких було порушено справу про банкрутство та які перебувають у стадії розпорядження майном (незалежно від розміру частки держави в статутному капіталі).

7. Відповідно до цього наказу всі критерії поділяються на некомерційні, комерційні та ефективності прийняття управлінських рішень органами управління об'єкта державної власності (табл. 1).

Нормативні значення Критеріїв та порядок їх розрахунку наведено у додатку.

Таблиця 1. Критерії ефективності управління
корпоративними правами держави

№ пор. Критерії ефективності управління корпоративними правами держави 1. Некомерційні критерії 1.1Середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу 1.2Сума простроченої заборгованості із виплати заробітної плати 1.3Сума простроченої заборгованості перед бюджетом 1.4Сума простроченої заборгованості зі страхування 2. Комерційні критерії 2.1Обсяги чистого доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) 2.2Обсяги чистого прибутку (збитку) 2.3Коефіцієнт зносу основних засобів 2.4Коефіцієнт рентабельності активів 2.5Коефіцієнт рентабельності діяльності 2.6Коефіцієнт абсолютної ліквідності 2.7Коефіцієнт швидкої ліквідності 2.8Коефіцієнт забезпеченості власними оборотними коштами 2.9Коефіцієнт покриття 3. Критерії ефективності прийняття управлінських рішень органами управління об'єкта державної власності 3.1Сума сплачених дивідендів за підсумками року, що минув (враховується за підсумками ІІ кварталу) 3.2Вартість активів товариства

8. Оцінка ефективності управління об'єктами державної власності може мати такі значення:

8.1. Ефективна.

8.2. Задовільна.

8.3. Неефективна.

9. Діяльність об'єкта державної власності груп 1 та 3 визнається:

9.1. Ефективною у таких випадках:

9.1.1. Якщо об'єкт державної власності не має простроченої заборгованості з виплати заробітної плати, перед бюджетом і зі страхування; усі показники за комерційними критеріями перебувають у межах нормативних значень; не зменшується середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу; за підсумками року, що минув, сплачено дивіденди у розмірі, не меншому ніж визначено фінансовим планом, та спостерігається зростання вартості активів товариства.

9.1.2. Якщо об'єкт державної власності скорочує обсяги простроченої заборгованості з виплати заробітної плати, перед бюджетом і зі страхування та усі показники за комерційними критеріями перебувають у межах нормативних значень; не зменшується середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу; за підсумками року, що минув, сплачено дивіденди у розмірі, не меншому ніж визначено фінансовим планом, та спостерігається зростання вартості активів товариства.

9.2. Задовільною у таких випадках:

9.2.1. Об'єкт державної власності не має простроченої заборгованості з виплати заробітної плати, перед бюджетом і зі страхування; більшість показників (п'ять і більше) за комерційними критеріями перебувають у межах нормативних значень; не зменшується середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу; за підсумками року, що минув, сплачено дивіденди у розмірі, не меншому ніж визначено фінансовим планом.

9.2.2. Об'єкт державної власності скорочує обсяги простроченої заборгованості з виплати заробітної плати, перед бюджетом і зі страхування та більшість показників (п'ять і більше) за комерційними критеріями перебувають у межах нормативних значень; не зменшується середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу; за підсумками року, що минув, сплачено дивіденди у розмірі, не меншому ніж визначено фінансовим планом.

9.3. В усіх інших випадках діяльність об'єкта державної власності визнається неефективною.

10. Діяльність об'єкта державної власності групи 2 визнається:

10.1. Ефективною у таких випадках:

10.1.1. Якщо об'єкт державної власності не має простроченої заборгованості з виплати заробітної плати, перед бюджетом і зі страхування; усі показники за комерційними критеріями перебувають у межах нормативних значень; не зменшується середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу; за підсумками року, що минув, сплачено дивіденди та спостерігається зростання вартості активів товариства.

10.1.2. Якщо об'єкт державної власності скорочує обсяги простроченої заборгованості з виплати заробітної плати, перед бюджетом і зі страхування та усі показники за комерційними критеріями перебувають у межах нормативних значень; не зменшується середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу; за підсумками року, що минув, сплачено дивіденди та спостерігається зростання вартості активів товариства.

10.2. Задовільною у таких випадках:

10.2.1. Об'єкт державної власності не має простроченої заборгованості з виплати заробітної плати, перед бюджетом і зі страхування; не зменшується середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу; більшість показників (п'ять і більше) за комерційними критеріями перебувають у межах нормативних значень.

10.2.2. Об'єкт державної власності скорочує обсяги простроченої заборгованості з виплати заробітної плати, перед бюджетом і зі страхування; не зменшується середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу; більшість показників (п'ять і більше) за комерційними критеріями перебувають у межах нормативних значень.

10.3. В усіх інших випадках діяльність об'єкта державної власності визнається неефективною.

11. Діяльність об'єкта державної власності групи 4 визнається:

11.1. Ефективною у таких випадках:

11.1.1. Якщо об'єкт державної власності не має простроченої заборгованості з виплати заробітної плати, перед бюджетом і зі страхування; не зменшується середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу; коефіцієнт рентабельності діяльності перебуває у межах нормативних значень.

11.1.2. Якщо об'єкт державної власності скорочує обсяги простроченої заборгованості з виплати заробітної плати, перед бюджетом і зі страхування; не зменшується середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу та коефіцієнт рентабельності діяльності перебуває у межах нормативних значень.

11.2. Задовільною, якщо об'єкт державної власності не має простроченої заборгованості з виплати заробітної плати, перед бюджетом і зі страхування; не зменшується середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу; коефіцієнт рентабельності діяльності перебуває поза межами нормативних значень.

11.3. В усіх інших випадках діяльність об'єкта державної власності визнається неефективною.

12. Діяльність об'єкта державної власності, який не надав фінансової та статистичної звітності відповідно до п. 5 суб'єкту управління або протягом звітного періоду не здійснював господарської діяльності, визнається неефективною.

13. Суб'єкти управління в термін до:

- 15 травня - за І квартал;

- 14 серпня - за ІІ квартал;

- 14 листопада - за ІІІ квартал;

- 14 квітня - за рік

здійснюють оцінку ефективності управління об'єктами державної власності, для чого складають і заповнюють таблиці за формами, наведеними у табл. 2 (для кожного об'єкта управління) та табл. 3 (для суб'єкта управління).

Інформація за формою, наведеною у табл. 3, у зазначений термін надсилається суб'єктами управління до Фонду державного майна України.

Таблиця 2. Аналіз критеріїв ефективності
управління об'єктом державної власності

_______________________________________________________________
(назва об'єкта державної власності, група відповідно до п. 6)
№ пор. Параметр У звітному періоді У попередньому періодіВ межах нормативних значень (так/ні?)
1. Некомерційні критерії
1.1Середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу   
1.2Сума простроченої заборгованості із виплати заробітної плати   
1.3Сума простроченої заборгованості перед бюджетом   
1.4Сума простроченої заборгованості зі страхування   
2. Комерційні критерії
2.1Обсяги чистого доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)   
2.2Обсяги чистого прибутку (збитку)   
2.3Коефіцієнт зносу основних засобів   
2.4Коефіцієнт рентабельності активів   
2.5Коефіцієнт рентабельності діяльності   
2.6Коефіцієнт абсолютної ліквідності   
2.7Коефіцієнт швидкої ліквідності   
2.8Коефіцієнт забезпеченості власними оборотними коштами   
2.9Коефіцієнт покриття   
3. Критерії ефективності прийняття управлінських рішень органами управління об'єкта державної власності
3.1Сума сплачених дивідендів за підсумками року, що минув (враховується за підсумками ІІ кварталу)   
3.2Вартість активів товариства   
4. Висновки
4.1Оцінка 
4.2Пропозиції 
4.3Примітки 

Таблиця 3. Результати ефективності
управління об'єктами державної власності

№ пор. Група об'єктів державної власності Оцінка Разом
ефективно задовільно неефективно
всього в т. ч. які не надали інформації в т. ч. які не працюють
1Група 1      
2Група 2      
3Група 3      
4Група 4      
5Кількість об'єктів, які перебувають у стадії санації чи ліквідації, всьогоххххх 
в т. ч. які перебувають у стадії санаціїххххх 
в т. ч. які перебувають у стадії ліквідаціїххххх 
6Разом      

14. У разі, коли ефективність управління об'єктом державної власності визнано "задовільно" або "неефективно" суб'єкт управління робить висновки щодо:

14.1. Зміни складу органів управління об'єкта державної власності чи представника держави.

14.2. Необхідності реорганізації чи реструктуризації об'єкта державної власності.

14.2. Приватизації об'єктів державної власності, перебування яких у державній власності є недоцільним.

14.3. Передачі об'єкта державної власності в комунальну власність з метою зміцнення майнової бази територіальних громад.

14.4. Інших пропозицій.

Директор Департаменту обліку корпоративних прав державиА. Сачівко

Завантажити Додаток