A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту змін до Порядку реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів

від 21 жовтня 2009 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту змін до Порядку реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів

1.Опис проблем

Законодавчими та нормативно-правовим актом у даній сфері є Закон України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", Закон України "Про громадянство України", "Правила в'їзду іноземців та осіб без громадянства в Україну, їх виїзду з України і транзитного проїзду через її територію", затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.1995 № 1074, "Положення про паспорт громадянина України, про свідоцтво про народження та про паспорт громадянина України для виїзду за кордон", затверджене постановою Верховної Ради України від 23.02.2007 № 719-V, "Порядок ведення Державного реєстру оцінювачів", затверджений наказом ФДМУ від 09.09.2002 № 1594 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.09.2002 за № 752/7040; "Положення про порядок роботи Екзаменаційної комісії (зі змінами і доповненнями)", затверджене наказом ФДМУ від 13.11.2002 № 1997 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 28.11.2002 за № 925/7213, "Загальні вимоги до навчальних програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації", затверджені наказом ФДМУ від 15.04.2004 № 754 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05.05.2004 за № 562/9161.

На сьогодні є потреба в удосконаленні Порядку реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів (далі - Порядку), в частині приведення його у відповідність до вимог вищезазначених законодавчих та нормативних актів.

Перш за все необхідно врегулювати питання щодо процедури реєстрації фізичних осіб, які отримали кваліфікаційні свідоцтва оцінювачів після набрання чинності Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні"; щодо встановлення єдиних вимог до форми та змісту інформації, яка подається оцінювачами до Державного реєстру оцінювачів; щодо забезпечення належного контролю кваліфікації та контролю за процедурою розмежування базових кваліфікаційних документів оцінювачів.

Прийняття запропонованих змін дозволить встановити терміни реєстрації кваліфікаційних свідоцтв оцінювачів, виданих ФДМУ після набрання чинності Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", а також кваліфікаційних документів оцінювачів після проведеної процедури розмежування, терміни проходження оцінювачами навчання за програмою підвищення кваліфікації, удосконалити ведення Державного реєстру оцінювачів, посилити контроль за своєчасним наданням оцінювачами повної та достовірної інформації до Державного реєстру оцінювачів.

Таким чином, розв'язати вищезазначені питання можливо тільки за допомогою прийняття у новій редакції Порядку.

2. Головні цілі прийняття акта

Головними цілями прийняття акта є приведення Порядку у відповідність до вимог: Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", Закону України "Про громадянство України", "Правил в'їзду іноземців та осіб без громадянства в Україну, їх виїзду з України і транзитного проїзду через її територію", затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.1995 № 1074, "Положення про паспорт громадянина України, про свідоцтво про народження та про паспорт громадянина України для виїзду за кордон", затвердженого постановою Верховної Ради України від 23.02.2007 № 719-V, "Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів", затвердженого наказом ФДМУ від 09.09.2002 № 1594 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.09.2002 за № 752/7040; "Положення про порядок роботи Екзаменаційної комісії (зі змінами і доповненнями)", затвердженого наказом ФДМУ від 13.11.2002 № 1997 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.11.2002 за № 925/7213, "Загальних вимог до навчальних програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації", затверджених наказом ФДМУ від 15.04.2004 № 754 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.05.2004 за № 562/9161.

3. Оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

В даному випадку вбачається за можливе визначити два альтернативні способи досягнення цілей:

1. Залишити існуючий Порядок. Але цей спосіб не є ефективним і не врегульовує вимог чинного законодавства.

2. Внести зміни до Порядку шляхом викладення його у новій редакції. Способом досягнення зазначених цілей, який обраний ФДМУ, є викладення у новій редакції Порядку реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів. Прийняття запропонованого регуляторного акту є єдиним прийнятним способом досягнення встановленої мети.

4. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми

Для розв'язання проблем регуляторний акт, що пропонується, встановлює єдині вимоги до форми та змісту інформації, що подається оцінювачами до Державного реєстру оцінювачів, термінів проходження навчання за програмою підвищення кваліфікації, забезпечення контролю кваліфікації, викладення додатків №1-№4 Порядку у новій редакції.

Механізмом, який застосовується для розв'язання проблем, є удосконалення ведення Державного реєстру оцінювачів, забезпечення належного контролю за рівнем професійної підготовки оцінювачів в Україні.

5. Обгрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта

Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Прийняття регуляторного акту надасть можливість удосконалення ведення Державного реєстру оцінювачів, у тому числі підвищення якості професійної підготовки оцінювачів шляхом забезпечення належного контролю за своєчасним проходженням оцінювачами навчання за програмою підвищення кваліфікації.

Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.

Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб'єктам господарювання - суб'єктам оціночної діяльності.

Запровадження зазначеного наказу ФДМУ забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

6. Очікувані результати

Впровадження даного регуляторного акта дасть змогу:

- удосконалити ведення Державного реєстру оцінювачів та надання довідок з нього;

- посилити контроль кваліфікації оцінювачів.

Опис прогнозованих вигод та витрат у разі прийняття регуляторного акта:

Об'єкт впливу Вигоди Витрати
Держава Правове забезпечення прогалин у регулюванні процесу реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів Додаткові витрати відсутні
Навчальні заклади (центри)Удосконалення процесу професійної підготовки оцінювачів за програмою базової підготовки та підвищення кваліфікації оцінювачів Додаткові витрати відсутні
Громадяни Удосконалення процедури подання фізичними особами (оцінювачами) інформації до Державного реєстру оцінювачів.
Встановлення вимог до термінів проходження навчання за програмою підвищення кваліфікації за підсумками проведеної процедури розмежування
Додаткові витрати відсутні

7. Обґрунтування строку чинності акта

Обмежень строку регуляторного акта немає, що дасть змогу розв'язати проблеми та досягти цілі державного регулювання. Термін чинності регуляторного акта - відповідно до законодавства після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.

8. Показники результативності акта:

Надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта не очікується.

Показниками результативності є:

  • кількість навчальних закладів (центрів), які здійснюють навчання за програмою базової підготовки та підвищення кваліфікації оцінювачів;
  • кількість фізичних осіб, які пройшли навчання за програмою підвищення кваліфікації;
  • зменшення порушень у сфері професійної підготовки оцінювачів всіма учасниками цього процесу;
  • зменшення порушень у процесі здійснення оцінювачами практичної оціночної діяльності.
Рівень поінформованості професійних учасників ринку оцінки вище середнього, оскільки проект регуляторного акта та аналіз його регуляторного впливу оприлюднюється на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України;

9. Заходи для відстеження результативності акта

Стосовно регулятивного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Базове відстеження здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом або більшістю його положень з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта.

Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності актом або більшістю його положень, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні показники результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового обстеження.

Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження, в тому числі у разі, коли дію акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

У процесі відстеження встановлюється кількісне та якісне значення для кожного показника результативності, визначеного під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.

Базове, повторне та періодичне відстеження здійснюється на основі показників і даних, визначених під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Департаментом оціночної діяльності Фонду державного майна України (01133, м. Київ, вул. Кутузова, 18/7, тел./факс 285-17-13).

Директор Департаменту оціночної діяльностіВ.Зеленський