A A A K K K

Пояснювальна записка до проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань приватизації та земельних відносин"

від 10 травня 2010 р.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань приватизації та земельних відносин"

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань приватизації та земельних відносин" розроблено з метою забезпечення виконання вимог пункту 12 розділу X Перехідних положень Земельного кодексу України, яким державним органам приватизації до розмежування земель державної та комунальної власності надано повноваження з розпорядження землями, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою розробки зазначеного проекту Закону України є вдосконалення реалізації державою права державної власності в державному секторі економіки через систему організаційно-господарських заходів та повноважень щодо впорядкування процесів розпорядження землями, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, та керованості цих процесів з боку держави як власника.

Запропонований проект Закону України має конкретизувати функції державних органів приватизації у процесі розпорядження зазначеними землями, визначити спосіб їх виконання і усунути суперечливості положень Земельного кодексу України та його Перехідних положень, які призводять до колізії норм законодавства під час їх застосування.

3. Правові аспекти

У даній сфері суспільних відносин діють Господарський кодекс України, Цивільний кодекс України, Земельний кодекс України, Закони України "Про приватизацію державного майна", "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", "Про управління об'єктами державної власності", "Про оренду землі", "Про землеустрій", "Про розмежування земель державної та комунальної власності" "Про державну експертизу землевпорядної документації".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація законопроекту не потребує додаткових витрат з державного бюджету, матеріальних та інших витрат.

Витрати на підготовку до продажу земельних ділянок державної власності під раніше проданим об'єктами, здійснюватимуться за рахунок внесеного покупцем авансу, як це передбачено, зокрема, частиною 8 статті 128 Земельного кодексу України. Витрати, пов'язані з передачею земельних ділянок в оренду (користування), також здійснюються особою, заінтересованої в одержанні відповідної земельної ділянки у користування, як це визначено, зокрема, статтею 123 Земельного кодексу України.

Реалізація акта в частині продажу земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації, та внесення їх до статутних капіталів господарських товариств здійснюватиметься за рахунок передбачених у Державному бюджеті України коштів, що спрямовуються на заходи, пов'язані з проведенням приватизації державного майна, в тому числі і продажу разом із земельними ділянками, за програмою класифікації видатків та кредитування державного бюджету 3502020.

5. Позиція заінтересованих органів

З метою визначення позиції заінтересованих органів законопроект надавався для опрацювання та погодження до Мінекономіки, Мінфіну, Держкомзему, Мінюсту, та Мінприроди.

6. Регіональний аспект

Проект акта законодавства не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

7. Громадське обговорення

Законопроект не потребує проведення обов'язкових консультацій з громадськістю.

8. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акта

Застосування норм цього законопроекту дозволить конкретизувати функції державних органів приватизації у процесі розпорядження вищевказаними землями, визначити спосіб їх виконання і усунути суперечливості положень Земельного кодексу України та його Перехідних положень, які призводять до колізії норм законодавства під час їх застосування. Законопроект сприятиме підвищенню ефективності здійснення державними органами приватизації повноважень у сфері приватизації державного майна разом із земельними ділянками, посилить вплив органів в особі яких держава реалізує право власності на землю та дозволить забезпечити збільшення надходжень до Державного бюджету від продажу державного майна разом із земельними ділянками, в тому числі, земельних ділянок під раніше проданими об'єктами

Прийняття акта повинно сприяти цільовому використанню бюджетних коштів, спрямованих на відшкодування витрат, пов'язаних з проведенням продажу земельних ділянок під об'єктами, які підлягають приватизації, та дозволити виконати заплановані надходження до Державного бюджету України від продажу зазначених земельних ділянок.

Застосування норм цього законопроекту посилить вплив з боку держави як власника на процеси відчуження об'єктів державної власності, забезпечить в подальшому (після проведення суб'єктами господарювання відчуження об'єктів нерухомості) здійснення розпорядження земельними ділянками, на яких розташоване нерухоме майно, відповідними державними органами. Дасть можливість уникнути неконтрольованого розпорядження земельними ділянками державної власності та забезпечити заплановані на 2010 рік надходження до Державного бюджету коштів, отриманих від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення або прав на них, що перебувають у державній власності, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, та таких, на яких розташовані об'єкти, які були відчужені з державної власності без займаних ними земельних ділянок у сумі не менш як 262 660,1 тис грн

Голова ФондуО.Рябченко

"____"____________2010 р.