A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту постанови КМУ "Про розмір преференційної поправки у 2009 році"

від 9 лютого 2009 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту постанови КМУ "Про розмір преференційної поправки у 2009 році"

1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності

Статтею 73 Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" встановлено, що у 2009 році передача в оренду державного та комунального майна здійснюється виключно на конкурсних засадах. Після закінчення строку дії договору оренди орендар, який належним чином виконував свої обов'язки, бере участь у конкурсі на отримання права оренди державного та комунального майна. Орендодавець при визначенні переможця конкурсу, за інших рівних умов, надає перевагу пропозиціям орендаря, який належним чином виконував свої обов'язки, шляхом застосування преференційної поправки.

На сьогодні відсутній ринковий механізм та законодавчі акти, які б врегулювали питання щодо преференційної поправки.

Проект постанови КМУ "Про розмір преференційної поправки у 2009 році" розроблений з метою вирішення питання щодо надання орендодавцям права на продовження договірних відносин та виконання п.48 доручення КМУ від 31.12.2008 №64799/1/1-08 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік".

Проект постанови має значний вплив на суб'єктів підприємництва (орендарів) та інвестиційний клімат. Адже він вирішує проблеми недопущення зростання соціальної напруги серед орендарів в цілому, в тому числі суб'єктів малого та середнього бізнесу, зменшення кількості договірних відносин та з метою недопущення зменшення надходжень коштів до Державного бюджету України.

2. Визначення цілей державного регулювання

Метою розробки регуляторного акту є забезпечення реалізації положень статті 73 Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" та вирішення питання щодо надання орендодавцям права на продовження договірних відносин в 2009 році.

3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акта

Вбачається три способи регулювання:

1.Не прийняття нормативного акту, що не забезпечить виконання доручення КМУ і не вирішить питання щодо розміру та механізму застосування преференційної поправки до конкурсної пропозиції плати орендаря, який належним чином виконував свої обов'язку.

2. Прийняття запропонованого нового нормативного акту, що вирішить порушене питання. Проектом постанови Кабінету Міністрів України затверджується розмір преференційної поправки до конкурсної пропозиції плати орендаря. До запропонованої конкурсної пропозиції орендаря, який належним чином виконував свої обов'язки, застосовується преференційна поправка у розмірі, визначеному п.1 постанови.

3. Розробка іншого нормативного акту, який передбачить процедуру визначення розміру преференційної поправки до конкурсної пропозиції плати орендаря, який належним чином виконував свої обов'язки.

4. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми

Постановою КМУ:

- визначається розмір преференційної поправки, яка застосовується до конкурсної пропозиції плати орендаря, який належним чином виконував свої обов'язки;

- визначається механізм врахування преференційної поправки

-проектом постанови вирішуються проблеми недопущення зростання соціальної напруги серед орендарів в цілому, в тому числі суб'єктів малого та середнього бізнесу, а також зменшення кількості договорів оренди.

5. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів

Запропонований нормативний акт має на меті виконання п.48 доручення КМУ від 31.12.2008 №64799/1/1-08 та забезпечення попереднім орендарям переваги під час проведення конкурсу на право оренди державного майна.

6. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Для прийняття проекту Постанови перешкод правового чи економічного характеру немає.

Об'єкт впливу Громадяни (як орендарі) Суб'єкти господарювання
Як орендарі Як орендодавці
Вигоди надання орендодавцем державного майна переваги пропозиціям орендаря, який належним чином виконував свої обов'язки, шляхом застосування преференційної поправки забезпечення надходження орендної плати у 2009 році
Витрати Додаткові витрати не очікуються

7. Очікувані результати прийняття акта

Зазначена постанова визначає механізм надання орендарям, строк дії договорів оренди з якими закінчується у 2009 році, права на продовження договірних відносин. До пропозиції орендарів, які належним чином виконували свої обов'язки пропонується застосовувати преференційну поправку.

Застосування преференційної поправки забезпечить отримання колишнім орендарем права на продовження договірних відносин.

Крім того, застосування преференційної поправки буде стимулювати учасників конкурсу до збільшення пропозицій щодо розміру орендної плати.

Позитивні результати: надання орендодавцем державного майна переваги пропозиціям орендаря, який належним чином виконував свої обов'язки, шляхом застосування преференційної поправки.

Негативні результати: без прийняття проекту постанови КМУ не буде визначено розмір та механізм застосування преференційної поправки до плати за оренду державного майна, що негативно вплине на орендарів, строк дії яких закінчується.

8. Обґрунтування дії строку акта

Постанова КМУ буде діяти в 2009 році.

9. Визначення показників результативності акта

Показниками результативності постанови КМУ буде:

забезпечення в повному обсязі надходжень до Державного бюджету за користування державним майном по договорам, строк яких закінчується

кількість суб'єктів, на які поширюється дія регуляторного акту - на всіх орендарів державного майна, строк дії яких закінчується у 2009 році (близько 9000 договорів оренди державного майна);

запроваджено єдиний підхід щодо реалізації положень статті 73 Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік";

рівень проінформованості суб'єктів господарювання та громадян є вище середнього. Запропонований проект наказу розміщено на сайті Фонду державного майна України

10. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено за показниками результативності та шляхом аналізу кількості договорів оренди, строк яких закінчується у 2009 році по даних "ІПС "ЕТАП-ОРЕНДА".

Базове відстеження проекту постанови буде здійснено шляхом відстеження кількості договорів оренди з колишніми орендарями цього майна. У 2009 році закінчується близько 9000 договорів оренди, що потребує чіткого механізму забезпечення їх продовження.

Повторне відстеження буде проводитись через півроку після набрання чинності постанови КМУ з використанням показників результативності.

Періодичне відстеження проводитись не буде, оскільки дія регуляторного акту визначена на період 2009 року.

В.о. Голови ФондуД.Парфененко