A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту змін до Загальних вимог до навчальних програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації, затверджених наказом Фонду державного майна України від 15.04.2004 №754 і зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.05.2004 за №562/9161

від 28 лютого 2010 р.

Аналіз регуляторного впливу проекту змін до Загальних вимог до навчальних програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації, затверджених наказом Фонду державного майна України від 15.04.2004 №754 і зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.05.2004 за №562/9161

1.Опис проблем

Відповідно до нової редакції Закону України "Про автомобільний транспорт" внесено зміни до наказу Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України (ФДМУ) від 24.11.2003 №142/5/2092 (у редакції наказу Міністерства юстиції України, ФДМУ від 24.07.2009 № 1335/5/1159, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.08.2009 за №724/16740) "Про затвердження Методики товарознавчої експертизи та оцінки дорожніх транспортних засобів". Згідно з вищезазначеними змінами поняття "дорожні транспортні засоби" замінено на поняття "колісні транспортні засоби".

У зв'язку з цим є нагальна потреба привести у відповідність назви спеціалізацій у межах напрямів оцінки майна, за якими опановують знання фізичні особи - оцінювачі: "Оцінка дорожніх транспортних засобів" та "Оцінка рухомих речей, крім таких, що віднесені до машин, обладнання, дорожніх транспортних засобів, літальних апаратів, судноплавних засобів, та тих, що становлять культурну цінність".

Крім того, зміни, які були внесені ФДМУ до Положення про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, затвердженого наказом ФДМУ від 29.10.2001 №1977 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.11.2001 за №955/6146, зумовили необхідність узгодження з Положенням інших нормативно-правових актів, що регулюють процеси навчання оцінювачів.

Так, відповідно до вимог вищеназваного Положення навчальний заклад тепер має вибір: проводити і базове навчання оцінювачів, і підвищення кваліфікації оцінювачів чи лише один з цих видів навчання, що не було передбачено раніше. Підвищення кваліфікації оцінювачів може відбуватися не лише за загальними програмами, але й за програмами, що включають тренінги і практичні заняття, а також спеціальними тематичними програмами. При розробленні загальних програм, програм, що включають тренінги та практичні заняття, а також спеціальних тематичних програм навчальні заклади мають дотримуватися вимог щодо мінімальної кількості годин на вивчення тем, передбачених для відповідних напрямів оцінки майна (окремих спеціалізацій).

З огляду на вищезазначене є нагальна проблема внести зміни до Загальних вимог до навчальних програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації, затверджених наказом ФДМУ від 15.04.2004 №754 і зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.05.2004 за №562/9161.

2. Головні цілі прийняття акта

Внесення змін до Загальних вимог до навчальних програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації дасть змогу привести їх у відповідність із Законом України "Про автомобільний транспорт" і Методикою товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів, затвердженою наказом Міністерства юстиції України, ФДМУ від 24.11.2003 №142/5/2092 (у редакції наказу Міністерства юстиції України, ФДМУ від 24.07.2009 №1335/5/1159, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.08.2009 за №724/16740).

Назви спеціалізацій, за якими навчальні заклади, що уклали угоду з ФДМУ про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, будуть готувати фахівців, відповідатимуть поняттям, які містять відповідні нормативно-правові акти.

Крім того, зміни будуть стосуватися впорядкування системи проходження оцінювачами підвищення кваліфікації, а також дадуть змогу навчальним закладам самостійно обирати шляхи підготовки оцінювачів: проводити базове навчання оцінювачів і підвищення їх кваліфікації або здійснювати лише один з перелічених вище видів навчання.

3. Оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

Альтернативних способів досягнення зазначених цілей немає.

4. Нормативно-законодавча база:

- Закон України "Про автомобільний транспорт";

- Закон України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні";

- Методика товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів, затверджена наказом Міністерства юстиції України, ФДМУ від 24.11.2003 №142/5/2092 (у редакції наказу Міністерства юстиції України, ФДМУ від 24.07.2009 № 1335/5/1159, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.08.2009 за №724/16740);

- Положення про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, затверджене наказом ФДМУ від 29.10.2001 №1977 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 15.11.2001 за №955/6146.

5. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми

Навчальні заклади, що відповідно до Положення про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, затвердженого наказом ФДМУ від 29.10.2001 №1977 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.11.2001 за №955/6146, співпрацюють з ФДМУ в галузі підготовки оцінювачів мають застосовувати такі базові програми підготовки оцінювачів та програми підвищення їх кваліфікації, які відповідають чинним нормативно-правовим актам. При цьому поняття, дефініції, що вживаються у вищезазначених програмах, мають чітко узгоджуватися з відповідними поняттями та дефініціями в чинному законодавстві.

Загальні вимоги до навчальних програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації, затверджені наказом ФДМУ від 15.04.2004 №754 і зареєстровані у Міністерстві юстиції України 05.05.2004 за №562/9161, повинні узгоджуватися з вимогами щодо діяльності навчальних закладів, передбаченими чинними нормативно-правовими актами з питань оцінки майна.

6. Вірогідність досягнення поставлених цілей

Внесення змін до Загальних вимог до навчальних програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації, затверджених наказом ФДМУ від 15.04.2004 №754 і зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.05.2004 за № 562/9161, дасть змогу змінити назви спеціалізацій, за якими навчальні заклади, що уклали з ФДМУ угоду про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, готують фахівців, а саме:

назву спеціалізації "Оцінка дорожніх транспортних засобів" - на назву "Оцінка колісних транспортних засобів";

назву спеціалізації "Оцінка рухомих речей, крім таких, що віднесені до машин, обладнання, дорожніх транспортних засобів, літальних апаратів, судноплавних засобів, та тих, що становлять культурну цінність" - на назву "Оцінка рухомих речей, крім таких, що віднесені до машин, обладнання, колісних транспортних засобів, літальних апаратів, судноплавних засобів, та тих, що становлять культурну цінність".

Навчальні заклади зможуть готувати оцінювачів на базових курсах, а також проводити їх підвищення кваліфікації у зручний для себе спосіб. Крім того, підвищення кваліфікації оцінювачів буде відбуватися не лише за загальними програмами, але й за програмами, що включають тренінги і практичні заняття, а також за спеціальними тематичними програмами.

7. Очікувані результати

Позитивні:

Проект змін забезпечить приведення Загальних вимог до навчальних програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації, затверджених наказом ФДМУ від 15.04.2004 №754 і зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.05.2004 за №562/9161, у відповідність із Законом України "Про автомобільний транспорт", Методикою товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів, затвердженою наказом Міністерства юстиції України, ФДМУ від 24.11.2003 №142/5/2092 (у редакції наказу Міністерства юстиції України, ФДМУ від 24.07.2009 №1335/5/1159, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.08.2009 за №724/16740), а також Положенням про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, затвердженим наказом ФДМУ від 29.10.2001 №1977 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15.11.2001 за №955/6146.

Негативні: немає.

8 . Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Строк чинності регуляторного акта не обмежений у часі. Разом з тим він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, дія якого поширюється на регуляторний акт.

9. Показники результативності акта

Внесення змін до Загальних вимог до навчальних програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації, затверджених наказом ФДМУ від 15.04.2004 №754 і зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.05.2004 за №562/9161, забезпечить приведення їх у відповідність із чинними нормативно-правовими актами, а також сприятиме поліпшенню навчального процесу, зокрема системи проходження оцінювачами підвищення кваліфікації.

10. Заходи для відстеження результативності акта

Не передбачаються.

Заступник директора Департаменту оціночної діяльностіЮ. Федоренко