A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України "Про порядок віднесення майна до такого, що включається до складу цілісного майнового комплексу державного підприємства"

від 14 грудня 2010 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу Фонду державного майна України "Про порядок віднесення майна до такого, що включається до складу цілісного майнового комплексу державного підприємства"

1. Опис проблем, які передбачається розв'язати шляхом державного регулювання

Проект наказу Фонду державного майна України "Про порядок віднесення майна до такого, що включається до складу цілісного майнового комплексу державного підприємства" розроблено відповідно до підпункту 87.3.5 пункту 87.3 статті 87 Податкового кодексу України, на виконання пункту 58 Плану організації підготовки проектів нормативно-правових актів, необхідних для забезпечення реалізації Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 р. №2755 та Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України" від 2 грудня 2010 р. №2756, схваленого на засіданні Кабінету Міністрів України 06.12.2010 (протокол № 70). Положення про порядок віднесення майна до такого, що включається до складу цілісного майнового комплексу державного підприємства, дасть змогу реалізувати процес погашення податкового боргу платниками податків - державними підприємствами шляхом відчуження майна, яке не включається до складу цілісного майнового комплексу таких підприємств, який забезпечує провадження основної діяльності, що визначає їх загальнодержавне значення. Таким чином, навіть при відчужені активів таких платників податків їх основна діяльність не буде припинена.

2. Головні цілі державного регулювання

Метою розробки проекту акта є нормативно-правовий акт, який визначає принципи та процедуру віднесення майна до такого, що включається до складу цілісних майнових комплексів державних підприємств, які не підлягають приватизації, у тому числі казенних підприємств.

Проект акта забезпечить реалізацію положень підпункту 87.3.5 пункту 87.3 статті 87 Податкового кодексу України.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

Під час розробки проекту наказу було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей.

1. Залишити чинним наказ Фонду державного майна від 051.05.2001 № 787 "Про Положення про порядок віднесення майна до такого, що включається до складу цілісних майнових комплексів державних підприємств, які не підлягають приватизації". У такому випадку положення підпункту 87.3.5 пункту 87.3 статті 87 Податкового кодексу України не будуть реалізованими, тому що зазначений наказ не відповідає зазначеним структурним одиницям Податкового кодексу України.

2. Видати наказ "Про порядок віднесення майна до такого, що включається до складу цілісного майнового комплексу державного підприємства" і визнати таким, що втратив чинність, наказ Фонду державного майна від 05.05.2001 № 787 "Про Положення про порядок віднесення майна до такого, що включається до складу цілісних майнових комплексів державних підприємств, які не підлягають приватизації", що дасть змогу реалізувати положення підпункту 87.3.5 пункту 87.3 статті 87 Податкового кодексу України.

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать вирішення проблем

Предметом регулювання проекту наказу є процедура, яка встановлює майно, що належить до цілісного майнового комплексу, який забезпечує провадження підприємством основної діяльності, що визначає його загальнодержавне значення. За результатами проведення такої процедури буде визначене майно, кошти від відчуження якого можуть бути джерелом погашення податкового боргу.

Суть основних положень запропонованого проекту наказу Фонду державного майна України "Про порядок віднесення майна до такого, що включається до складу цілісного майнового комплексу державного підприємства" полягає в визначенні принципів та встановленні процедури віднесення майна до такого, що включається до складу цілісних майнових комплексі державних підприємств, які не підлягають приватизації, та такого, що не включається складу цілісного майнового комплексу таких підприємств, у випадках визначення джерел погашення їх податкового боргу.

5. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття регуляторного акта запровадить процедуру віднесення майна до такого, що включається до складу цілісного майнового комплексу державного підприємства, що не підлягає приватизації, дасть змогу реалізувати процес погашення податкового боргу платниками податків - державними підприємствами шляхом відчуження майна, яке не включається до складу цілісного майнового комплексу таких підприємств, який забезпечує провадження основної діяльності, що визначає їх загальнодержавне значення. Таким чином, навіть під час відчуження активів таких платників податків їх основна діяльність, яка визначає загальнодержавне значення таких підприємств, не буде припинена.

Оцінка можливостей упровадження акта та дотримання реалізації положень підпункту 87.3.5 пункту 87.3 статті 87 Податкового кодексу України висока.

Запровадження запропонованого акта забезпечить високу достовірність досягнення поставлених цілей.

Державний контроль та нагляд за дотриманням акта здійснюється Фондом державного майна України.

6. Очікувані результати прийняття акта

Об'єкт впливу Вигоди Витрати
Держава Надходження до бюджету від погашення податкового боргу платниками податків - суб'єктами господарювання державного сектору економіки. Відсутні
Суб'єкти господарювання Об'єктивність визначення погашення податкового боргу платниками податків - державними підприємствами шляхом відчуження майна, яке не включається до складу цілісного майнового комплексу таких підприємств, який забезпечує провадження основної діяльності, що визначає їх загальнодержавне значення. Відсутні
Громадяни Надходження до бюджету від погашення податкового боргу платниками податків - суб'єктами господарювання державного сектору економіки. Відсутні

Негативні результати прийняття регуляторного акта відсутні.

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Строк дії наказу Фонду державного майна "Про порядок віднесення майна до такого, що включається до складу цілісного майнового комплексу державного підприємства" необмежений у часі на підставі того, що Податковий кодекс України, на реалізацію положень якого розроблений зазначений наказ, не мають обмеження дії в часі.

8. Показники результативності регуляторного акта

Основним показником результативності акта є погашення податкового боргу платниками податків - державними підприємствами шляхом відчуження майна, яке не включається до складу цілісного майнового комплексу таких підприємств, яке забезпечує провадження основної діяльності, що визначає його загальнодержавне значення та надходження до Державного бюджету грошових сум від сплати таких податків.

Проект регуляторного акта розміщено на офіційному сайті Фонду державного майна з грудня 2010 року, що є достатнім для інформованості громадськості з метою вивчення Фондом її думки з приводу результативності запроваджених актом заходів.

Основним показником результативності акта є надходження до Державного бюджету грошових сум у розмірі відшкодування вартості збитків, що призвели до завдання майнової шкоди державі.

Проект регуляторного акта розміщено на офіційному сайті Фонду державного майна з листопада 2010 року, що є достатнім для інформованості громадськості з метою вивчення Фондом її думки з приводу результативності запроваджених актом заходів.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Щодо регуляторного акта Фондом державного майна здійснюватиметься базове, повторне та періодичне відстеження результативності регуляторного акта у строки, встановлені статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Базове відстеження результативності акта буде здійснюватись до набрання чинності зазначеним актом шляхом вивчення думки спеціалістів у сфері оподаткування та широкої громадськості.

Практика застосування алгоритму визначення майна, яке не включається до складу цілісного майнового комплексу державних підприємств, буде вивчатися Фондом державного майна протягом року з дати набрання чинності актом з метою встановлення результативності його запровадження як повторне відстеження. За результатами такого відстеження буде проведений порівняльний аналіз показників результативності акта до набрання ним чинності і після набрання чинності.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності акта.

Вид даних відстеження - статистичні показники:

кількість звернень до Фонду державного майна із зауваженнями та пропозиціями до зазначеного нормативно-правового акта від органів державної влади, в сфері управління яких знаходяться державні підприємства, та самих підприємств.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Департаментом оціночної діяльності Фонду державного майна (01023, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, телефон/факс 200-33-59).

Заступник Голови ФондуЄ. Григоренко