A A A K K K

Пояснювальна записка до проекту наказу Фонду державного майна України «Про затвердження змін до Методики оцінки активів суб’єктів природних монополій, суб’єктів господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії»

від 26 липня 2013 р.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту наказу  Фонду державного майна України «Про затвердження змін до Методики оцінки активів суб’єктів природних монополій, суб’єктів господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії»
  1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказ Фонду державного майна України «Про затвердження змін до Методики оцінки активів суб’єктів природних монополій, суб’єктів господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії» (далі – Проект наказу) розроблений на виконання підпункту 154.4 пункту 154 Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», затвердженого Указом Президента України від 12.03.2013 № 128/2013 (далі – Національний план дій).

Відповідно до абзацу дев’ятнадцятого частини другої статті 9 Закону України «Про природні монополії» для визначення регуляторної бази активів під час переходу до стимулюючого регулювання суб'єктом оціночної діяльності згідно із законодавством одноразово проводиться незалежна оцінка активів, що використовуються для здійснення регульованої відповідно до зазначеного закону сфери діяльності суб'єктів природних монополій, суб'єктів господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії за методикою оцінки, що визначається органом державної влади, який здійснює державне регулювання оціночної діяльності, за погодженням з органом, який здійснює державне регулювання діяльності суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії. Така методика затверджена наказом Фонду державного майна України від 12.03.2013 № 293.

Відповідно до підпункту 154.4 пункту 154 Національного плану дій Фонду державного майна України доручено розробити та затвердити методику оцінки активів суб’єктів природних монополій, які провадять діяльність із транспортування теплової енергії, централізованого водопостачання та водовідведення, для визначення регуляторної бази активів під час переходу до стимулюючого регулювання. З огляду на те, що Методика оцінки активів суб’єктів природних монополій, суб’єктів господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії затверджена наказом Фонду державного майна України від 12.03.2013 № 293, проектом наказу передбачається затвердити зміни до зазначеної методики, що визначить особливості оцінки активів суб’єктів природних монополій, які провадять діяльність із транспортування теплової енергії, централізованого водопостачання та водовідведення, для цілей переходу до стимулюючого регулювання цін (тарифів).

  1. Мета і шляхи її досягнення

Проект наказу розроблений з метою запровадження єдиних підходів до визначення вартості активів суб’єктів природних монополій, які провадять діяльність із транспортування теплової енергії, централізованого водопостачання та водовідведення, для цілей переходу до стимулюючого регулювання цін (тарифів).

Проект наказу про затвердження змін до Методики оцінки активів суб’єктів природних монополій, суб’єктів господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії визначає критерії проведення класифікації активів з розподілом їх на групи і визначає особливості оцінки активів кожної із таких груп, що застосовуються у сфері транспортування теплової енергії, централізованого водопостачання та водовідведення.

  1. Правові аспекти

До нормативно-правової база, що регулює питання організації та методології визначення вартості активів суб'єктів природних монополій, які провадять діяльність із транспортування теплової енергії, централізованого водопостачання та водовідведення, належать: Закон України «Про природні монополії», Закон України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», Національний стандарт № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2003 року №1440, Національний стандарт № 2 «Оцінка нерухомого майна», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2004 року № 1442, Національний стандарт № 4 «Оцінка майнових прав інтелектуальної власності», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03 жовтня 2007 року № 1185, Методика оцінки майнових прав інтелектуальної власності, затверджена наказом Фонду державного майна України від  25.06.2008 № 740, що зареєстрована в Міністерстві юстиції України 06.08.2008 за № 726/15417, Методика оцінки суб’єктів природних монополій, суб’єктів господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії затверджена наказом Фонду державного майна України від 12.03.2013 № 293, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 29.03.2013 за № 522/23054.

  1. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту наказу не потребує додаткових матеріальних витрат.

  1. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг,  Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Антимонопольним комітетом України  та  Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

  1. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць та не впливає на регіональний розвиток.

61.  Запобігання дискримінації

Проект наказу не містить ознак дискримінації.

  1. Запобігання корупції

Проект наказу не містить правил і процедур, які можуть призвести до вчинення корупційних правопорушень.

  1. Громадське обговорення

Проект нормативно-правового акта розроблено Фондом державного майна як державним органом, який відповідно до законодавства здійснює повноваження, пов’язані з державним регулюванням оціночної діяльності, разом з представниками Національної комісії з питань, що здійснює державне регулювання в сфері комунальних послуг, суб’єктів оціночної діяльності. Проект нормативно-правовий акта разом із повідомленням про його оприлюднення та аналізом регулятивного впливу  розміщений на офіційному сайті Фонду державного майна України для одержання зауважень і пропозицій від усіх бажаючих узяти участь у його обговоренні.

Таким чином, Фонд державного майна як головний розробник наказу вжив максимально вичерпних заходів для оприлюднення нормативно-правового акта з метою забезпечення широкого громадського обговорення його положень не тільки професіоналами в сфері оцінки майна, регулювання в сфері комунальних послуг, а також усіма бажаючими взяти участь у обговоренні громадянами, суб’єктами господарювання та їх об’єднаннями.

  1.  Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

  1.  Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом Предметом регулювання проекту наказу є процес та методологія визначення вартості активів суб’єктів природних монополій,  які провадять діяльність із транспортування теплової енергії, централізованого водопостачання та водовідведення.

  1.  Прогноз результатів

Проект наказу запровадить єдині підходи до визначення вартості активів суб'єктів природних монополій, які провадять діяльність із транспортування теплової енергії, централізованого водопостачання та водовідведення, для визначення регуляторної бази активів під час переходу на стимулююче регулювання, що буде сприяти установленню справедливих цін (тарифів).

 

Заступник Голови Фонду                                                                І. Хотей

« ___» _____________ 2013 р.