A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України, Ліцензійної палати при Міністерстві економіки України від 19 лютого 1997 року № 190/ЛП-7»

від 22 травня 2013 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу Фонду державного майна України,  Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України, Ліцензійної палати при Міністерстві економіки України
від 19 лютого 1997 року № 190/ЛП-7»

1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин

Наказом Фонду державного майна України, Ліцензійної палати при Міністерстві економіки України від 19 лютого 1997 року № 190/ЛП-7, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 березня 1997 року за № 91/1895, затверджено Інструкцію щодо умов і правил здійснення посередницької діяльності з приватизаційними паперами та контролю за їх дотриманням (далі – Інструкція).

Цією Інструкцією передбачено, що посередницька діяльність з приватизаційними паперами здійснюється тільки за наявності ліцензії Фонду державного майна України (далі – Фонд), яку Фонд видає посередникам за формою, визначеною у додатку до Інструкції. Така ліцензія при порушенні правил посередницької діяльності з приватизаційними паперами може бути анульована за рішенням Фонду або Ліцензійної палати при Міністерстві економіки України.

На сьогодні статус, організацію, повноваження та порядок діяльності Фонду державного майна України визначено Законом України «Про Фонд державного майна України», який не передбачає відповідних повноважень у сфері ліцензування.

У зв’язку із вищевикладеним наказ Фонду державного майна України, Ліцензійної палати при Міністерстві економіки України від 19 лютого 1997 року № 190/ЛП-7, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25 березня 1997 року за № 91/1895, має бути визнано таким, що втратив чинність.

2. Визначення цілей державного регулювання

Метою розроблення Фондом державного майна України проекту наказу Фонду державного майна України,  Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України, Ліцензійної палати при Міністерстві економіки України від 19 лютого 1997 року № 190/ЛП-7» є приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства України.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей

Під час розроблення проекту наказу Фонду державного майна України,  Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України, Ліцензійної палати при Міністерстві економіки України від 19 лютого 1997 року № 190/ЛП-7» було розглянуто три альтернативні способи досягнення цілей.

Першою альтернативою є залишення Інструкції чинною. Але цей спосіб не враховуватиме вимог чинного законодавства.

На підставі цього можна зробити висновок, що від даної альтернативи необхідно відмовитись.

Другою альтернативою є внесення змін до наказу Фонду державного майна України, Ліцензійної палати при Міністерстві економіки України від 19 лютого 1997 року № 190/ЛП-7, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 1997 року за № 91/1895.

Цей спосіб є неприйнятним з огляду на відсутність у Фонду державного майна України відповідних повноважень у сфері ліцензування.

Отже, оптимальною є третя альтернатива – визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України, Ліцензійної палати при Міністерстві економіки України від 19 лютого 1997 року № 190/ЛП-7, шляхом видання відповідного розпорядчого документа уповноваженими органами виконавчої влади.

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта

Досягнення позитивного результату можливе шляхом видання відповідного розпорядчого документа уповноваженими органами виконавчої влади.

Розв’язання визначеної проблеми здійснюватиметься у порядку, який забезпечує визнання нормативно-правових актів такими, що втратили чинність, та приведення нормативних актів у відповідність із вимогами чинного законодавства.

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта

Встановленої цілі буде досягнуто у разі видання наказу Фонду державного майна України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України, Ліцензійної палати при Міністерстві економіки України від 19 лютого 1997 року № 190/ЛП-7».

Впливу зовнішніх факторів на можливість впровадження зазначеного  наказу та його дію не очікується.

Опис прогнозованих вигод та витрат у разі видання акта:

Об’єкт впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси держави

Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства

Витрати державного та місцевого бюджетів відсутні

Суб’єкти господарювання

Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства

Витрати, пов’язані із запровадженням наказу, у суб’єктів господарювання відсутні

Громадяни

Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства

Витрати, пов’язані із запровадженням наказу, у громадян відсутні

Негативні результати видання регуляторного акта відсутні.

Кількісні показники результативності, вигоди та витрати від видання акта оцінити неможливо, оскільки його норми не впливають на фінансові результати господарської діяльності.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

Видання наказу Фонду державного майна України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України, Ліцензійної палати при Міністерстві економіки України від 19 лютого 1997 року № 190/ЛП-7» сприятиме забезпеченню приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства України.

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Строк дії наказу Фонду державного майна України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України, Ліцензійної палати при Міністерстві економіки України від 19 лютого 1997 року № 190/ЛП-7» необмежений у часі.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

Прогнозні значення якісних та кількісних показників результативності регуляторного акта не розроблялися у зв’язку з тим, що він скасовує дію нормативно-правового акта.

Наказ Фонду державного майна України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України, Ліцензійної палати при Міністерстві економіки України від 19 лютого 1997 року № 190/ЛП-7» не справлятиме негативного впливу на ринкове середовище, не порушуватиме законних прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта не буде здійснюватись базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» у зв’язку з тим, що він скасовує дію наказу Фонду державного майна України, Ліцензійної палати при Міністерстві економіки України.

 

Голова Фонду                                                           О. Рябченко