A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 14.05.2012 № 655 «Щодо контрольних функцій Фонду державного майна України у сфері оренди»

від 9 липня 2013 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу Фонду державного майна України
 «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 14.05.2012 № 655 «Щодо контрольних функцій Фонду державного майна України у сфері оренди»
  1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом державного регулювання

Проект наказу розроблено з метою удосконалення забезпечення реалізації повноважень Фонду державного майна України, визначених статтями 4-6 Закону України «Про Фонд державного майна України» та статтею 32 Закону України «Про оренду державного та комунального майна».

  1. Визначення цілей державного регулювання

Видання наказу має на меті:

забезпечення реалізації повноважень Фонду державного майна України щодо контролю у сфері передачі державного майна в оренду;

підвищення ефективності орендних відносин шляхом усунення виявлених контролем недоліків.

  1. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акта

Вбачається два способи регулювання:

  1. Не вносити зміни до діючого наказу, що не дозволить забезпечити в повному обсязі виконання функцій контролю у сфері оренди державного майна.
  2. Внести зміни до наказу Фонду державного майна України від 14.05.2012 № 655 «Щодо контрольних функцій Фонду державного майна України у сфері оренди», що вирішить порушене питання.
  1. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми

Передбачається здійснення органами приватизації як орендодавцями державного майна такого контролю:

- постійного документального (у частині сплати орендної плати, страхування об'єкта оренди, тощо);

-  періодичного комплексного з оглядом об'єкта оренди (згідно з щорічними планами-графіками) щодо: надходжень до Державного бюджету плати за оренду державного майна; використання майна, переданого в оренду за цими договорами; використання орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств, організацій, їх структурних підрозділів, виконанням умов договорів оренди цілісних майнових комплексів державних підприємств та державного нерухомого майна, а також майна, що не увійшло до статутного (складеного) капіталу господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), що є державною власністю».

  1. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Для прийняття проекту наказу перешкод правового чи економічного характеру немає.

6. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів

У результаті прийняття розробленого проекту наказу буде забезпечено контроль за виконанням умов договорів оренди та використанням переданого в оренду майна.

Об'єкт впливу

Громадяни

(як орендарі)

Суб'єкти господарювання

Як орендарі

Як орендодавці

Вигоди

 

Вчасне попередження про порушення умов договору оренди, що дозволить їх виправити і запобігти більш важким наслідкам і застосуванню відповідних санкцій

 

Своєчасне усунення виявлених порушень і недоліків, запобігання подальшому накопиченню заборгованості по орендній платі, нецільовому використанню, пошкодженню і втратам орендованого майна

Витрати

 

Додаткові витрати не очікуються

  1. Очікувані результати прийняття акта

Загальним ефектом прийняття проекту наказу буде підвищення ефективності орендних відносин шляхом забезпечення виконання умов договорів оренди державного майна, підтримання в належному стані, розвитку і збереження переданого в оренду державного майна.

  1. Обґрунтування дії строку акта

Запропонований наказ буде діяти до внесення до нього змін (прийняття нового наказу) або до його скасування.

 

  1. Визначення показників результативності акта

Показниками результативності запропонованого наказу будуть:

- рівень виконання умов договорів оренди;

- кількість усунених порушень і недоліків.

10. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом аналізу звітів, складених за результатами контрольних заходів та інформації про усунення виявлених порушень і недоліків.

Базове відстеження результативності наказу здійснюється до дня набрання ним чинності шляхом обробки інформації.

Повторне відстеження буде проводитися через рік після набрання чинності наказом з використанням показників результативності.

Періодичне відстеження буде проводитись раз на три роки на підставі даних звітів, складених за результатами контрольних заходів.

 

Заступник Голови Фонду                                                                   І. Хотей