A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України від 07 серпня 2000 року № 1647»

від 18 червня 2013 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу Фонду державного майна України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України
від 07 серпня 2000 року № 1647»

1. Опис проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Наказом Фонду державного майна України від 07 серпня 2000 року      № 1647, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 06 вересня 2000 року за № 579/4800, було затверджено Типовий договір доручення на здійснення уповноваженою особою функцій управління державними корпоративними правами.

Відповідно до статті 172 Господарського кодексу України відносини, пов'язані з управлінням корпоративними правами держави, регулюються Законом України «Про управління об'єктами державної власності» (далі - Закон), іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них.

Як вбачається зі змісту статті 1 Закону, управління об'єктами державної власності – це здійснення Кабінетом Міністрів України та уповноваженими ним органами, іншими суб'єктами, визначеними цим Законом, повноважень щодо реалізації прав держави як власника таких об'єктів, пов'язаних з володінням, користуванням і розпорядженням ними, у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб.

Разом із тим статтею 4 Закону визначено суб’єкти управління об’єктами державної власності, серед яких, у зв’язку з набранням чинності Законом України від 13 березня 2012 року № 4498-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення управління об'єктами державної власності», уповноважених осіб не встановлено.

Враховуючи наведене, на сьогодні Типовий договір доручення на здійснення уповноваженою особою функцій управління державними корпоративними правами не відповідає чинному законодавству України.

З огляду на вищезазначене виникла необхідність у підготовці проекту наказу Фонду державного майна України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України від 07 серпня 2000 року    № 1647» (далі – проект наказу, проект регуляторного акта).

2. Цілі державного регулювання

Проект наказу розроблено з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства.

3. Визначення та оцінювання усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей, наведення аргументів щодо переваги обраного способу

При підготовці проекту наказу проведено моніторинг таких нормативно-правових актів:

- Господарський кодекс України;

- Закон України «Про управління об’єктами державної власності».

  - Закон України «Про Фонд державного майна України».

У даному випадку вбачається за можливе визначити два альтернативні способи досягнення встановлених цілей:

1. Збереження існуючого стану та залишення чинного наказу не дасть змоги досягнути цілей державного регулювання, визначених у пункті 2 Аналізу стосовно приведення  нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства. Такий спосіб призведе до подальшого порушення вимог Господарського кодексу України, Закону України «Про управління об’єктами державної власності».

2. Визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України від 07 серпня 2000 року  № 1647 «Про затвердження Типового договору доручення на здійснення уповноваженою особою функцій управління державними корпоративними правами» дасть змогу досягнути поставлених цілей, забезпечити дотримання вимог Господарського кодексу України, Закону України «Про управління об’єктами державної власності».

Таким чином, другий спосіб – прийняття запропонованого проекту наказу – є єдиним прийнятним способом досягнення встановлених цілей.

4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи

Проект регуляторного акта передбачає скасування наказу Фонду державного майна України  від 07 серпня 2000 року  № 1647 та спрямований на приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства.

5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Оцінка можливості впровадження регуляторного акта та виконання його вимог є високою.

 Реалізація запропонованого проекту наказу не потребує додаткових матеріальних та інших витрат із Державного бюджету України.

Запровадження зазначеного регуляторного акта забезпечить високу ймовірність досягнення поставлених цілей.

6. Очікувані результати прийняття акта

У разі прийняття проекту наказу Фонду державного майна України «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України від 07 серпня 2000 року № 1647» буде приведено нормативно-правовий акт у відповідність до вимог чинного законодавства.

Розподіл вигод і витрат для суб'єктів регуляторного акта у зв'язку з прийняттям запропонованого акта наведено у таблиці:

Суб'єкти

Вигоди

Витрати

Держава

Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства

Витрати державного та місцевих бюджетів відсутні

Суб'єкти господарювання

Здійснення діяльності в нормативно-правовому полі

Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у суб'єктів господарювання відсутні

Громадяни

Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства

Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у громадян відсутні

Негативні результати прийняття регуляторного акта відсутні.

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акта (у разі обмеження цього строку)

Строк дії регуляторного акта необмежений у часі.    

8. Показники результативності акта

Основні показники результативності регуляторного акта:

-    прийняття проекту запропонованого регуляторного акта забезпечить приведення у відповідність до вимог чинного законодавства наказу Фонду державного майна України від 07 серпня 2000 року  № 1647;

-   прийняття проекту запропонованого регуляторного акта не вплине на надходження до державного та місцевого бюджетів і до державних цільових фондів;

- прийняття проекту запропонованого регуляторного акта не потребуватиме від суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб витрат коштів та часу;

- прийняття проекту запропонованого регуляторного акта не справлятиме негативного впливу на ринкове середовище, не порушуватиме законних прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави;

-  рівень поінформованості суб’єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень акта – високий, оскільки проект акта розміщений на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України у мережі Інтернет (http://spfu.gov.ua) з метою оприлюднення та отримання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Стосовно регуляторного акта не буде здійснюватися базове, повторне та періодичне відстеження у строки, встановлені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» у зв’язку з тим, що цим актом буде скасовано наказ Фонду державного майна України від 07 серпня 2000 року № 1647 з метою приведення нормативно-правового акта у відповідність до вимог чинного законодавства.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням корпоративних прав держави Фонду державного майна (вул. Кутузова, 18/9, м. Київ-133, 01601, телефон 200-31-89, факс 200-36-08).

 

Перший заступник Голови Фонду                                                Є. Іванов