A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про затвердження порядку складання актів оцінки пакетів акцій акціонерних товариств під час їх продажу на конкурентних засадах (крім продажу на конкурсах)»

від 12 червня 2013 р.

АНАЛІЗ
регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про затвердження порядку складання актів оцінки пакетів акцій акціонерних товариств під час їх продажу на конкурентних засадах
(крім продажу на конкурсах)»

Цей аналіз регуляторного впливу (далі – Аналіз) розроблено на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308. Аналіз визначає правові та організаційні засади реалізації проекту наказу Фонду державного майна України «Про затвердження порядку складання актів оцінки пакетів акцій акціонерних товариств під час їх продажу на конкурентних засадах (крім продажу на конкурсах)».

1. Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Проект наказу Фонду державного майна України «Про затвердження порядку складання актів оцінки пакетів акцій акціонерних товариств під час їх продажу на конкурентних засадах (крім продажу на конкурсах)» (далі – проект наказу) розроблено  відповідно до Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 року № 1891.

Проблема, на розв’язання якої спрямоване прийняття проекту, полягає у визначенні порядку складання актів оцінки пакетів акцій акціонерних товариств під час їх продажу на конкурентних засадах (крім продажу на конкурсах).

2. Цілі державного регулювання

Основними цілями прийняття проекту наказу є формування ефективної правової бази у сфері оціночної діяльності, вдосконалення та поліпшення процедур складання актів оцінки пакетів акцій акціонерних товариств під час їх продажу на конкурентних засадах.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей, наведення аргументів щодо переваги обраного способу

Доцільно розглянути два способи досягнення встановленої мети:

1) неприйняття нормативно-правового акта, що не дасть змоги досягнути цілей державного регулювання, визначених у пункті 2 Аналізу, стосовно вдосконалення та поліпшення процедур складання актів оцінки пакетів акцій акціонерних товариств під час їх продажу на конкурентних засадах;

2) прийняття проекту наказу дасть змогу досягнути поставлених цілей. Проект регуляторного акта відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики.

        Отже, розробка проекту наказу є єдиним доцільним способом у досягненні мети стосовно поліпшення процедур складання актів оцінки пакетів акцій акціонерних товариств під час їх продажу на конкурентних засадах.

 4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи

Проектом цього регуляторного акта передбачається  затвердження порядку складання актів оцінки пакетів акцій акціонерних товариств під час їх продажу на конкурентних засадах (крім продажу на конкурсах).

         Акт має загальнодержавний характер.

5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Реалізація запропонованого нормативно-правового акта не потребує додаткових матеріальних витрат.

Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб’єктам господарювання.

Запровадження зазначеного регуляторного акта забезпечить високу ймовірність досягнення поставлених цілей.

6. Очікувані результати прийняття акта

Прийняття регуляторного акта забезпечить запровадження організаційних та методичних засад складання актів оцінки пакетів акцій акціонерних товариств під час їх продажу на конкурентних засадах (крім продажу на конкурсах).

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акта (у разі обмеження цього строку)

Строк дії акта необмежений у часі. Разом з тим він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливає на регуляторний акт.

8. Показники результативності акта

Середній рівень поінформованості з основних положень акта здійснюється шляхом його розміщення на сайті Фонду в мережі Інтернет з метою оприлюднення та отримання зауважень і пропозицій.

Розподіл вигод і витрат для суб’єктів регуляторного акта у зв’язку із його прийняттям наведено у таблиці.

Суб’єкти

Вигоди

Витрати

Держава

Визначення механізму складання актів оцінки пакетів акцій акціонерних товариств під час їх продажу на конкурентних засадах (крім продажу на конкурсах)

Не потребує

Суб’єкти господарювання

Можливість використання нормативно-правового акта при складанні актів оцінки пакетів акцій акціонерних товариств під час їх продажу на конкурентних засадах (крім продажу на конкурсах)

Не потребує

Громадяни

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відповідно до законодавства Фонд державного майна здійснюватиме базове, повторне та періодичне відстеження результативності регуляторного акта у строки, визначені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Базове відстеження результативності акта до дня набрання чинності регуляторним актом здійснюється шляхом аналізу отриманих зауважень та пропозицій.

Результативність застосування наказу Фонду державного майна України «Про затвердження порядку складання актів оцінки пакетів акцій акціонерних товариств під час їх продажу на конкурентних засадах (крім продажу на конкурсах)» вивчатиметься Фондом державного майна України протягом року з дати набрання ним чинності. За результатами такого відстеження буде проведений порівняльний аналіз показників результативності акта до набрання ним чинності і після набрання чинності.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності акта.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням з питань оціночної діяльності Фонду державного майна України (01601, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, телефон 200-32-68). 

 

Голова Фонду                                                                                     О. Рябченко