A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу до проекту наказу Фонду державного майна України "Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 07 серпня 1997 року № 847 "Про затвердження Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення дії або розірвання договору оренди"

від 7 червня 2013 р.

Аналіз регуляторного впливу
до проекту наказу Фонду державного майна України "
Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 07 серпня 1997 року № 847 "Про затвердження Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення дії або розірвання договору оренди"

1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності.

Внаслідок внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 1993 року № 158 «Про затвердження Положення про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду (повертається після закінчення строку дії договору оренди або його розірвання)», а також у зв’язку з втратою чинності постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 1996 року № 961, окремі положення «Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення дії або розірвання договору оренди» (далі – Порядок) не узгоджуються з чинним законодавством і потребують відповідних змін.

2. Визначення цілей державного регулювання.

Проект наказу Фонду державного майна України "Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 07 серпня 1997 року № 847 "Про затвердження Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення дії або розірвання договору оренди" розроблено з метою приведення зазначеного нормативного акту у відповідність до законодавства, зокрема, постанов Кабінету Міністрів України від 02 березня 1993 року № 158 та від 10 грудня 2003 року № 1891.

3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акта.

Вбачається три способи регулювання:

  1. Залишення без змін діючого Порядку, що не дозволить досягнути цілей державного регулювання.
  2. Внесення змін до діючого Порядку, тобто розробка даного проекту наказу, що вирішить порушені питання.
  3. Розробка нового проекту наказу «Про порядок повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення дії або розірвання договору оренди», що є недоцільним з точки зору правил нормотворчої техніки, оскільки загалом існуючий порядок є ефективним та потребує лише доопрацювання, яке пропонується.

4. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми.

Розробленим проектом, зокрема, передбачаються такі зміни до Порядку:

- уточнити дату проведення інвентаризації майна підприємства, створеного на орендованому майні (на останнє число місяця, в якому закінчується строк договору оренди);

- слова «протокол про результати інвентаризації» замінити словами «зведений акт інвентаризації»;

- замінити посилання на Методику оцінки вартості майна при приватизації, затверджену постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 1996 року № 961, що втратила чинність, посиланням на Методику оцінки вартості майна, затверджену постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 року №1891.

- слова «приймання-передачі» в усіх відмінках замінити словами «приймання-передавання» у відповідному відмінку;

- слово «передаточний» в усіх відмінках замінити на слово «передавальний» у відповідному відмінку;

- вилучити слова «арбітражного суду», «чи арбітражного суду», «або арбітражного суду»;

- приведення у відповідність назв нормативно-правових актів, які вказані в Порядку.

5. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів.

Реалізація    наказу    не    потребує   додаткових    фінансових, матеріальних та інших витрат.

6. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.

Для внесення змін до діючого Порядку перешкод правового чи економічного характеру немає.

Об'єкт впливу

Громадяни

(як орендарі)

Суб'єкти господарювання

Як орендарі

Як орендодавці

Вигоди

Громадяни України (фізичні особи) не виступають стороною у відносинах оренди ЦМК.

Приведення у відповідність термінології та відсильних норм у тексті Порядку

витрати

Додаткові витрати не очікуються.

7. Очікувані результати прийняття акта.

Наказ дасть змогу привести норми та термінологію Порядку у відповідність із нормами і термінологією законодавства про оренду, управління об’єктами державної власності, інвентаризацію і оцінку державного майна.

8. Обґрунтування дії строку акта.

Запропоновані зміни до діючого Порядку будуть діяти до прийняття нових змін або до їх скасування.

9. Визначення показників результативності акта.

Показниками результативності запропонованих змін до Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення дії або розірвання договору оренди буде:

- інформація про кількість повернутих з оренди цілісних майнових комплексів державних підприємств, їх структурних підрозділів.

10. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено на підставі аналізу внесених до ІППС «ЕТАП-Оренда» статистичних даних про кількість повернутих з оренди цілісних майнових комплексів державних підприємств, їх структурних підрозділів:

- базове відстеження, яке буде проведено до набрання чинності Порядком шляхом отримання зауважень і пропозицій до нього від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань;

- повторне відстеження, яке буде проведено через рік після набрання чинності Порядком, інший термін проведення відстеження може бути встановлений за об’єктивних обставин, але не пізніше, ніж через два роки;

- періодичне відстеження – раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності Порядку.

 

Заступник Голови Фонду                                                                 І. Хотей