A A A K K K

Пояснювальна записка до проекту наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності"

від 10 червня 2013 р.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності"

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект акта розроблено у зв’язку із набранням чинності постановою Кабінету Міністрів України від 04 березня 2013 року № 231 "Деякі питання проведення оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства" (далі – Постанова), якою затверджено Порядок проведення оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства, з метою виконання Фондом державного майна України вимог абзацу четвертого підпункту 2 пункту 5  вказаної Постанови щодо встановлення порядку ведення Державного реєстру  оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності, у тому числі за напрямом (спеціалізаціями) оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства. Проектом акта пропонується:

  • затвердити Порядок ведення Державного реєстру оцінювачів та суб`єктів оціночної діяльності;
  • визнати такими, що втратили чинність, накази Фонду державного майна України:

наказ від 19 грудня 2001 року № 2355 "Про затвердження Порядку реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 грудня 2001 року за № 1092/6283 (зі змінами);

наказ від 09 вересня 2002 року № 1594 "Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16 вересня 2002 року за № 752/7040 (зі змінами);

наказ від 25 травня 2004 року № 995 "Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру суб'єктів оціночної діяльності та надання довідок з нього", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 червня 2004 року за № 715/9314 (зі змінами).

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття проекту наказу є:

- забезпечення повного автоматизованого обліку оцінювачів, які в установленому порядку отримали кваліфікаційні свідоцтва (документи) оцінювачів, та суб’єктів господарювання, які в установленому порядку отримали сертифікат суб’єкта оціночної діяльності;

- моніторинг розвитку інфраструктури оцінки майна в Україні та створення конкурентного середовища серед оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності;

- забезпечення доступності інформації про оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності в межах законодавства для суб’єктів господарювання та фізичних осіб, а також органів державної влади, органів місцевого самоврядування, громадських організацій, їх об’єднань та інших зацікавлених осіб;

- узагальнення інформації про оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності, у тому числі за напрямами оцінки та спеціалізаціями у межах таких напрямів; 

- забезпечення моніторингу дотримання оцінювачами та суб’єктами оціночної діяльності вимог законодавства з питань оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності, у тому числі дотримання системи зовнішнього контролю якості.

3. Правові аспекти

У даній сфері правовідносини регулюються такими нормативно-правовими актами:

  • Конституція України від 28 червня 1996 року;
  • Податковий кодекс України від 02 грудня 2010  № 2755-VI;
  • Цивільний кодекс України від 16 січня 2003  № 435-IV;
  • Закон України від 09 грудня 2011 № 4107-VI «Про Фонд державного майна України»;
  • Закон України від 17 березня 2011 року № 3166-VI «Про центральні органи виконавчої влади»;
  • Закон України від 12 липня 2001 року № 2658-III «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні»;
  • інші нормативно-правові акти.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація нормативно-правового акту не потребує додаткових матеріальних та інших витрат.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу підлягає  погодженню з Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва та  реєстрації у Міністерстві  юстиції  України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується  регіонального аспекту.

6¹. Запобігання дискримінації

У проекті наказу відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті наказу немає правил і процедур, що можуть містити ризики корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект наказу не потребує проведення консультацій з громадськістю.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

10. Прогноз результатів

У разі прийняття проекту наказу будуть визначені правові та організаційні засади збирання, накопичення, обробки та отримання інформації з Державного реєстру  оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності. 

 

Заступник Голови Фонду                                                            І. Хотей