A A A K K K

Про Державну програму приватизації

від 29 вересня 2010 р.

ПРОЕКТ

 Вноситься
Кабінетом Міністрів України
М. АЗАРОВ
" ___ " ______________ 2010 р.

ЗАКОН УКРАЇНИ
Про Державну програму приватизації

1. Затвердити Державну програму приватизації на 2010-2014 роки (додається).

2. Цей Закон набирає чинності з дня набрання чинності Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації".

3. Кабінету Міністрів України:

підготувати та подати до Верховної Ради України пропозиції про внесення змін до законодавчих актів у відповідності із цим Законом;

розробити та привести у відповідність із цим Законом свої нормативно-правові акти;

забезпечити розроблення та прийняття органами виконавчої влади нормативно-правових актів відповідно до цього Закону;

забезпечити перегляд і скасування органами виконавчої влади прийнятих ними нормативно-правових актів, які не відповідають цьому Закону.

Голова Верховної Ради України 
 ЗАТВЕРДЖЕНО
Законом України "Про Державну програму приватизації"
від ___________ 2010 року № ___

ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА ПРИВАТИЗАЦІЇ НА 2010-2014 РОКИ

Розділ І. Загальні положення

Приватизація як широкомасштабний соціально-економічний проект трансформації державної власності був розпочатий в Україні в 1992 році і мав на меті в стислі строки забезпечити стратегічні позиції приватної власності в економіці.

Процес приватизації державного майна сприяв накопиченню об'єктів приватної власності, зробив незворотним ринкові перетворення. Водночас, в Україні й досі не склалася ефективна система відносин власності, яка б забезпечувала оптимальне використання національного економічного потенціалу та сприяла реалізації цілей та завдань соціально-економічного розвитку. Процес приватизації в країні затягся - він триває близько 18 років.

Державна програма приватизації на 2010-2014 роки (далі - Програма) визначає мету, шляхи і способи, заходи і завдання приватизації на завершальному етапі, коли в Україні сформувалася ринкова економіка і приватний сектор зайняв стратегічні позиції.

У цій Програмі нижченаведені терміни та поняття вживаються в такому значенні (в алфавітному порядку):

1) групи об'єктів приватизації - встановлений законодавством про приватизацію розподіл державних об'єктів за кваліфікаційними ознаками для цілей визначення способів приватизації (групи А, В, Г, Д, Е та Ж);

2) засади індивідуальної приватизації - передбачають врахування на всіх етапах і процедурах приватизації індивідуальних особливостей підприємства та ринку його товарів (робіт, послуг);

3) ключовий комплекс стратегічної галузі - суб'єкти господарювання державного сектору економіки стратегічних галузей, які забезпечують стратегію розвитку галузі в умовах ринкової конкуренції та приватизація яких здійснюється з урахуванням галузевих програм;

4) контрольний пакет акцій - для цілей приватизації вважається пакет акцій у розмірі, який згідно ст. 41 Закону України "Про акціонерні товариства" забезпечує кворум голосуючих акцій на загальних зборах акціонерів, що дає можливість власнику (державі або покупцю) здійснювати вирішальний вплив на діяльність відповідного суб'єкта господарювання;

5) передприватизаційна підготовка (реструктуризація) - оптимізація складу майна, майнових прав та нематеріальних активів, що може включати реорганізацію підприємств державного сектору;

6) програма реформування і розвитку стратегічної галузі (далі - галузева програма) - це розроблений відповідними міністерствами комплекс взаємопов'язаних завдань і заходів, які спрямовані на розв'язання найважливіших проблем розвитку стратегічної галузі економіки, в тому числі шляхом приватизації;

7) стратегічні галузі - галузі, які мають суттєвий вплив на розвиток економіки, забезпечення національної безпеки та соціально-важливих потреб населення. Ознаки стратегічної галузі, порядок формування і перелік стратегічних галузей визначаються Кабінетом Міністрів України.

Розділ II. Мета Програми та шляхи досягнення мети

Мета Програми - сприяти оптимізації частки державного сектору в умовах ринку, підвищенню ефективності економіки та збільшенню конкурентоспроможності країни.

Мета цієї Програми досягається наступними шляхами:

1. Забезпечення високих темпів приватизації державних об'єктів, на які не встановлена заборона і обмеження на приватизацію і які є надлишковими для виконання державою своїх функцій, не користуються попитом у покупців, є збитковими та малорентабельними.

2. Використання програмно-цільового підходу до приватизації державних об'єктів ключового комплексу стратегічних галузей з метою запобігання ризиків для розвитку економіки та безпеки держави, створення умов для ефективного розвитку підприємств після приватизації.

3. Застосування індивідуальних засад при приватизації підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, підприємств з ознаками домінування на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг) та таких, що потребують спеціального підходу в силу того, що використовують при виробництві унікальні ресурси та нематеріальні активи (група Г) або входять до складу ключового комплексу стратегічних галузей.

4. Масового включення до приватизації земельних ділянок, на яких розташовані державні об'єкти, які підлягають приватизації.

5. Зменшення обмежень для включення державних об'єктів до приватизації за умовою, що це негативно не позначиться на виконанні державою своїх функцій, не створить небезпеки та не вплине негативно на соціально-економічні та екологічні умови життєдіяльності суспільства.

6. Залучення до приватизації інвесторів, зацікавлених у довгостроковому розвитку підприємств після приватизації.

7. Збільшення привабливості приватизації для інвесторів, створення позитивного іміджу приватизації в українському суспільстві та міжнародній спільноті.

Розділ III. Способи реалізації мети

Для реалізації мети цієї Програми застосовуються наступні способи:

1. Забезпечення високих темпів приватизації державних об'єктів досягається за рахунок:

- розширення складу об'єктів, які залучаються до приватизації;

- розширення кола потенційних покупців шляхом підвищення рівня поінформованості;

- введення спрощених способів продажу державних об'єктів (крім контрольного пакету акцій акціонерних товариств, які відносяться до групи Г), що не користуються попитом у покупців (у разі коли об'єкти не продані іншими конкурентними способами):

продаж за методом зниження ціни до рівня фактичного попиту без обмеження мінімальної ціни продажу;

дроблення пакетів акцій (менше 25% статутного капіталу акціонерного товариства) та продаж їх окремими лотами на фондових біржах;

продаж без оголошення ціни;

- забезпечення реалізації невеликих державних пакетів акцій, що не користуються попитом у покупців, шляхом закріплення за мажоритарними акціонерами (з часткою, що дорівнює або перевищує сімдесят п'ять відсотків статутного капіталу) обов'язку робити пропозицію міноритарним акціонерам щодо придбання решти акцій або проходити лістинг на біржі, забезпечуючи ліквідність своїх акцій.

2. Для здійснення приватизації у стратегічних галузях впроваджується програмно-цільовий підхід - визначення способів продажу державних об'єктів ключового комплексу стратегічної галузі з урахуванням галузевих програм:

- програмно-цільовий підхід до приватизації передбачається для таких стратегічних галузей: виробництво та передача електроенергії, вугледобувна промисловість, нафтогазова промисловість, авіабудування, космічна галузь, залізничний транспорт, житлово-комунальний комплекс та інші галузі, які за рішенням Кабінету Міністрів України можуть бути включені до переліку стратегічних галузей;

- галузеві програми обов'язково повинні включати наступні питання: визначення державних об'єктів галузі, які включаються до складу її ключового комплексу та приватизуються на основі галузевих програм, визначення індивідуальних засад їх приватизації; встановлення обов'язкових заходів щодо удосконалення системи державного регулювання господарською діяльністю у галузі; визначення небезпечної для економічної незалежності та безпеки України межі зростання частки іноземного капіталу у галузі; виключний перелік об'єктів права державної власності, які не підлягають приватизації. Об'єкти, які не включаються до складу ключового комплексу галузі, приватизуються на загальних підставах;

- умови підготовки та проведення приватизації державних об'єктів ключового комплексу визначаються з урахуванням стратегії розвитку галузі, місця об'єктів у розвитку галузі та необхідних заходів із запобігання ризиків для безпеки держави, ринкової конкуренції та навколишнього природного середовища;

- під час приватизації науково-дослідних і проектно-конструкторських організацій та установ враховується їх роль в обслуговуванні галузей економіки та підприємств, визначається форма власності на інтелектуальні об'єкти.

З метою забезпечення безперервності приватизаційного процесу в період до введення в дію галузевих програм об'єкти в стратегічних галузях за рішенням Кабінету Міністрів України можуть бути приватизовані на індивідуальних засадах, якщо це не створює загроз для безпеки держави.

Для найбільш повного врахування особливостей підприємств і ринків їх товарів (робіт, послуг) приватизація в окремих галузях здійснюється з урахуванням спеціальних законів, які повинні базуватися на засадах, визначених цією Програмою.

Приватизація державних об'єктів здійснюється з урахуванням чинних спеціальних законів:

приватизація майна підприємств агропромислового комплексу - Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі";

приватизація об'єктів незавершеного будівництва - Закону України "Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва";

приватизація холдингових компаній - Закону України "Про холдингові компанії в Україні";

приватизація підприємств, діяльність яких пов'язана з використанням надр, - Закону України "Про надра";

приватизація об'єктів, розташованих у зоні гарантованого добровільного відселення з території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, - Закону України "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи".

приватизація акцій акціонерних товариств - Законів України "Про акціонерні товариства" та "Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні".

Перелічені Закони повинні бути приведені у відповідність до засад цієї Програми. Даний перелік спеціальних Законів не є вичерпним.

3. Врахування особливостей об'єктів групи Г при приватизації на індивідуальних засадах досягається наступними способами:

- проведення передприватизаційної підготовки (реструктуризації) підприємств;

- при продажу контрольного пакету акцій - встановлення умов післяприватизаційного використання об'єктів, а також вимог до покупців;

- збереження впливу держави за рахунок закріплення у державній власності контрольного пакету акцій; решта акцій підлягає продажу невеликими пакетами на фондових біржах;

- залучення на конкурсних засадах радників (уповноважених осіб) до роботи з підготовки до приватизації підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, підприємств з ознаками домінування на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг)

4. Для забезпечення масового включення до приватизації земельних ділянок вводяться різні способи їх продажу, які враховують особливості об'єкта і попит покупців:

- відчуження державних об'єктів і земельних ділянок, на яких вони розташовані, єдиним об'єктом;

- включення земельних ділянок до статутного капіталу господарських товариств і подальша приватизація способом продажу державних пакетів акцій (часток, паїв);

- у випадку відсутності попиту потенційних покупців державних об'єктів приватизація державного об'єкта здійснюється окремо, земельна ділянка передається покупцеві на умовах оренди відповідно до закону .

5. Зменшення обмежень для включення державних об'єктів до приватизації досягатиметься наступними способами:

- скорочення переліку критеріїв віднесення державних об'єктів до таких, що мають загальнодержавне значення і не підлягають приватизації, з урахуванням реальності ризиків для безпеки держави, якості виконання державою своїх функцій та можливості виробництва соціально важливих товарів (робіт, послуг) на підприємствах недержавної форми власності;

- обмеження підстав для закріплення пакетів акцій у державній власності; закріпленню у державній власності може підлягати виключно контрольний пакет акцій;

- перегляду переліку підприємств, пакети акцій яких розміром менше 50 відсотків статутного капіталу акціонерного товариства були закріплені (тимчасово залишені) у державній власності до набрання чинності цією Програмою, з метою передачі їх до приватизації;

- вилучення державного майна і пакетів акцій акціонерних компаній, які відносяться до непрофільних і неосновних видів діяльності, зі складу державних холдингових компаній, національних і державних акціонерних компаній для подальшої приватизації, якщо це негативно не вплине на ефективність їх діяльності та інвестиційну привабливість.

6. Залучення до приватизації інвесторів, зацікавлених у довгостроковому розвитку державного об'єкта, здійснюватиметься наступними способами:

- врахування при проведенні конкурсу бізнес-планів розвитку підприємств після приватизації, наданих покупцями;

- вивчення кон'юнктури ринку приватизаційних продажів, попиту на об'єкти приватизації, залучення до приватизації інвесторів шляхом підвищення рівня поінформованості покупців;

- посилення контролю за виконанням встановлених у договорах купівлі-продажу умов використання державних об'єктів після приватизації;

- забезпечення правонаступництва нового власника щодо виконання умов використання державного об'єкта після приватизації, встановлених у договорах купівлі-продажу, у випадку подальшого відчуження об'єкта;

- надання гарантій прав власників приватизованих об'єктів шляхом зазначення в договорах купівлі-продажу виключних умов, які встановлені законодавством і можуть бути підставами розірвання договору купівлі-продажу з ініціативи держави та повернення об'єкта в державну власність;

- забезпечення розкриття інформації про кінцевих покупців або осіб, в інтересах яких придбаваються державні об'єкти, та їх засновників під час продажу пакету акцій (часток, паїв) більше 25 відсотків статутного капіталу господарських товариств і єдиних майнових комплексів.

При цьому встановлюються обмеження допуску до приватизації державних об'єктів для окремих категорій покупців:

для осіб, зареєстрованих в офшорних зонах чи країнах, включених FATF до списку країн, що не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом;

для юридичних осіб, у яких частка державної власності перевищує 25 відсотків;

для осіб, які є афілійованими особами до потенційних покупців, які беруть участь у конкурсі;

для іноземних інвесторів при приватизації об'єктів ключового комплексу стратегічної галузі, якщо консолідована частка іноземного капіталу у відповідній стратегічній галузі після приватизації об'єкту перевищить межу, яка встановлена галузевими програмами з урахуванням ризиків для економічної незалежності та безпеки держави.

7. Збільшенню привабливості приватизації для інвесторів і створенню позитивного іміджу приватизації в українському суспільстві та міжнародній спільноті сприятиме:

- максимальне використання конкурентних способів при продажу державних об'єктів, що збільшує довіру до результатів приватизації у інвесторів та громадськості;

- запровадження продажу контрольних пакетів акцій акціонерних товариств, які відносяться до об'єктів групи Г, на конкурсах з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, що забезпечує змагальність і рівний доступ інвесторів до приватизації;

- забезпечення прозорості та публічності прийняття рішень, встановлення способу та умов приватизації, а також всіх процедур з підготовки та продажу об'єктів, що створить ефективні бар'єри проти корупції;

- відчуження нерухомого державного майна і структурних підрозділів, що відокремлюються від державних об'єктів в процесі реструктуризації, виключно за процедурами приватизації;

- підтримка зацікавленості трудових колективів і керівництва підприємств державного сектору у приватизації своїх підприємств шляхом встановлення пріоритетів і пільг під час продажу акцій;

- передача 5% акцій об'єктів, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, об'єктів з ознаками домінування на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг) для продажу дрібними пакетами на фондовому ринку, що створить умови для участі в приватизації широких верств населення і сприятиме розвитку фондового ринку;

- провадження інформаційно-пропагандистської та рекламної діяльності з питань здійснення приватизації, проведення громадських слухань, висвітлення приватизаційних процесів шляхом оприлюднення в засобах масової інформації.

Розділ IV. Заходи з реалізації мети

Реалізація мети цієї Програми здійснюється у три етапи:

Перший етап (2010 р.) - це період, коли створюється необхідна правова, нормативна та організаційна база для переходу до приватизації на засадах цієї Програми.

Заходи із забезпечення реалізації Програми на першому етапі включають:

1. Внесення змін і доповнень до законодавства, нормативно-правове забезпечення процесу приватизації на засадах, визначених цією Програмою.

2. Підготовка до переходу на приватизацію об'єктів, що входять до складу ключового комплексу стратегічних галузей, на основі галузевих програм: уточнення переліку стратегічних галузей; підготовка галузевих програм розвитку визначених галузей.

3. Здійснення передприватизаційної підготовки (реструктуризації) і приватизації об'єктів групи Г на індивідуальних засадах.

4. Зменшення обмежень для включення до приватизації державних об'єктів.

5. Формування масиву державних об'єктів, які підлягають приватизації протягом 2011-2012 років.

6. Організація постійного моніторингу реалізації цієї Програми з метою аналізу проведення приватизації та внесення коректив до законодавства, у разі необхідності.

Другий етап (2011-2012 рр.) - це етап завершення продажу об'єктів малої і масової приватизації та об'єктів, приватизація яких розпочалась до набрання чинності цією Програмою. Перехід до приватизації на нових засадах, визначених цією Програмою.

Заходи із забезпечення реалізації Програми на другому етапі включають:

1. Залучення до приватизації всього масиву об'єктів груп А, В, Д, Е і Ж, а також тих, приватизація яких розпочалась до набрання чинності цією Програмою, і завершення їх продажу до кінця 2012 року.

2. Завершення процесу закриття сертифікатної приватизації.

3. Впровадження приватизації державних об'єктів разом з земельними ділянками, на яких вони розташовані.

4. Впровадження з 2011 року приватизації об'єктів ключових комплексів стратегічних галузей з урахуванням галузевих програм.

5. Формування масиву державних об'єктів, приватизація яких завершується у 2013-2014 роках.

Третій етап (2013-2014 рр.) - заключний етап дії цієї Програми. Завершується приватизація як широкомасштабний соціально-економічний проект, який розпочався в Україні в 1992 році. Здійснюється підготовка необхідних інституційних змін (корегування законодавства і функцій органів управління) для забезпечення переходу від процесу приватизації у цілях масової трансформації відносин власності до процесу продажу державних об'єктів як функції управління об'єктами державної власності.

Заходи із забезпечення реалізації Програми на третьому етапі включають:

1. Завершення процедур продажу об'єктів, на яких заплановано здійснити зміну форми власності.

2. До кінця 2014 року завершення приватизації як широкомасштабного соціально-економічного проекту трансформації державної власності.

3. Зміна законодавства у сфері приватизації в зв'язку із завершенням приватизації як широкомасштабного соціально-економічного проекту.

4. Переорієнтація діяльності органів приватизації на цілі й завдання обліку та управління державним майном.

Розділ V. Очікувані результати

Виконання Програми дасть змогу:

1. Завершити широкомасштабний процес трансформації відносин власності та оптимізувати державний сектор. Програма забезпечує умови для того, щоб у процес приватизації були включені всі об'єкти, подальше перебування яких у державній власності є економічно недоцільним. Приватизація повинна стати значним резервом забезпечення економічного зростання.

2. Знизити частку державного сектору в українській економіці до 25-30% ВВП. У державному секторі буде сформований виробничий комплекс, який в сучасних умовах України спроможний забезпечити ефективне виконання державою своїх функцій.

3. Масштабно залучити приватний капітал, в тому числі іноземний капітал, що стане вирішальним фактором прискорення розвитку української економіки, створення потужних вертикально інтегрованих структур, які будуть конкурентоспроможними на світових ринках, проведення модернізації виробництва, впровадження нових технологій та видів продукції, сучасного менеджменту.

4. Створити базу для широкого розвитку малого і середнього бізнесу, який порівняно легко і швидко адаптується до ринкових умов.

5. Зменшити навантаження на державу з управління державним сектором, що дозволить забезпечити зростання ефективності управління.

Розділ VI. Фінансові результати виконання Програми

Кошти, одержані від продажу державного майна, у тому числі від продажу земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації; інші надходження, безпосередньо пов'язані з процесом приватизації, зараховуються в повному обсязі до Державного бюджету.

Протягом 2010-2014 років передбачається залучити до Державного бюджету кошти від продажу та управління державним майном у розмірі 50-70 млрд. грн., які спрямовуються на фінансування проектів розвитку соціально-економічної інфраструктури, пріоритетних, інноваційних та науково-технічних програм, а також на фінансування витрат, пов'язаних з проведенням приватизації та управління державним майном.

Витрати на виконання державою функцій з управління державним майном та корпоративними правами, що належать державі у статутних капіталах господарських товариств, повинні включати: викуп державою часток (паїв, акцій) вторинної емісії, відновлення платоспроможності підприємств-боржників та запобігання банкрутству підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави.

Забезпечення виконання цієї Програми здійснюється в межах видатків, передбачених Державним бюджетом України на відповідний рік. Напрями використання коштів, передбачених на заходи, пов'язані з проведенням приватизації державного майна, визначаються Законом України "Про приватизацію державного майна".

Розділ VІI. Контроль за виконанням Програми

Контроль за виконанням цієї Програми здійснюють Президент України, Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, Фонд державного майна України, Антимонопольний комітет України, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, інші органи виконавчої влади та правоохоронні органи відповідно до своїх повноважень, визначених законом.

Спеціальна контрольна комісія Верховної Ради України з питань приватизації здійснює контроль за дотриманням законодавства про приватизацію, виконанням Державної програми приватизації, контролює діяльність органів приватизації та аналізує наслідки приватизації.

Рахункова палата України здійснює контроль за виконанням цієї Програми шляхом попереднього аналізу до розгляду на засіданні комітетів та Верховної Ради України звітів, здійснення фінансових перевірок діяльності та виконання Фондом державного майна України плану надходжень до Державного бюджету України.

Служба безпеки України здійснює захист законних інтересів держави у процесі приватизації, попереджає, виявляє і припиняє корупцію у сфері приватизації.

Фонд державного майна України (далі - Фонд):

щоквартально подає Верховній Раді України, Президенту України, Кабінету Міністрів України аналітичну довідку про хід виконання цієї Програми;

щомісяця інформує Президента України та Кабінет Міністрів України про хід виконання цієї Програми;

щорічно до 1 квітня року наступного за звітним складає і подає Верховній Раді України, Президенту України та Кабінету Міністрів України звіт про результати виконання цієї Програми.

Фонд не рідше одного разу на квартал заслуховує звіти керівників структурних підрозділів та регіональних відділень Фонду про виконання вимог та завдань цієї Програми, організовує моніторинг виконання Програми, публікує результати зазначеного моніторингу. Фонд залучає до планових перевірок діяльності регіональних відділень та представництв Фонду представників правоохоронних органів.

Персональна відповідальність за виконання завдань Програми покладається на Голову Фонду, керівників органів виконавчої влади, уповноважених управляти державним майном, а також на голів обласних державних адміністрацій - щодо приватизації майна, яке перебуває у державній власності.

Розділ VIII. Завдання щодо забезпечення реалізації Програми

ЗавданняТермін
1Внесення змін до законодавства для забезпечення формування ефективної правової бази у сфері приватизації  
1.1Підготовка проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань приватизації та земельних відносин" (врегулювання питань реалізації земельних ділянок державної власності державними органами приватизації)2010 рік
1.2Підготовка проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації" (створення чіткої, ефективної правової бази процесу приватизації)2010 рік
1.3Підготовка (внесення змін) нормативно-правових актів на виконання Програми, прийнятих законівІ півріччя 2011 року
(термін уточнюється після прийняття законів)
1.4Організація постійного моніторингу реалізації цієї Програми з метою аналізу проведення приватизації та внесення коректив до законодавства, у разі необхідностіщороку
1.5Підготовка проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про акціонерні товариства" (щодо реалізації невеликих державних пакетів акцій, що не користуються попитом у покупців, шляхом закріплення за мажоритарними акціонерами обов'язку робити пропозицію міноритарним акціонерам щодо придбання таких акцій або проходити лістинг на біржі, забезпечуючи ліквідність своїх акцій)2010 рік
2Досягнення стовідсоткової глибини приватизації державних об'єктів, які підлягають продажу способами малої та масової приватизації 
2.1Виявлення та складання переліків державних об'єктів груп А, В, Д, Е і Ж, а також об'єктів, приватизація яких розпочалась до набрання чинності цією Програмою2010 рік
2.2Складання переліку пакетів акцій акціонерних товариств розміром менше 50% статутного капіталу акціонерного товариства, які закріплені (тимчасово залишені) в державній власності і підлягають продажу у 2011-2012 роках.2010 рік
2.3Виявлення і вилучення зі складу державних холдингових, національних і державних акціонерних компаній державного майна і пакетів акцій акціонерних товариств неосновної й непрофільної діяльності, які були передані до їх складу до набрання чинності цією Програмою, з метою їх приватизації2010 - 2011 роки
2.4Продаж об'єктів, визначених пунктами 2.1 - 2.3 цих завдань2011 - 2012 роки
3Завершення процесу закриття сертифікатної приватизації 
3.1Національний банк України та банки забезпечують списання з позабалансових рахунків використаних приватизаційних майнових сертифікатів, компенсаційних сертифікатів та житлових чеків, а також невикористаних приватизаційних майнових сертифікатів, компенсаційних сертифікатів, що акумульовані на позабалансових рахунках фінансових посередників, Державної акціонерної компанії "Національна мережа аукціонних центрів" та інших юридичних осібпротягом шести місяців після набрання чинності цією Програмою
3.2ВАТ "Державний ощадний банк України" списує приватизаційні майнові сертифікати, компенсаційні сертифікати, бланки компенсаційних сертифікатів та бланки приватизаційних майнових сертифікатів, що обліковуються за позабалансовими рахункамипротягом шести місяців після набрання чинності цією Програмою
3.3Позабалансові рахунки після списання підлягають закриттю у порядку, встановленому Національним банком Українипротягом шести місяців після набрання чинності цією Програмою
3.4Списані цінні папери знищуються у порядку, встановленому Національним банком Українипротягом шести місяців після набрання чинності цією Програмою
3.5Бланки невикористаних приватизаційних майнових і компенсаційних сертифікатів, що перебувають в установах ВАТ "Державний ощадний банк України", знищуються у порядку, встановленому ВАТ "Державний ощадний банк України" за погодженням з Національним банком Українипротягом шести місяців після набрання чинності цією Програмою
3.6Невикористані житлові чеки, що акумульовані на рахунках фінансових посередників, перераховуються відповідним установам ВАТ "Державний ощадний банк України" до прийняття відповідного рішенняпротягом шести місяців після набрання чинності цією Програмою
4Забезпечення приватизації на основі галузевих програм 
4.1Уточнення переліку стратегічних галузей, приватизація в яких здійснюється на основі галузевих програм2010 рік
4.2Підготовка галузевих програм (внесення змін) для стратегічних галузей, які визначають умови приватизації об'єктів ключового комплексу галузі.2010 рік
4.3Розробка методики визначення небезпечного рівня частки іноземного капіталу в стратегічних галузях економіки. Організація постійного моніторингу і доведення до відповідних органів і суспільства відповідних показників на наступний рік 2010 рік
починаючи з 2011 року
4.4Проведення необхідних заходів з підготовки підприємств стратегічних галузей до приватизації2011 - 2012 роки
5Приватизація державних об'єктів на індивідуальних засадах 
5.1Відновлення постійної системи вивчення попиту на об'єкти групи Г з 2010 року постійно
5.2Визначення об'єктів групи Г, до роботи з підготовки до продажу яких залучаються на конкурсних засадах радники (уповноважені особи)з 2011 року щороку
5.3Складання переліку об'єктів, які підлягають продажу у 2013-2014 роках2012 рік
6Включення до приватизації земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації 
6.1Проведення опитування потенційних покупців державних об'єктів, які підлягають приватизації, з метою визначення земельних ділянок, які підлягають приватизаціїпостійно
6.2Проведення підготовки земельних ділянок державної власності до продажу, продаж земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації2011 - 2014 роки
7Зменшення обмежень на включення державних об'єктів до приватизації 
7.1Проведення перегляду переліків, визначених Законом України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" (Переліку 1 - об'єкти, які не підлягають приватизації, та Переліку 2 - об'єкти, які не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані)2010 рік, далі - щороку
7.2Складання переліків акціонерних товариств, в яких закріплений у державній власності пакет акцій розміром менше 50% статутного капіталу акціонерного товариства, визначений строк закріплення (тимчасового залишення) яких закінчився або фінансово-економічний стан акціонерного товариства погіршивсяз 2011 року щороку
7.3Організація постійного моніторингу фінансово-економічної діяльності акціонерних товариств, у яких закріплений (тимчасово залишений) у державної власності пакет акцій розміром більш 50%. постійно
7.4Фонд разом з Державним комітетом телебачення і радіомовлення України, Державним інформаційним агентством України, Державним ощадним банком України, іншими органами виконавчої влади здійснюють заходи щодо інформування громадян, суб'єктів господарювання України та іноземців про умови приватизації в Україні постійно
8Залучення до приватизації інвесторів, зацікавлених у довгостроковому розвитку підприємств після приватизації 
8.1Організація за результатами вивчення попиту своєчасного інформування потенційних покупців, в тому числі і потенційних іноземних інвесторів, щодо планів приватизації об'єктів групи Г з 2010 року постійно
8.2Визначення виключних умов, які можуть бути підставами для розірвання договорів купівлі-продажу і повернення приватизованих об'єктів у державну власність2010 рік
9Управління приватизаційним процесом 
9.1Розробка методики визначення частки державного сектору у складі української економіки. Організація постійного моніторингу та доведення до відповідних органів і суспільства відповідних показників за результатами квартальної звітності.2010 рік
з 2011 року постійно
9.2Підготовка Концепції трансформації Фонду державного майна України з органу приватизації в орган управління державної власності 2011 - 2012 роки
9.3Підготовка Концепції трансформації приватизаційного законодавства з урахуванням завершення приватизації як широкомасштабного соціально-економічного проекту2013 - 2014 роки