A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту Закону України "Про заборону ліквідації, перепрофілювання, відчуження та передачі в оренду оздоровчих закладів для провадження діяльності, не пов'язаної з оздоровленням та відпочинком"

від 29 березня 2010 р.

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту Закону України "Про заборону ліквідації, перепрофілювання, відчуження та передачі в оренду оздоровчих закладів для провадження діяльності, не пов'язаної з оздоровленням та відпочинком"

1. Опис проблеми

Постановою Верховної Ради України від 17.03.2009 № 1137-VI "Про запровадження мораторію на ліквідацію, відчуження, перепрофілювання оздоровчих закладів (дитячих, професійних тощо)" визначено розробити проект закону України про заборону ліквідації, відчуження, перепрофілювання, передачі в оренду оздоровчих закладів для проведення діяльності, не пов'язаної з оздоровленням населення.

В Україні відбувається поступове зменшення мережі оздоровчих закладів через їх продаж, перепрофілювання, передачу в оренду або ліквідацію. Проблема якісного оздоровлення населення стає дедалі актуальнішою та потребує нагального вирішення з метою подальшого недопущення скорочення мережі оздоровчих закладів, їх ліквідації та нецільового використання.

2. Обґрунтування прийняття регуляторного акту

Проект Закону України проекту Закону України "Про заборону ліквідації, перепрофілювання, відчуження та передачі в оренду оздоровчих закладів для провадження діяльності, не пов'язаної з оздоровленням та відпочинком" розроблено на виконання доручення Віце-прем'єр-міністра України від 30.03.2009 № 16148/1/1-09 до пункту 2 постанови Верховної Ради України від 17.03.2009 № 1137-VI "Про запровадження мораторію на ліквідацію, відчуження, перепрофілювання оздоровчих закладів (дитячих, професійних тощо)".

3. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

Прийняття запропонованого проекту забезпечить реалізацію пункту 2 постанови Верховної Ради України від 17.03.2009 № 1137-VI "Про запровадження мораторію на ліквідацію, відчуження, перепрофілювання оздоровчих закладів (дитячих, професійних тощо)", збереження мережі оздоровчих закладів, недопущення їх нецільового використання.

4. Головні цілі прийняття акта

Метою проекту є збереження мережі оздоровчих закладів, недопущення їх ліквідації та нецільового використання, вирішення проблем якісного оздоровлення населення шляхом встановлення заборони ліквідації, перепрофілювання, відчуження та передачі в оренду оздоровчих закладів для провадження діяльності, не пов'язаної з оздоровленням та відпочинком.

5. Оцінка альтернативних способів досягнення зазначений цілей

1. Залишення без змін чинного законодаства України.

Залишення без змін чинного законодаства України не забезпечить досягнення цілей щодо недопущення скорочення мережі оздоровчих закладів, їх ліквідації та нецільового використання, що негативно позначиться на якісному оздоровленні населення.

Крім того, невнесення проекту Закону призведе до невиконання завдання, встановленого постановою Верховної Ради України від 17.03.2009 № 1137-VI "Про запровадження мораторію на ліквідацію, відчуження, перепрофілювання оздоровчих закладів (дитячих, професійних тощо)".

2. Внесення проекту Закону.

Для досягнення поставлених цілей щодо збереження мережі оздоровчих закладів, недопущення їх ліквідації та нецільового використання, вирішення проблем якісного оздоровлення населення є необхідними розробка та прийняття проекту Закону України проекту Закону України "Про заборону ліквідації, перепрофілювання, відчуження та передачі в оренду оздоровчих закладів для провадження діяльності, не пов'язаної з оздоровленням та відпочинком".

Проект Закону створить умови для недопущення змін профілю діяльності таких об'єктів при будь-якому способі відчуження, недопущеня їх ліквідації та скорочення.

Прийняття проекту Закону забезпечить виконання завдання, встановленого постановою Верховної Ради України від 17.03.2009 № 1137-VI "Про запровадження мораторію на ліквідацію, відчуження, перепрофілювання оздоровчих закладів (дитячих, професійних тощо)".

6. Аргументування переваги обраного способу досягнення встановлених цілей

Прийняття проекту Закону України "Про заборону ліквідації, перепрофілювання, відчуження та передачі в оренду оздоровчих закладів для провадження діяльності, не пов'язаної з оздоровленням та відпочинком" забезпечить виконання завдання, встановленого постановою Верховної Ради України від 17.03.2009 № 1137-VI "Про запровадження мораторію на ліквідацію, відчуження, перепрофілювання оздоровчих закладів (дитячих, професійних тощо)", з метою вирішення існуючої нагальної проблеми у сфері охорони здоров'я та відпочинку.

7. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми

Законопроектом передбачено:

- заборону ліквідації, перепрофілювання, відчуження та передачі в оренду оздоровчих закладів для провадження діяльності, не пов'язаної з оздоровленням та відпочинком, крім тих, що перебувають у приватній власності;

- заборону органам державної влади та органам місцевого самоврядування прийняття рішень та призупинення виконання вже прийнятих рішень про ліквідацію, перепрофілювання, а також відчуження та передачу в оренду оздоровчих закладів для провадження діяльності, не пов'язаної з оздоровленням та відпочинком;

- збереження профілю діяльності оздоровчих закладів незалежно від підстав відчуження.

8. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття проекту Закону України "Про заборону ліквідації, перепрофілювання, відчуження та передачі в оренду оздоровчих закладів для провадження діяльності, не пов'язаної з оздоровленням та відпочинком" забезпечить досягнення встановлених цілей шляхом заборони ліквідації, перепрофілювання, відчуження та передачі в оренду оздоровчих закладів для провадження діяльності, не пов'язаної з оздоровленням та відпочинком, що забезпечить збереження мережі оздоровчих закладів.

9. Оцінка впровадження та виконання вимог регуляторного акта

Впровадження даного законодавчого акта дозволить:

- не допускати зміну профілю діяльності при будь-якому способі відчуження оздоровчих закладів;

- не допускати ліквідацію оздоровчих закладів;

- вирішити проблеми та не допускати скорочення мережі оздоровчих закладів;

- запобігти перепрофілюванню, використанню не за призначенням оздоровчих закладів.

10. Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію регуляторного акта

Ризику впливу зовнішніх чинників на дію регуляторного акта немає.

11. Обґрунтування строку дії регуляторного акта

Обмеження строку дії закону немає.

12. Визначення показників результативності регуляторного акта:

- розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта: регуляторний акт не впливає на розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта;

- кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта:

мережа оздоровчих закладів (Фонд державного майна України не володіє інформацією щодо загальної кількості мережі оздоровчих закладів);

кількісні показники приватизації оздоровчих закладів із збереженням профілю їх діяльності;

- розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта: регуляторний акт не впливає на розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта;

- рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта: у разі прийняття акту - стовідсотковий рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичними особами з основних положень акта.

13. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності регуляторного акта:

Відповідно до статті 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" проводитимуться базове, повторне та періодичні відстеження результативності регуляторного акта.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься до дати набрання ним чинності шляхом отримання зауважень та пропозицій.

Повторне відстеження результативності планується здійснити через рік після набуття чинності регуляторним актом шляхом аналізу процесу приватизації, в тому числі приватизації оздоровчих закладів із збереженням профілю їх діяльності.

Періодичні відстеження результативності планується проводити раз на кожні три роки після проведення повторного відстеження шляхом аналізу процесу приватизації, в тому числі приватизації оздоровчих закладів із збереженням профілю їх діяльності.

Оприлюднюватиметься інформація про процес приватизації, в тому числі приватизації оздоровчих закладів із збереженням профілю їх діяльності, на офіційній сторінці Фонду державного майна України в мережі Internet.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Департаментом законодавчо-аналітичного забезпечення реформування власності та виконання програмних документів Фонду державного майна України (м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, тел./факс: 284-51-62).

В.о. Голови Фонду державного майна УкраїниО. Рябченко