A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу  Фонду державного майна "Про затвердження Методики оцінки активів суб’єктів природних монополій, суб'єктiв господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії"

від 21 жовтня 2012 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу  Фонду державного майна "Про затвердження Методики оцінки активів суб’єктів природних монополій, суб'єктiв господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії"
 
1. Опис проблем, які передбачається розвязати шляхом
державного регулювання

  Проект наказу розроблений на виконання підпункту 130.1.5 пункту 130 Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", затвердженого Указом Президента України від 12.03.2012 № 187/2012.

Відповідно до абзацу дев’ятнадцятого частини другої статті 9 Закону України «Про природні монополії» для визначення регуляторної бази активів під час переходу до стимулюючого регулювання суб'єктом оціночної діяльності згідно із законодавством одноразово проводиться незалежна оцінка активів, що використовуються для здійснення регульованої відповідно до зазначеного закону сфери діяльності суб'єктів природних монополій, суб'єктів господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії за методикою оцінки, що визначається органом державної влади, який здійснює державне регулювання оціночної діяльності, за погодженням з органом, який здійснює державне регулювання діяльності суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії.

2. Головні цілі державного регулювання

Проект наказу розроблений з метою запровадження єдиних підходів до визначення вартості активів суб'єктів природних монополій, суб'єктiв господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії для визначення регуляторної бази активів під час переходу на стимулююче регулювання цін (тарифів).

 
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення
зазначених цілей

Під час розробки проекту наказу було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей.

1. Не розробляти і не затверджувати Методику оцінки активів суб’єктів природних монополій, суб'єктiв господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії. У такому випадку виникає проблема оцінки активів суб’єктів природних монополій, суб'єктiв господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії для визначення регуляторної бази активів під час переходу на стимулююче регулювання цін (тарифів), що приведе до неможливості виконання абзацу дев’ятнадцятого частини другої статті 9 Закону України «Про природні монополії».

2. Розробити і затвердити наказом Фонду державного майна Методику оцінки активів суб’єктів природних монополій, суб'єктiв господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії. Це дасть можливість провести оцінку активів суб’єктів природних монополій, суб'єктiв господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії відповідно до єдиної методології та порядку, що сприятиме визначенню справедливих цін (тарифів) у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії.  

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать вирішення проблем

Нормативно-правова база, що регулює питання порядку та методології визначення вартості активів суб'єктів природних монополій ,суб'єктiв господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії, включає: Закон України «Про природні монополії», Закон України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», Національний стандарт № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2003 року №1440, Національний стандарт № 2 «Оцінка нерухомого майна», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2004 року № 1442, Національний стандарт № 4 «Оцінка майнових прав інтелектуальної власності», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03 жовтня 2007 року № 1185.

Предметом регулювання проекту наказу є процес та методологія визначення вартості активів суб’єктів природних монополій, суб'єктiв господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії. Проект Методики оцінки активів суб’єктів природних монополій, суб'єктiв господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії визначає критерії проведення класифікації активів з розподілом їх на групи і запроваджує особливості оцінки активів кожної із цих групи.

 

5. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі
прийняття регуляторного акта

Прийняття регуляторного акта забезпечить запровадження організаційних та методичних засад визначення активів суб'єктів природних монополій, суб'єктiв господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії.

Оцінка можливостей запровадження акта та дотримання суб'єктами оціночної діяльності його положень висока. Запровадження запропонованого акта забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

Державний контроль та нагляд за дотриманням акта здійснюється Фондом державного майна відповідно до наданих йому законами України «Про Фонд державного майна України», «Про оцінку майна, майнових прав і професійну оціночну діяльність в Україні», Законом України «Про природні монополії» та іншими нормативно-правовими актами повноважень.

6. Очікувані результати прийняття акта

Об’єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Забезпечить достовірне визначення вартості активів суб'єктів природних монополій, суб'єктiв господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії для визначення регуляторної бази активів під час переходу на стимулююче регулювання цін (тарифів)

Відсутні

Суб'єкти господарювання

Стимулюватиме суб'єктів природних монополій, суб'єктiв господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії до підвищення якості товарів та ефективності регульованої відповідно до Закону України «Про природні монополії» сфери діяльності з поступовим скороченням неефективних витрат та забезпечуватиме створення умов для залучення інвестицій з метою сталого функціонування та розвитку

Відсутні

Населення

Сприятиме установленню справедливих цін (тарифів) на товари суб’єктів природних монополій, суб'єктiв господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії

Відсутні

Негативні результати прийняття регуляторного акта відсутні.

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Строк чинності правових норм абзацу дев’ятнадцятого частини другої статті 9 Закону України «Про природні монополії» не визначений, тому строк чинності наказу Фонду державного майна України "Про затвердження Методики оцінки активів суб’єктів природних монополій, суб'єктiв господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії", який розроблено відповідно до зазначеної частини закону, що названий вище, не обмежений у часі.

8. Показники результативності регуляторного акта

Основним показником результативності акта є кількість рецензій на звіти про оцінку активів суб’єктів природних монополій, суб'єктiв господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії з позитивним загальним висновком рецензента щодо відповідності такої оцінки нормативно-правовим актам з оцінки, у тому числі зазначеній Методиці.

 Проект регуляторного акта розміщено на офіційному сайті Фонду державного  майна з 22.10.2012 і буде оприлюднений не менше одного місяця до його затвердження, що є достатнім для інформованості громадськості з метою вивчення Фондом її думки з приводу результативності заходів, що запроваджуються актом.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Відповідно до законодавства Фонд державного майна здійснюватиме базове, повторне та періодичне відстеження результативності регуляторного акта у строки, визначені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».                                                     

Базове відстеження результативності акта здійснюється до набрання чинності зазначеним актом шляхом вивчення думки спеціалістів у сфері оцінки та широкої громадськості.

Результативність застосування Методики оцінки активів суб’єктів природних монополій, суб'єктiв господарювання на суміжних ринках у сфері комбінованого виробництва електричної та теплової енергії, яка запроваджується наказом Фонду державного майна України, вивчатиметься Фондом державного майна протягом року з дати набрання ним чинності. За результатами такого відстеження буде проведений порівняльний аналіз показників результативності акта до набрання ним чинності і після набрання чинності.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності акта.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням з питань оціночної діяльності Фонду державного майна (01601, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, телефон/факс 200-33-59).

 

 

Начальник управління з
питань оціночної діяльності                                            Л.Тимощик