A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Методики оцінки майна"

від 17 березня 2009 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Методики оцінки майна"

1. Проблеми, які передбачається розв'язати шляхом державного регулювання

Відповідно до Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінетом Міністрів України від 10 грудня 2003 р. № 1891, (далі - Методика) визначення початкової вартості пакетів акцій відкритих акціонерних товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), що належать державі, здійснюється переважно шляхом проведення стандартизованої оцінки. Аналіз переліку пакетів акцій відкритих акціонерних товариств, що підлягають продажу у 2009 році свідчить про те, що 95 % об'єктів підлягають незалежній оцінці. Звичайна ціна послуг на виконання робіт з оцінки пакетів акцій ВАТ, встановлена наказом Фонду державного майна України від 23.07.2008 № 848, складає 12-31 тис. грн. за один об'єкт. Проведення незалежної оцінки пакетів акцій ВАТ потребує додаткового витрачання бюджетних коштів в 2009 році у загальній сумі 350-900 тис. грн.

В переліку пакетів акцій господарських товариств і холдингових компаній, що планується виставити на продаж за конкурсом у 2009 році є низка об'єктів, оцінка щодо яких була проведена у другій половини 2008 року та відбиває сучасний фінансово-економічний стан товариства та підтверджує, що дублювання оцінки є недоцільним.

Основною метою внесення змін до Методики оцінки є економія бюджетних коштів, що витрачатимуться на проведення незалежної оцінки пакетів акцій відкритих акціонерних товариств. Крім того, вимога Методики щодо проведення повної інвентаризації майна відкритих акціонерних товариств та аудиту на дату оцінки призводить до збільшення строку продажу такого пакета з трьох до десяти - дванадцяти місяців.

2. Головні цілі державного регулювання

Запропоновані зміни до Методики, що передбачають продовження дії акта оцінки майна та висновку про вартість майна для цілей приватизації (корпоратизації), на строк до вісімнадцяти місяців від дати його затвердження за погодженням з Кабінетом Міністрів України. Така норма регуляторного акта сприятиме захисту майнових прав та інтересів держави.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей з аргументами щодо переваги обраного способу

Під час розробки проекту Методики було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей.

1. Залишити Методику оцінки майна без змін.

У такому випадку залишиться проблема відсутності бюджетних коштів, що витрачатимуться на проведення незалежної оцінки пакетів акцій відкритих акціонерних товариств.

2. Внесення змін до Методики оцінки майна надасть змогу продовжити строк дії акта оцінки майна та висновку про вартість майна для цілей приватизації (корпоратизації), на строк до вісімнадцяти місяців від дати його затвердження за погодженням з Кабінетом Міністрів України, що сприятиме захисту інтересів держави.

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать вирішення проблем шляхом прийняття регуляторного акта

Предметом регулювання проекту постанови є встановлення строку дії акта оцінки майна та висновку про вартість майна для цілей приватизації (корпоратизації), на строк до вісімнадцяти місяців від дати його затвердження за погодженням з Кабінетом Міністрів України.

5. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття регуляторного акта сприятиме прискоренню продажу об'єктів приватизації (корпоратизації) та надходженню коштів в державний бюджет та захисту майнових прав та інтересів держави.

Оцінка можливостей упровадження акта та дотримання суб'єктами оціночної діяльності його норм висока. Державний контроль та нагляд за дотриманням акта здійснюється Фондом державного майна України відповідно до наданих йому Законом України "Про оцінку майна, майнових прав і професійну оціночну діяльність в Україні" повноважень.

6. Очікувані результати прийняття акта

Об'єкт впливу Вигоди Витрати
Держава Прискорення продажу об'єктів приватизації, надходження коштів до Державного бюджету та захист майнових прав та інтересів держави Відсутні
Суб'єкти господарювання Оскільки нормативно-правовий акт стосується строку дії затвердженого Фондом державного майна України акта оцінки майна (або висновку про вартість майна), запропонована норма регуляторного акта не стосується інтересів суб'єктів господарювання. Відсутні
Громадяни Збільшення надходження до Державного бюджету від продажу об'єктів приватизації. Відсутні

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Строк дії постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Методики оцінки майна" необмежений у часі на підставі того, що Методика оцінки майна, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 № 1891, не має обмеження дії в часі.

8. Показники результативності регуляторного акта

Основним показником результативності акта є надходження до Державного бюджету від продажу об'єктів приватизації (корпоратизації).

Проект регуляторного акта розміщено на офіційному сайті Фонду державного майна з лютого 2009 року, що є достатнім для інформованості громадськості з метою вивчення Фондом її думки з приводу результативності запроваджених актом заходів.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта Фондом державного майна здійснюватиметься базове, повторне та періодичне відстеження результативності регуляторного акта у строки, встановлені статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Базове відстеження результативності акта буде здійснюватись до набрання чинності зазначеним актом шляхом вивчення думки спеціалістів у сфері оцінки та широкої громадськості.

Практика застосування зазначеної норми вивчатиметься Фондом державного майна протягом року з дати набрання чинності актом з метою встановлення результативності його запровадження як повторне відстеження. За результатами такого відстеження буде проведений порівняльний аналіз показників результативності акта до набрання їм чинності і після набрання чинності.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Департаментом оцінки майна і оціночної діяльності Фонду державного майна (01023, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, телефон/факс 200-30-75)

Заступник Голови ФондуО. Шмуляр