A A A K K K

Пояснювальна записка до проекту Закону України «Про внесення змін до статті 9 Закону України «Про професійних творчих працівників та творчі спілки» щодо переважного права творчих спілок на укладання договору найму  приміщень державної або комунальної власності

від 31 травня 2010 р.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України "Про внесення змін до статті 9 Закону України "Про професійних творчих працівників та творчі спілки" щодо переважного права творчих спілок на укладання договору найму приміщень державної або комунальної власності

1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту

З метою виконання завдань, визначених Постановою Верховної Ради України від 21.10.09 № 1653 "Про запровадження мораторію на виселення творчих спілок", дорученням Уряду від 12.11.09 № 61950/1/1-09 та протокольним рішенням Урядового комітету з питань гуманітарного, соціального та науково-інноваційного розвитку (пункт 2 протоколу засідання УК від 11.05.10 № 5), Фондом державного майна розроблено цей проект Закону.

2. Цілі і завдання прийняття законопроекту

Метою прийняття законопроекту є надання у разі закінчення строку договору найму приміщення державної або комунальної власності творчим спілкам переважного перед іншими фізичними та юридичними особами права на укладання договору найму цього майна за умови належного виконання обов'язків за таким договором, здійснення виключно статутної діяльності та без права передачі цього майна у піднайм.

3. Загальна характеристика і основні положення законопроекту.

Проектом акта пропонується внести зміни до статті 9 Закону України "Про професійних творчих працівників та творчі спілки" в частині надання творчим спілкам переважного перед іншими фізичними та юридичними особами права на укладання договору найму відповідних приміщень державної та комунальної власності.

4. Стан нормативно-правової бази в цій сфері правового регулювання.

Нормативно-правовими актами, що регулюють зазначені відносини, є Конституція України, Цивільний кодекс України, Закон України "Про професійних творчих працівників та творчі спілки".

Реалізація положень поданого законопроекту після його прийняття змін до інших законів не потребує.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація зазначеного законопроекту не потребує додаткових витрат з державного бюджету.


6. Позиція заінтересованих органів.

Законопроект потребує узгодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економіки України, Міністерством юстиції України, Міністерством освіти і науки України, Міністерством культури і туризму України, Міністерством регіонального розвитку та будівництва України, Державним комітетом телебачення та радіомовлення України, Державним комітетом України з питань технічного регулювання та споживчої політики, Національною академією наук України, Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва.

7. Регіональний аспект

Законопроект не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

8. Громадське обговорення.

Законопроект розміщено на веб-порталі Фонду державного майна України для можливого ознайомлення, надання зауважень та пропозицій.

9. Запобігання корупції.

У проекті Закону відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

10. Позиція соціальних партнерів

Законопроект не стосується соціально-трудової сфери.

11. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття законопроекту.

Прийняття проекту Закону України "Про внесення змін до статті 9 Закону України "Про професійних творчих працівників та творчі спілки" щодо переважного права творчих спілок на укладання договору найму приміщень державної або комунальної власності надасть можливість захистити інтереси творчих спілок з метою розвитку та збереження культури України.

Голова ФондуО. РЯБЧЕНКО