A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про затвердження Порядку організації проведення аукціонів у провадженні у справах про банкрутство та вимог до їх організаторів стосовно майна державних підприємств...»

від 5 грудня 2012 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту  наказу Фонду державного майна України
«Про затвердження  Порядку організації проведення аукціонів у провадженні у справах про банкрутство та вимог до їх організаторів стосовно майна державних підприємств, які належать до сфери управління Фонду державного майна України, та господарських організацій з корпоративними правами держави понад 50 відсотків їх статутного капіталу, які перебувають у процесі приватизації»

 

1. Опис проблем, які передбачається розв'язати шляхом державного регулювання

У зв’язку з прийняттям Закону України від 22 грудня 2011 року № 4212-VI «Про внесення змін до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі – Закон), який набирає чинності з 19 січня 2013 року, виникла потреба привести у відповідність до нього порядок організації проведення аукціонів у провадженні у справах про банкрутство боржників, що перебувають у сфері його управління, та встановлення вимог до їх організаторів.

Так, частиною 3 статті 49 Закону передбачено, що порядок організації проведення аукціонів у проваджені у справах про банкрутство та вимоги до їх організаторів стосовно майна державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п'ятдесят відсотків (далі – боржник) установлюються органом, уповноваженим управляти державним майном.

2. Головні цілі прийняття акта

Метою розробки проекту наказу Фонду державного майна України «Про затвердження  Порядку організації проведення аукціонів у провадженні у справах про банкрутство та вимог до їх організаторів стосовно майна державних підприємств, які належать до сфери управління Фонду державного майна України, та господарських організацій з корпоративними правами держави понад 50 відсотків їх статутного капіталу, які перебувають у процесі приватизації» є встановлення у відповідності із Законом порядку організації проведення аукціонів у провадженні у справах про банкрутство боржників, що перебувають у сфері управління Фонду державного майна України (далі-Фонд), та вимог до їх організаторів.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення
 зазначених цілей

Першою альтернативою щодо запропонованого регуляторного акта може бути не розроблення чинного нормативно-правового акта. Це може призвести лише до поглиблення наявних проблем і жодним чином не сприятиме їх розв’язанню, а також посилюватиме суб’єктивні чинники у зв’язку з відсутністю встановлених процедур.

Можлива і друга альтернатива – врегулювання порушених проблемних питань шляхом прийняття відповідного проекту наказу. Прийняття запропонованого регуляторного акта є найбільш оптимальним способом врегулювання проблемних питань з організації проведення аукціонів у провадженні у справах про банкрутство боржників, що перебувають у сфері управління Фонду, та вимог до їх організаторів.

4. Нормативно – законодавча база

Цивільний кодекс України, Господарський кодекс України, Закон України «Про Фонд державного майна України», Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (у редакції Закону України від 22 грудня 2011 року № 4212-VI «Про внесення змін до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»), Закон України «Про управління об’єктами державної власності».

5. Опис механізмів та заходів для розв’язання проблеми

Проект наказу Фонду державного майна України «Про затвердження  Порядку організації проведення аукціонів у провадженні у справах про банкрутство та вимог до їх організаторів стосовно майна державних підприємств, які належать до сфери управління Фонду державного майна України та господарських організацій з корпоративними правами держави понад 50 відсотків їх статутного капіталу, які перебувають у процесі приватизації» встановлює процедуру організації Фондом аукціонів у провадженні у справах про банкрутство та вимоги до їх організаторів для продажу майна боржників, які належать до сфери управління Фонду.

6. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта

Зміни до нормативно-правового акта можуть вноситись у разі змін у чинному законодавстві. Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб’єктами господарювання висока.

Відповідно до проекту наказу Фонду державного майна України «Про затвердження  Порядку організації проведення аукціонів у провадженні у справах про банкрутство та вимог до їх організаторів стосовно майна державних підприємств, які належать до сфери управління Фонду державного майна України, та господарських організацій з корпоративними правами держави понад 50 відсотків їх статутного капіталу, які перебувають у процесі приватизації», він набирає чинності одночасно із набранням чинності Законом.

Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.

Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають завдання шкоди суб’єктам господарювання.

Запровадження зазначеного наказу Фонду державного майна України забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

7. Очікувані результати прийняття акта

Впровадження проекту наказу Фонду державного майна України «Про затвердження  Порядку організації проведення аукціонів у провадженні у справах про банкрутство та вимог до їх організаторів стосовно майна державних підприємств, які належать до сфери управління Фонду державного майна України, та господарських організацій з корпоративними правами держави понад 50 відсотків їх статутного капіталу, які перебувають у процесі приватизації» надасть змогу встановити у відповідності із Законом порядок організації проведення аукціонів у провадженні у справах про банкрутство боржників, що перебувають у сфері його управління, та вимоги до їх організаторів.

Розподіл вигод і витрат для суб'єктів регуляторного акта у зв'язку з прийняттям запропонованого акта наведено у таблиці.

Суб'єкти

Вигоди

Витрати

Держава

Здійснення організації проведення аукціонів у провадженні у справах про банкрутство боржників, що перебувають у сфері управління Фонду, та встановлення вимог до їх організаторів у правовому полі.

Додаткові витрати відсутні

Суб'єкти господарювання

Здійснення діяльності у нормативно-правовому полі

Додаткові витрати відсутні

Громадяни

___________

      ______

 

Таким чином, на підставі аналізу вигод та витрат можна зробити висновок про доцільність запровадження такого регулювання.

8. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Строк чинності регуляторного акта необмежений. Разом з тим він може змінюватися з урахуванням можливих змін у законодавстві, що впливатимуть на акт.

9. Показники результативності регуляторного акта

Наказ Фонду державного майна України «Про затвердження  Порядку організації проведення аукціонів у провадженні у справах про банкрутство та вимог до їх організаторів стосовно майна державних підприємств, які належать до сфери управління Фонду державного майна України, та господарських організацій з корпоративними правами держави понад 50 відсотків їх статутного капіталу, які перебувають у процесі приватизації» дозволить організовувати проведення аукціонів у провадженні у справах про банкрутство боржників, що перебувають у сфері управління Фонду, та встановлювати вимоги до їх організаторів у правовому полі.

Прогнозними значеннями якісних та кількісних показників результативності регуляторного акта є:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта та сплачених суб’єктами господарювання залежно від кількості погоджених Фондом державного майна та затверджених господарським судом планів санації, мирових угод і переліків ліквідаційних мас – документів, що містять переліки майна боржників, передбаченого до продажу на аукціоні у процедурі банкрутства;

кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта залежно від кількості погоджених Фондом державного майна та затверджених господарським судом планів санації, мирових угод і переліків ліквідаційних мас;

      час, що витрачатиметься суб'єктами господарювання, пов'язаними з виконанням вимог акта, залежно від стану готовності документів, що подаються до Фонду державного майна на погодження;   

      обсяг коштів від продажу майна на аукціонах, спрямованих суб’єктами господарювання на погашення кредиторської заборгованості залежно від кількості погоджених Фондом державного майна та затверджених господарським судом планів санації, мирових угод і переліків ліквідаційних мас;

      високий рівень поінформованості суб'єктів господарювання з основних положень регуляторного акта.

        Наказ Фонду державного майна України «Про затвердження  Порядку організації проведення аукціонів у провадженні у справах про банкрутство та вимог до їх організаторів стосовно майна державних підприємств, які належать до сфери управління Фонду державного майна України та господарських організацій з корпоративними правами держави понад 50 відсотків їх статутного капіталу, які перебувають у процесі приватизації» не справлятиме негативного впливу на ринкове середовище, не порушуватиме законних прав та інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави.   

 

       

 

 

 

 10. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

 

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Базове відстеження буде здійснюватися через рік після набрання чинності регуляторним актом або більшістю його положень з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія, шляхом застосування статистичних даних суб’єктів господарювання, пов'язаних з виконанням вимог акта.

Повторне відстеження здійснюється через рік після базового відстеження з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей шляхом застосування статистичних даних суб’єктів господарювання, пов'язаних з виконанням вимог акта. Установлені кількісні та якісні показники результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.

Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження, в тому числі у разі коли дію акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей шляхом застосування статистичних даних суб’єктів господарювання, пов'язаних з виконанням вимог акта. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

У процесі відстеження встановлюється кількісне та якісне значення для кожного показника результативності, визначеного під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням фінансового аналізу та відновлення платоспроможності Фонду державного майна України (вул. Кутузова, 18/9, м. Київ 133, 01601, тел./факс 200-36-46).

 

Голова  Фонду                                                         О. Рябченко