A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу наказу ФДМУ "Про затвердження Змін до Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна"

від 10 серпня 2010 р.

Аналіз регуляторного впливу
наказу ФДМУ "Про затвердження Змін до Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна"

1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності.

Згідно з положеннями частини другої статті 2 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" до повноважень Фонду віднесено здійснення державної політики, згідно з частиною 7 статті 9 зазначеного закону визначення Порядку проведення конкурсів на право оренди державного майна покладається на Фонд державного майна. На цей час діє Порядок проведення конкурсів на право оренди державного майна, затверджений наказом ФДМУ від 13.10.2004 № 2149 (далі - Порядок), а розроблені зміни до Порядку передбачають:

1. Зменшення переліку документів, що подаються для участі у конкурсі потенційними орендарями, а також спрощення вимог до оформлення таких документів. Зокрема, виключається необхідність подання для учасників конкурсу довідки від підприємства-балансоутримувача об'єкта оренди, та документів, які необхідні для вчинення нотаріального посвідчення та державної реєстрації договору оренди. Встановлюється довільна форма, за якою надається довідка про відсутність порушених справ про банкрутство підприємства, потенційного орендаря. Спрощуються вимоги щодо оформлення проекту договору оренди, що подається учасником конкурсу.

2. Удосконалення процедури проведення конкурсу на право оренди державного майна в частині конкретизації окремих функціональних дій конкурсної комісії в процесі проведення відкритого засідання конкурсної комісії, на якому безпосередньо проводить конкурс.

3. Встановлення вимог із врегулювання ситуацій, які передбачають неможливість проведення конкурсу за тих чи інших обставин або має місце відмова переможця конкурсу від укладення договору оренди.

2. Визначення цілей державного регулювання.

Метою даного регулювання є удосконалення існуючої процедури проведення конкурсу на право оренди державного майна, що передбачає спрощення вимог до учасників конкурсу та конкретизацію окремих конкурсних процедур.

3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акта.

Вбачається три способи регулювання:

1. Залишення без зміни діючого Порядку, що не дозволить досягнути цілей державного регулювання.

2. Внесення змін до діючого Порядку, тобто розробка даного проекту наказу, що вирішить порушені питання.

3. Розробка нового проекту наказу "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна", що є недоцільним з точки зору правил нормотворчої техніки, оскільки загалом існуючий порядок є ефективним та потребує лише доопрацювання, яке пропонується.

4. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми.

1. Зменшення кількості документів, що подаються орендодавцю учасником конкурсу, та спрощення вимог щодо оформлення довідки про відсутність порушених справ про банкрутство та проекту договору оренди, значною мірою спростить доступ суб'єктів господарювання до участі у конкурсі на право оренди державного майна, що сприятиме збільшенню кон'юнктури на ринку оренди державного майна та загалом позитивно вплине на економічну ситуацію.

2. Конкретизація окремих дій конкурсної комісії в ході проведення відкритого засідання, на якому відбувається конкурс, сприятиме передбачуваності конкурсних процесів, що є позитивним як для суб'єктів господарювання - учасників конкурсу, так і для орендодавця.

3. Запровадження умов, за яких конкурс на право оренди державного майна може бути скасований, та врегулювання ситуації відмови переможця конкурсу від підписання договору оренди, створить умови для економії робочого часу орендодавців та суб'єктів господарювання, сприятиме прозорості конкурсних процедур та передбачуваності їх результату.

5. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів.

Реалізація запропонованих змін до діючого Порядку матиме наслідком економію робочого часу та матеріальних ресурсів орендодавців та суб'єктів господарювання - учасників конкурсу, збільшення надходжень від орендної плати за рахунок спрощення доступу до участі у конкурсі, а отже, і збільшення конкуренції.

6. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.

Для внесення змін до діючого Порядку перешкод правового чи економічного характеру немає.

Об'єкт впливу Громадяни (як орендарі) Суб'єкти господарювання
Як орендарі Як орендодавці
Вигоди Спрощений доступ до участі в конкурсі, надання меншої кількості документів, зменшення витрат робочого часу та матеріальних ресурсів для отримання можливості участі у конкурсі. Збільшення надходжень від орендної плати, в наслідок підвищення конкуренції, економії робочого часу та матеріальних ресурсів.
витрати Додаткові витрати не очікуються.

7. Очікувані результати прийняття акта.

Доступність участі у конкурсі на право оренди державного майна сприятиме збільшенню конкуренції, внаслідок чого буде збільшено надходження від орендної плати. Удосконалення процедури проведення конкурсу створить умови для економії робочого часу та матеріальних ресурсів.

8. Обґрунтування дії строку акта:

Запропоновані зміни до діючого Порядку будуть діяти до прийняття нових змін або до їх скасування.

9. Визначення показників результативності акта.

Показниками результативності запропонованих змін до Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна буде:

- збільшення фізичних та юридичних осіб, що отримають можливість участі в конкурсі на право оренди державного майна після впровадження змін до діючого Порядку;

- збільшення розміру надходжень до Державного бюджету, пов'язаних з дією змін до діючого Порядку;

- забезпечення виконання запропонованих змін до діючого Порядку передбачає зменшення витрат часу та коштів фізичними та юридичними особами, учасниками конкурсу на право оренди державного майна.

10. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом аналізу договорів оренди, укладених шляхом конкурсу:

базове відстеження - до набрання чинності змін до Порядку;

повторне відстеження - не раніше ніж через рік після набрання чинності змін до Порядку, але не пізніше ніж через два роки;

періодичне відстеження - раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності змін до Порядку.

Заступник директора Департаменту з питань управління державним майном та орендних відносинЯ. Усенко