A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту змін до Порядку реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів

від 26 липня 2010 р.

Аналіз регуляторного впливу проекту змін до Порядку реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів

1.Опис проблем

Проект змін до Порядку реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів, розроблено відповідно до вимог статті 17 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" та рішення Наглядової ради з питань оціночної діяльності від 01.07.2010 (протокол № 46) щодо забезпечення єдності нормативно-правового та організаційного регулювання оцінки майна в межах здійснення державного регулювання оціночної діяльності з метою викладення назви спеціалізації 1.1. у новій редакції.

2. Головні цілі прийняття акта

Приведення нормативно-правового акту Фонду державного майна України (далі-ФДМУ) у відповідність до вимог чинного законодавства.

3. Оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

В даному випадку вбачається за можливе визначити два альтернативні способи досягнення цілей:

1. Залишити існуючий Порядок реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів без змін. Але цей спосіб не враховує змін у законодавстві, що регулюють процес приватизації на його останніх етапах, та стосуються положень щодо необхідності проведення оцінки об'єктів приватизації (нерухомості) разом із займаною ними земельною ділянкою.

2. Внести зміни до Порядку реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів, який обраний ФДМУ. З метою забезпечення єдності нормативно-правового та організаційного регулювання оцінки майна в межах здійснення державного регулювання оціночної діяльності, ФДМУ вважає за нагальну потребу вжити заходи, пов'язані із внесенням змін до нормативно-правових актів, що містять назву спеціалізації 1.1, з метою приведення її до нової редакції: " Оцінка нерухомих речей (нерухомого майна, нерухомості), у тому числі земельних ділянок та майнових прав на них". Прийняття запропонованого регуляторного акту є єдиним прийнятним способом досягнення встановленої мети.

4. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми

Механізмом, який застосовується для розв'язання проблем, є удосконалення ведення Державного реєстру оцінювачів та надання довідок з нього.

5. Обгрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта

Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Прийняття регуляторного акту надасть можливість удосконалення ведення Державного реєстру оцінювачів, у тому числі та надання довідок з нього.

Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.

Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб'єктам господарювання - суб'єктам оціночної діяльності.

Запровадження зазначеного наказу ФДМУ забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

6. Очікувані результати

Позитивні:

Впровадження даного регуляторного акта дасть змогу:

- удосконалити ведення Державного реєстру оцінювачів та надання довідок з нього;

- посилити контроль кваліфікації оцінювачів.

Негативні: немає.

7. Обґрунтування строку чинності акта

Обмежень строку регуляторного акта немає, що дасть змогу розв'язати проблеми та досягти цілі державного регулювання. Термін чинності регуляторного акта - відповідно до законодавства після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.

8. Показники результативності акта:

- контроль за своєчасним поданням оцінювачами повної та достовірної інформації до Державного реєстру оцінювачів;

- контроль за додержанням оцінювачами вимог законодавства у сфері професійної оціночної діяльності.

Надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта не очікується.

Рівень поінформованості професійних учасників ринку оцінки вище середнього, оскільки проект регуляторного акта та аналіз його регуляторного впливу оприлюднюється на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України;

9. Заходи для відстеження результативності акта

Стосовно регулятивного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Базове відстеження здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом або більшістю його положень з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта.

Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності актом або більшістю його положень, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні показники результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового обстеження.

Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження, в тому числі у разі, коли дію акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

У процесі відстеження встановлюється кількісне та якісне значення для кожного показника результативності, визначеного під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.

Базове, повторне та періодичне відстеження здійснюється на основі показників і даних, визначених під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Департаментом оціночної діяльності Фонду державного майна України (01133, м. Київ, вул. Кутузова, 18/7, тел./факс 285-17-13).

Зауваження та пропозиції щодо проекту змін до Порядку реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів (у нової редакції) просимо надсилати на адресу: 01601, м.Київ, вул. Кутузова, 18/9, ФДМУ, Департамент оціночної діяльності. Адреса електронної пошти: mtv@spfu.gov.ua.

Директор Департаменту оціночної діяльностіМ.Горяйнов