A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Типового договору доручення на здійснення представником ФДМУ функцій з управління акціями (частками) господарського товариства, які перебувають у державній власності»

від 9 жовтня 2013 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу Фонду державного майна України
«Про внесення змін до Типового договору доручення на здійснення представником ФДМУ функцій з управління акціями (частками) господарського товариства, які перебувають у державній власності»

Цей аналіз регуляторного впливу розроблено на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності», з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308. Аналіз визначає правові та організаційні засади реалізації проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Типового договору доручення на здійснення представником ФДМУ функцій з управління акціями (частками) господарського товариства, які перебувають у державній власності» (далі – проект наказу).

1. Опис проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Проект наказу розроблено з метою приведення наказу Фонду державного майна України від 11 вересня 2001 року № 1645 «Про затвердження Типового договору доручення на здійснення представником ФДМУ функцій з управління акціями (частками) господарського товариства, які перебувають у державній власності», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 вересня 2001 року за № 848/6039, у відповідність із нормами Конституції та законодавства України.

2.   Визначення цілей державного регулювання

Головними цілями прийняття акта є приведення нормативно-правового акта Фонду державного майна України у відповідність до Конституції України, положень Законів України «Про управління об’єктами державної власності», «Про акціонерні товариства», «Про господарські товариства».

3.  Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу.

У даній сфері правового регулювання діють такі акти законодавства: Закон України «Про управління об’єктами державної власності»; Закон України «Про акціонерні товариства»; Закон України «Про господарські товариства»; постанова Кабінету Міністрів України від 15 травня 2000 року № 791 «Про управління корпоративними правами держави» (із змінами); наказ Фонду державного майна України від 11 вересня 2001 року № 1645 «Про затвердження Типового договору доручення на здійснення представником ФДМУ функцій з управління акціями (частками) господарського товариства, які перебувають у державній власності», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27 вересня 2001 року за № 848/6039.

Доцільно розглянути два способи досягнення встановленої мети:

1. Збереження існуючого стану та залишення чинного наказу без змін,  що не дозволить досягнути цілей державного регулювання, визначених у пункті 2 Аналізу стосовно приведення  нормативно-правових актів Фонду державного майна України до вимог чинного законодавства відповідно до вимог Законів України «Про акціонерні товариства», «Про управління об’єктами державної власності», «Про Фонд державного майна України».

2. Внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 11 вересня 2001 року № 1645 «Про затвердження Типового договору доручення на здійснення представником ФДМУ функцій з управління акціями (частками) господарського товариства, які перебувають у державній власності» дозволить досягнути поставлених цілей, забезпечити дотримання вимог Законів України «Про акціонерні товариства», «Про управління об’єктами державної власності», «Про Фонд державного майна України».

Отже, оптимальною є друга альтернатива - врегулювання порушених проблемних питань шляхом прийняття відповідного проекту  наказу.

4.  Опис механізмів і заходів, які забезпечать вирішення проблеми

Прийняття регуляторного акта дасть змогу забезпечити дотримання вимог чинного законодавства.

Для впровадження цього регуляторного акта необхідно вжити таких організаційних заходів: забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом його оприлюднення в мережі Інтернет – на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України.

5. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується. 

Оцінка можливості впровадження регуляторного акта та виконання його вимог є високою.

Додаткові зміни до Типового договору доручення на здійснення представником ФДМУ функцій з управління акціями (частками) господарського товариства, які перебувають у державній власності, можуть вноситись у разі змін у чинному законодавстві.

 Реалізація проекту наказу не потребує додаткових матеріальних та інших витрат із Державного бюджету України.

Запровадження зазначеного регуляторного акта забезпечить високу ймовірність досягнення поставлених цілей.

  1. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

Об'єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства

Витрати державного та місцевого бюджетів відсутні

 

Суб'єкти господарювання

Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства

Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у суб'єктів господарювання відсутні

Громадяни

Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства

Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у громадян відсутні

 

Негативні результати прийняття акта відсутні.

7.  Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Строк дії цього регуляторного акта необмежений.

8. Показники результативності регуляторного акта

Регуляторний акт обов’язковий для виконання Фондом державного майна України, його регіональними відділеннями та представництвами.

Наказ  Фонду державного майна України «Про внесення змін до Типового договору доручення на здійснення представником ФДМУ функцій з управління акціями (частками) господарського товариства, які перебувають у державній власності» не справлятиме негативного впливу на ринкове середовище, не порушуватиме законних прав та інтересів  суб’єктів господарювання, громадян та держави.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, встановлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта здійснюватиметься до дня набрання чинності цим актом, шляхом збору пропозицій, зауважень та їх аналізу.

Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності регуляторним актом, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей.        

Результативність застосування змін до регуляторного акта вивчатиметься Фондом державного майна України протягом року з дати набрання ним чинності. За результатами такого відстеження буде проведений порівняльний аналіз показників результативності до набрання ним чинності і після набрання чинності.

Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження.

 

Голова Фонду                                                             О. Рябченко

«___» ____________2013 року