A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до нормативно-правового акта»

від 30 травня 2013 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу Фонду державного майна України
«Про внесення змін до нормативно-правового акта»

Цей аналіз регуляторного впливу розроблено на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308. Аналіз визначає правові та організаційні засади реалізації проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до нормативно-правового акта».

            1. Опис проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Проект наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до нормативно-правового акта» розроблено з метою приведення у відповідність із вимогами Законів України «Про приватизацію державного майна», «Про Державну програму приватизації» та наказу Міністерства фінансів України  від 07 лютого 2012 року № 73 «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 лютого 2013 року за  № 336/22868, наказу Фонду державного майна України від 16 лютого 1998 року № 235 «Про затвердження Порядку внесення в статутні капітали ПАТ, що створюються в процесі приватизації, і вилучення з них фінансово-майнових активів підприємств», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 березня 1998 року за № 181/2621.

         2. Визначення цілей державного регулювання

         Головними цілями прийняття акта є приведення нормативно-правового акта Фонду державного майна України у відповідність із вимогами Законів України «Про приватизацію державного майна», «Про Державну програму приватизації» та наказу Міністерства фінансів України  від 07 лютого 2012 року № 73 «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 лютого 2013 року за № 336/22868.

         3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу.

         У даній сфері правового регулювання діють такі акти законодавства: Конституція України, Цивільний кодекс України, Господарський кодекс України, Закон України «Про Фонд державного майна України», Закон України «Про Державну програму приватизації», Закон України «Про центральні органи виконавчої влади», Закон України «Про приватизацію державного майна», Закон України «Про акціонерні товариства», наказ Міністерства фінансів України  від 07 лютого 2012 року № 73 «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 лютого 2013 року за № 336/22868.

Альтернативні способи досягнення встановленої мети не можуть бути запропоновані в зв’язку з тим, що прийняття проекту наказу дасть змогу досягнути поставлених цілей, забезпечити дотримання вимог чинного законодавства та уникнути можливих непорозумінь. 

Підготовка зазначеного регуляторного акта є безальтернативною.

         4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать вирішення проблеми

         Прийняття регуляторного акта дасть змогу забезпечити дотримання вимог чинного законодавства.

Для впровадження цього регуляторного акта необхідно вжити таких організаційних заходів: забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом його оприлюднення в мережі Інтернет – на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України.

5. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується. Негативного впливу на дію регуляторного акта не передбачається.

Реалізація запропонованого нормативно-правового акта не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

         6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

Впорядкування нормативно-правових актів Фонду державного майна України відповідно до вимог Законів України «Про приватизацію державного майна», «Про Державну програму приватизації» та наказу Міністерства фінансів України  від 07 лютого 2012 року № 73 «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 лютого 2013 року за № 336/22868.

Негативні результати прийняття акта відсутні.

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

         Обмежень у часі строку дії акта немає, що дасть змогу розв'язати проблеми та досягти цілей державного регулювання. Разом з цим, він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливатимуть на цей акт.

8. Показники результативності регуляторного акта

Регуляторний акт обов’язковий для виконання Фондом державного майна України, його регіональними відділеннями та представництвами.

         Рівень поінформованості суб’єктів господарювання високий.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах термінів, встановлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта здійснюватиметься до дня набрання чинності цим актом, шляхом збору пропозицій, зауважень та їх аналізу.

Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності регуляторним актом, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей.

Результативність застосування змін до регуляторного акта вивчатиметься Фондом державного майна України протягом року з дати набрання ним чинності. За результатами такого відстеження буде проведений порівняльний аналіз показників результативності до набрання ним чинності і після набрання чинності.

Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження.

 

Голова Фонду                                                              О. Рябченко

«___» ____________ 2013 року