A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про визнання такими, що втратили чинність, наказів Фонду державного майна України від 11 вересня 1995 року № 1149 та від 07 березня 1996 року № 284»

від 22 квітня 2013 р.

Аналіз регуляторного впливу проекту
наказу Фонду державного майна України «Про визнання такими, що втратили чинність, наказів Фонду державного майна України від 11 вересня 1995 року № 1149 та від 07 березня 1996 року № 284»

 

1. Опис проблем, які передбачається розв'язати шляхом державного регулювання.

Проект наказу Фонду державного майна України «Про визнання такими, що втратили чинність, наказів Фонду державного майна України від 11 вересня 1995 року № 1149 та від 07 березня 1996 року № 284» (далі - проект наказу) розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» та з метою приведення нормативно-правових актів Фонду державного майна України у відповідність до вимог чинного законодавства.

Наказом Фонду державного майна України від 11 вересня 1995 року № 1149 «Про затвердження положення, про порядок компенсації грошових коштів членам трудових колективів, що не стали переможцями аукціону або комерційного конкурсу», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27 вересня 1995 року за № 342/878 (далі – наказ № 1149), було встановлено порядок компенсації грошових коштів членам трудових колективів, що не стали переможцями аукціону або комерційного конкурсу.

Чинним законодавством з питань приватизації такий спосіб приватизації як комерційний конкурс та компенсація грошових коштів членам трудових колективів, що не стали переможцями аукціону або комерційного конкурсу, не передбачено.

Наказом Фонду державного майна України від 07 березня 1996 року № 284 «Щодо затвердження Порядку приватизації майна ліквідованих підприємств та майна, повернутого після закінчення строку дії або розірвання договору оренди», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 березня 1996 року за № 107/1132 (із змінами) (далі – наказ № 284), було встановлено порядок приватизації майна ліквідованих підприємств та порядок приватизації майна, повернутого після закінчення строку дії або розірвання договору оренди.

Порядок продажу майна, що залишилось після задоволення вимог кредиторів державного підприємства, визнаного банкрутом за рішенням господарського суду, встановлено наказом Фонду державного майна України    від 02 квітня 2012 року № 439 «Про затвердження Порядку продажу об'єктів малої приватизації шляхом викупу, на аукціоні (в тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни), за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14 травня 2012 року за № 753/21066.

Приватизація державного майна, повернутого після закінчення строку дії або розірвання договору оренди, здійснюється відповідно до законодавства з питань приватизації.

З метою забезпечення приведення нормативно-правових актів Фонду державного майна України у відповідність до вимог чинного законодавства накази № 1149 та № 284 необхідно визнати такими, що втратили чинність.           

 

2. Головні цілі прийняття акта.

 

Ціллю прийняття проекту наказу є виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» та забезпечення приведення нормативно-правових актів Фонду державного майна України у відповідність до вимог чинного законодавства.

 

3. Визначення та оцінювання усіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей

 

Першою альтернативою може бути залишення без змін вказаних нормативно-правових актів. Проте зазначений спосіб є неприйнятним, оскільки це буде суперечити чинному законодавству.

Отже, оптимальною є друга альтернатива – приведення нормативно-правових актів Фонду державного майна України у відповідність до чинного законодавства шляхом прийняття відповідного проекту наказу.

4. Нормативно-законодавча база

              У даній сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти: Закон України «Про Фонд державного майна України»; Закон України про «Державну програму приватизації»; Закон України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки»; Закон України «Про приватизацію державного майна»; Закон України «Про приватизацію  невеликих  державних  підприємств (малу приватизацію)».

5. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми.

     Предметом регулювання проекту наказу є процедура, яка забезпечує визнання нормативно-правових актів такими, що втратили чинність, та приведення їх у відповідність до вимог чинного законодавства.

6. Обґрунтування можливостей досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта

Виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» та приведення нормативно-правових актів Фонду державного майна у відповідність до вимог чинного законодавства.

7. Очікувані результати прийняття акта.

Об'єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства.

Витрати державного та місцевого бюджетів відсутні

Суб'єкти господарювання

Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства.

Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у суб'єктів господарювання відсутні

Громадяни

Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства.

Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у громадян відсутні

Негативні результати прийняття регуляторного акта відсутні.

8. Обґрунтування  строку чинності регуляторного акта

Строк дії наказу Фонду державного майна України «Про визнання такими, що втратили чинність, наказів Фонду державного майна України від              11 вересня 1995 року № 1149 та від 07 березня 1996 року № 284» необмежений у часі.

9. Показники результативності регуляторного акта

Прогнозні значення якісних та кількісних показників результативності регуляторного акта не розроблялись у зв’язку з тим, що він визнає такими, що втратили чинність, накази № 1149 та № 284.

Підготовлений проект наказу не справлятиме негативного впливу на ринкове середовище, не порушуватиме законних прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави.

10. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта не буде здійснюватись базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» у зв’язку з тим, що він визнає такими, що втратили чинність, накази № 1149 та № 284.

 Аналіз регуляторного впливу проекту наказу підготовлено Управлінням продажу об’єктів малої приватизації та ЄМК Фонду державного майна України (вул. Кутузова,18/9, м. Київ, 133, 01601, тел/факс 284-52-40).

 

Заступник Голови Фонду                                                          
державного майна України                                                                І. Миронюк

«_____» ________________ 2013 р.