A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту змін до Положення  про порядок видачі сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 14.03.2002 № 479 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України  28.03.2002 за № 312/6600

від 22 червня 2011 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту змін до Положення про порядок видачі сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 14.03.2002 № 479 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.03.2002 за № 312/6600

1. Опис проблем

Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та фізичної особи-підприємця" внесено зміни до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" (далі - Закон про оцінку).

Так, відповідно до ст. 19 Закону про оцінку тепер суб'єкти господарювання мають подавати до Фонду державного майна України (ФДМУ) з метою отримання сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності не нотаріально засвідчені копії установчого документа (для юридичних осіб) або свідоцтва про реєстрацію фізичної особи як суб'єкта підприємницької діяльності, а виписку або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

З огляду на вищезазначене є нагальна потреба внести зміни до Положення про порядок видачі сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, затвердженого наказом ФДМУ від 14.03.2002 № 479 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.03.2002 за № 312/6600.

Законом про оцінку передбачено, що ФДМУ відмовляє у видачі сертифіката у разі наявності у суб'єкта господарювання ліцензії на здійснення діяльності, яка відповідно до законодавства є виключною. Зважаючи на те, що види діяльності суб'єкта господарювання-юридичної особи можуть міститися лише у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, ФДМУ диференціював вимоги до суб'єктів господарювання: фізичні особи-приватні підприємці мають подавати до ФДМУ виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а юридичні особи - витяг з нього. Крім того, у разі, якщо витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, виданий суб'єкту господарювання, буде містити види діяльності, які відповідно до законодавства є виключними і здійснюються відповідно до ліцензій, для розгляду питання видачі сертифіката ФДМУ може вимагати надання суб'єктом господарювання довідки про наявність у нього ліцензій на здійснення такої діяльності, завіреної підписом керівника та печаткою.

2. Головні цілі прийняття акта

Внесення відповідних змін до Положення про порядок видачі сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, затвердженого наказом ФДМУ від 14.03.2002 № 479 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.03.2002 за № 312/6600, дасть змогу привести його у відповідність до Закону про оцінку, а також інших нормативно-правових актів, що стосуються процедури державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

3. Оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

Альтернативними способами досягнення зазначених цілей є:

- підготовка нової редакції Положення про порядок видачі сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, затвердженого наказом ФДМУ від 14.03.2002 № 479 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.03.2002 за № 312/6600;

- врегулювання питання зміни переліку документів, необхідних для отримання сертифіката суб'єкта оціночної діяльності, шляхом внесення змін до інших нормативно-правових актів з питань оцінки майна;

- врегулювання питання зміни переліку документів, необхідних для отримання сертифіката суб'єкта оціночної діяльності, шляхом розроблення нових нормативно-правових актів з питань оцінки майна.

Внесення змін до Положення про порядок видачі сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, затвердженого наказом ФДМУ від 14.03.2002 № 479 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.03.2002 за № 312/6600, є найбільш оптимальним способом досягнення поставлених цілей: скоригувати чинне Положення до Закону про оцінку та інших нормативно-правових актів , що стосуються процедури державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Цей спосіб не вимагає розроблення нового документа, а отже, дає змогу заощадити час на його погодження та впровадження.

4. Нормативно-законодавча база:

- Закон України Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні";

- Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та фізичної особи-підприємця"

5. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми

Під час звернення до ФДМУ з метою отримання сертифіката суб'єкта оціночної діяльності суб'єкти господарювання мають подавати документи, передбачені чинним законодавством. З огляду на зміни, що відбулися в Законі про оцінку, є потреба внести відповідні зміни до переліку документів, передбаченому Положенням про порядок видачі сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, затвердженим наказом ФДМУ від 14.03.2002 № 479 і зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.03.2002 № 312/6600.

6. Вірогідність досягнення поставлених цілей

Внесення змін до Положення про порядок видачі сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, затвердженого наказом ФДМУ від 14.03.2002 № 479 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.03.2002 за № 312/6600, дасть змогу скоригувати перелік документів, які суб'єкт господарювання має подати до ФДМУ з метою отримання сертифіката суб'єкта оціночної діяльності. Під час отримання від юридичної особи витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ФДМУ зможе також вимагати надання суб'єктом господарювання додатково довідки щодо наявності у нього ліцензій на здійснення виключного виду діяльності (у разі присутності такого виду діяльності у зазначеному вище витягу).

7. Очікувані результати

Позитивні:

Проект змін забезпечить приведення Положення про порядок видачі сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, затвердженого наказом ФДМУ від 14.03.2002 № 479 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.03.2002 за № 312/6600, до Закону про оцінку.

Негативні: немає.

8 . Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Строк чинності регуляторного акта не обмежений у часі. Разом з тим він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливає на регуляторний акт.

9. Показники результативності акта

Внесення змін до Положення про порядок видачі сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, затвердженого наказом ФДМУ від 14.03.2002 № 479 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.03.2002 за № 312/6600, дасть можливість скоригувати чинне Положення до Закону про оцінку та інших нормативно-правових актів, що стосуються процедури державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

10. Заходи для відстеження результативності акта

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження в межах строків, установлених ст. 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності":

базове відстеження - до набрання чинності змінами до Положення про порядок видачі сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, затвердженого наказом ФДМУ від 14.03.2002 № 479 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.03.2002 за № 312/6600;

повторне відстеження - не раніше ніж через рік після набрання чинності змінами до Положення про порядок видачі сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, затвердженого наказом ФДМУ від 14.03.2002 № 479 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.03.2002 за № 312/6600, але не пізніше ніж через два роки;

періодичне відстеження - раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності змін до Положення про порядок видачі сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, затвердженого наказом ФДМУ від 14.03.2002 № 479 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.03.2002 за № 312/6600.

Вид даних відстеження - статистичні показники:

кількість суб'єктів господарювання (юридичних осіб та фізичних осіб - приватних підприємців), які отримали у ФДМУ сертифікати суб'єктів оціночної діяльності;

кількість сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, які ФДМУ анулював.

Директор Департаменту оціночної діяльностіМ. Горяйнов