A A A K K K

Пояснювальна записка до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку продажу корпоративних прав держави у статутних капіталах банків, що знаходяться в управлінні Міністерства фінансів України"

від 30 серпня 2010 р.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку продажу корпоративних прав держави у статутних капіталах банків, що знаходяться в управлінні Міністерства фінансів України "

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Відповідно до статті 2 Закону України "Про першочергові заходи щодо запобігання негативним наслідкам фінансової кризи та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 31.10.2008 №639-IV рішення про продаж корпоративних прав держави у статутних капіталах банків приймається Кабінетом Міністрів України.

Згідно з постановами Кабінету Міністрів України від 10.06.2009 №№ 566,567 і 580, держава прийняла участь у капіталізації банків, а саме: ПАТ"АКБ "Київ" - 3,565 млрд грн., АБ "Укргазбанк" - 3,1 млрд грн., АТ "Родовід банк" - 2,808 млрд грн. шляхом придбання акцій додаткової емісії зазначених банків в обмін на облігації внутрішньої державної позики, набувши частки у статутних капіталах відповідно - 99,94; 87,72; 99,99 відсотки. Також, згідно з постановами Кабінету Міністрів України від 02.12.2009 № 1349 і від 11.11.2009 № 1202 відбулася додаткова капіталізація АБ "Укргазбанк" у сумі 1,9 млрд грн. та АТ "Родовід Банк" у сумі 5,6 млрд грн.. В результаті капіталізації вказаних банків їм були передані облігації внутрішньої державної позики на загальну суму 16,974 млрд грн., а саме: ПАТ "АКБ "Київ" - 3,565 млрд грн., АБ "Укргазбанк" - 5,000 млрд грн., АТ "Родовід банк" - 8,409 млрд грн.

Необхідність державного врегулювання продажу корпоративних прав держави у статутних капіталах банків виникла у зв'язку з тим, що Міністерство фінансів України не має повноважень власника державного майна в процесі приватизації. Державним бюджетом України на 2010 рік Фонду державного майна України встановлені видатки для здійснення заходів, пов'язаних з приватизацією, такі як, проведення оцінки вартості об'єкта приватизації, підготовка та проведення конкурсів з використанням відкритості пропонування ціни за принципом аукціону, розміщення інформаційного повідомлення в засобах масової інформації.

На сьогодні ця проблема не може бути розв'язана за допомогою існуючих нормативних актів у зв'язку з відсутністю актів, що регулюють ці правовідносини.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою розробки зазначеного проекту нормативно-правового акту є встановлення процедури підготовки та проведення продажу корпоративних прав держави у статутному капіталі банку або спільного продажу пакета акцій держави та акцій інших акціонерів (інвесторів) у статутному капіталі банку шляхом викупу, конкурсу з використанням відкритості пропонування ціни за принципом аукціону.

3. Правові аспекти

У даній сфері суспільних відносин діють Господарський кодекс України, Цивільний кодекс України, Закони України "Про приватизацію державного майна", "Про першочергові заходи щодо запобігання негативним наслідкам фінансової кризи та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", "Про банки і банківську діяльність", "Про Державну програму приватизації", "Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні", "Про цінні папери та фондовий ринок", "Про акціонерні товариства".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття нормативно-правового акту посилить вплив з боку держави як власника на процеси продажу корпоративних прав держави, забезпечить в подальшому заплановані на 2010 рік надходження до Державного бюджету коштів, отриманих від приватизації, у сумі не менш як 16,974 млрд. грн.

Реалізація проекту не потребує додаткових витрат з державного бюджету, матеріальних та інших витрат.

Витрати на заходи, пов'язані з продажем корпоративних прав держави у статутних капіталах банків, здійснюватиметься за рахунок передбачених у Державному бюджеті України коштів, що спрямовуються на заходи, пов'язані з проведенням приватизації державного майна, за програмою класифікації видатків та кредитування державного бюджету 3502020.

5. Позиція заінтересованих органів

З метою визначення позиції заінтересованих органів проект нормативно-правового акту було направлено для опрацювання та погодження до Мінфіну, Мінекономіки, АМКУ, ДКЦПФР, Нацбанку та Мінюсту.

6. Регіональний аспект

Проект акта законодавства не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

7. Запобігання корупції

Проект нормативно-правового акту не містить ризиків вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект нормативно-правового акту не потребує проведення обов'язкових консультацій з громадськістю.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект нормативно-правового акту не стосується соціально-трудової сфери.

10. Прогноз результатів

Застосування норм цього нормативно-правового акту дозволить мінімізувати можливі збитки для економіки та фінансової системи України від фінансової кризи, кошти від продажу корпоративних прав держави зараховуються до Державного бюджету України та за рішенням Уряду можуть бути спрямовані на погашення або на вимогу Національного банку України на достроковий викуп державних облігацій України, придбаних Національним банком України.

Голова ФондуО. Рябченко

"____"____________2010 р.