A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту змін до Положення про порядок роботи Екзаменаційної комісії

від 26 липня 2010 р.

Аналіз регуляторного впливу проекту змін до Положення про порядок роботи Екзаменаційної комісії

1.Опис проблем

Проект змін до Положення про порядок роботи Екзаменаційної комісії розроблено відповідно до статті 16 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні", рішення Наглядової ради з питань оціночної діяльності від 01.07.2010 (протокол № 46) з метою викладення назви спеціалізації 1.1. у новій редакції, забезпечення ефективності роботи Екзаменаційної комісії та контролю за процедурою фахової підготовки оцінювачів.

Прийняття запропонованих змін дозволить посилити контроль з боку держави за додержанням оцінювачами вимог чинного законодавства щодо здійснення ними практичної діяльності з оцінки майна.

Таким чином, розв'язати вищезазначені питання можливо тільки за допомогою внесення змін до Положення про порядок роботи Екзаменаційної комісії.

2. Головні цілі прийняття акта

Головними цілями прийняття акта є приведення нормативно-правового акту Фонду державного майна України (далі-ФДМУ) у відповідність до вимог чинного законодавства, удосконалення роботи Екзаменаційної комісії та встановлення більш чітких вимог до фахової підготовки оцінювачів та контролю їх кваліфікації.

3. Оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

В даному випадку вбачається за можливе визначити два альтернативні способи досягнення цілей:

1. Залишити існуюче Положення про порядок роботи Екзаменаційної комісії без змін. Але цей спосіб не враховує змін у законодавстві, що регулюють процес приватизації на його останніх етапах та стосуються положень щодо необхідності проведення оцінки об'єктів приватизації (нерухомості) разом із займаною ними земельною ділянкою, а також не сприяє забезпеченню ефективності роботи Екзаменаційної комісії та контролю за процедурою фахової підготовки оцінювачів.

2. Внести зміни до Положення про порядок роботи Екзаменаційної комісії, який обраний ФДМУ. З метою забезпечення єдності нормативно-правового та організаційного регулювання оцінки майна в межах здійснення державного регулювання оціночної діяльності, ФДМУ вважає за нагальну потребу вжити заходи, пов'язані із внесенням змін до нормативно-правових актів, що містять назву спеціалізації 1.1, а саме приведення її до нової редакції: "Оцінка нерухомих речей (нерухомого майна, нерухомості), у тому числі земельних ділянок та майнових прав на них". Окрім цього, проектом передбачається забезпечення ефективності роботи Екзаменаційної комісії шляхом делегування функцій Голови Екзаменаційної комісії - заступнику Голови ФДМУ, в підпорядкуванні якого перебуває структурний підрозділ, до повноважень якого належить вирішення питань з оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності, встановлення більш чітких вимог до фахової підготовки оцінювачів та контролю їх кваліфікації. Прийняття запропонованого регуляторного акту є єдиним прийнятним способом досягнення встановленої мети.

4. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми

Для розв'язання проблем регуляторний акт, що пропонується, встановлює чіткі вимоги щодо удосконалення роботи Екзаменаційної комісії, до фахової підготовки оцінювачів та контролю їх кваліфікації. Механізмом, який застосовується для розв'язання проблем, є здійснення Екзаменаційною комісією, яка складається з представників ФДМУ, державних органів виконавчої влади, саморегулівних організацій оцінювачів, провідних фахівців у сфері оцінки функцій контролю за рівнем фахової підготовки оцінювачів в Україні та за їх практичною діяльністю з оцінки майна.

5. Обгрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта

Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Прийняття регуляторного акту надасть можливість встановлення більш чітких підходів до організації роботи Екзаменаційної комісії, встановлення більш чітких вимог до фахової підготовки оцінювачів та контролю їх кваліфікації.

Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.

Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб'єктам господарювання - суб'єктам оціночної діяльності.

Запровадження зазначеного наказу ФДМУ забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

6. Очікувані результати

Впровадження даного регуляторного акта дасть змогу:

- удосконалити роботу Екзаменаційної комісії;

- забезпечення єдності нормативно-правового та організаційного регулювання оцінки майна в межах здійснення державного регулювання оціночної діяльності;

- посилити контроль з боку держави за якістю фахової підготовки оцінювачів та за їх практичною діяльністю з оцінки майна.

7. Обґрунтування строку чинності акта

Обмежень строку регуляторного акта немає, що дасть змогу розв'язати проблеми та досягти цілі державного регулювання. Термін чинності регуляторного акта - відповідно до законодавства після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.

8. Показники результативності акта:

Надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта не очікується.

Показниками результативності є:

- зменшення порушень у сфері професійної підготовки оцінювачів всіма учасниками цього процесу;

- забезпечення єдності нормативно-правового та організаційного регулювання оцінки майна в межах здійснення державного регулювання оціночної діяльності;

- зменшення порушень у процесі здійснення оцінювачами практичної оціночної діяльності.

Рівень поінформованості професійних учасників ринку оцінки вище середнього, оскільки проект регуляторного акта та аналіз його регуляторного впливу оприлюднюється на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України;

9. Заходи для відстеження результативності акта

Стосовно регулятивного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Базове відстеження здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом або більшістю його положень з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта.

Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності актом або більшістю його положень, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні показники результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового обстеження.

Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження, в тому числі у разі, коли дію акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

У процесі відстеження встановлюється кількісне та якісне значення для кожного показника результативності, визначеного під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.

Базове, повторне та періодичне відстеження здійснюється на основі показників і даних, визначених під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Департаментом оціночної діяльності Фонду державного майна України (01133, м. Київ, вул. Кутузова, 18/7, тел./факс 285-17-13).

Зауваження та пропозиції щодо проекту змін до Положення про порядок роботи Екзаменаційної комісії просимо надсилати на адресу: 01601, м.Київ, вул. Кутузова, 18/9, ФДМУ, Департамент оціночної діяльності. Адреса електронної пошти: mtv@spfu.gov.ua.

Директор Департаменту оціночної діяльностіМ.Горяйнов