A A A K K K

Про затвердження Положення про порядок проведення конкурсів з продажу пакетів акцій акціонерних товариств

№ 489 від 16 листопада 2004 р.

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку

РІШЕННЯ

від 17 листопада 2004 рокуN 489

Про затвердження Положення про порядок проведення конкурсів з продажу
пакетів акцій акціонерних товариств

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2004 р. за N 1634/10233

Керуючись підпунктом 67 пункту 3 Положення про Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України від 25 вересня 2002 року N 861, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Положення про порядок проведення конкурсів з продажу пакетів акцій акціонерних товариств, що додається.

2. Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 08.09.2004 N 381 "Про погодження проекту Положення про порядок проведення конкурсів з продажу пакетів акцій акціонерних товариств" скасувати.

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника Виконавчого секретаря О. Петрашка.

Голова КомісіїА. БАЛЮК




 ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного майна України
31.08.2004 N 1800
Розпорядження Антимонопольного комітету України
31.08.2004 N 330-р
Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку
17.11.2004 N 489

ПОЛОЖЕННЯ
про порядок проведення конкурсів з продажу пакетів акцій акціонерних товариств

1. Загальні положення

1.1. Це Положення розроблено відповідно до Законів України "Про приватизацію державного майна", "Про Державну програму приватизації", "Про особливості приватизації підприємств, що належать до сфери управління Міністерства оборони України", "Про захист економічної конкуренції", Указу Президента України від 14.07.2000 N 891 "Про заходи щодо зміцнення банківської системи України та підвищення її ролі у процесах економічних перетворень", постанови Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 N 1891 "Про затвердження Методики оцінки майна" та інших нормативно-правових актів України.

1.2. Це Положення визначає порядок підготовки, організації та проведення конкурсів з продажу пакетів акцій, що належать державі у майні відкритих акціонерних товариств, що здійснюють державні органи приватизації, в тому числі за участю уповноважених ними юридичних осіб (радників).

Дія Положення не поширюється на продаж пакетів акцій енергетичних компаній.

1.3. Наведені нижче терміни вживаються в цьому Положенні в такому значенні:

відомості про відносини контролю - повні (у повному обсязі) відомості щодо відносин контролю, якими учасник конкурсу (особа, яку він представляє або в інтересах якої діє) та особи, що його (її) контролюють, пов'язані з іншими особами, а також відомості про особу, яка здійснює контроль за діяльністю групи суб'єктів господарювання, пов'язаних відносинами контролю з учасником конкурсу (особою, яку він представляє або в інтересах якої діє);

додаткові умови участі в конкурсі - встановлені органом приватизації, в тому числі за поданням конкурсної комісії, вимоги до підтвердних документів, які можуть стосуватись кваліфікаційних характеристик учасника конкурсу та особливостей приватизації об'єкта приватизації;

кваліфікаційні вимоги - установлені органом приватизації вимоги до підтвердних документів учасника конкурсу - промислового інвестора, які відповідають цілям та пріоритетам приватизації підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави;

конкурс - спосіб продажу акцій акціонерного товариства, за яким переможцем визнається учасник, який запропонував найвищу ціну за пакет акцій і взяв зобов'язання виконати всі фіксовані умови конкурсу;

конкурсна гарантія учасника - визначений згідно з умовами відповідного конкурсу внесок у вигляді грошових коштів у розмірі 10 відсотків початкової вартості пакета акцій;

конкурсна пропозиція - документи, які містять пропозиції потенційних покупців щодо придбання пакета акцій;

план приватизації пакета акцій - зобов'язання потенційного покупця щодо виконання фіксованих умов конкурсу та оплати ціни придбання пакета акцій, наданий ним у складі конкурсної пропозиції відповідно до додатка 1 до цього Положення;

концепція розвитку товариства (об'єкта приватизації) - заходи учасника конкурсу в плані приватизації контрольного пакета акцій щодо подальшого ефективного використання об'єкта приватизації, спрямовані на підвищення економічних, соціальних, фінансових технологічних та екологічних показників діяльності відповідного об'єкта приватизації;

пакет документації про конкурс - документи, що надаються потенційному покупцеві і містять процедурні та інформаційні матеріали;

підтвердні документи - документи, які містять свідчення та докази правового статусу та кваліфікаційних характеристик учасника конкурсу. На підставі підтвердних документів установлюється відповідність учасника конкурсу вимогам статті 8 Закону України "Про приватизацію державного майна" та здатність учасника конкурсу виконати специфічні умови приватизації відповідного об'єкта приватизації згідно з нормами чинного законодавства України та умовами конкурсу;

конкурсна документація - конкурсна пропозиція та підтвердні документи;

потенційний покупець - будь-яка фізична або юридична особа, яка має зацікавленість у придбанні пакета акцій товариства;

початкова вартість пакета акцій - вартість пакета акцій, за якої розпочинається його продаж на конкурсі;

промисловий інвестор - це вітчизняний чи іноземний інвестор або їх об'єднання, які заінтересовані у збереженні частки товариства на ринку відповідного продукту та не менше трьох років виробляють продукцію (виконують роботи, надають послуги), аналогічну основній продукції (роботам, послугам) товариства, що приватизується, або споживають в основному виробництві продукцію (роботи, послуги) такого товариства чи виробляють продукцію (роботи, послуги), яка використовується в основному виробництві товариства, що приватизується, як основна сировина, чи здійснюють безпосередній контроль на таких товариствах не менше одного року. Промисловим інвестором не може бути компанія, зареєстрована в офшорній зоні;

радник - юридична особа (або об'єднання юридичних осіб), яка за договором з державним органом приватизації бере на себе зобов'язання щодо надання послуг з підготовки об'єкта до приватизації, пошуку потенційних покупців та організації продажу пакета акцій;

учасник конкурсу - юридична або фізична особа, яка уклала договір про конфіденційність наданої їй інформації про товариство та яку допущено до участі в конкурсі на підставі виконання нею вимог щодо змісту підтвердних документів, установлених згідно з цим Положенням та умовами відповідного конкурсу;

фіксовані умови конкурсу - це вичерпний перелік зобов'язань, які є однаковими і незмінними для всіх учасників конкурсу. Перевиконання фіксованих умов не дає учаснику конкурсу переваг перед іншими учасниками.

Терміни "суб'єкт господарювання", "контроль" та "інформація" використовуються в їхніх значеннях відповідно до статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції".

2. Основні засади проведення конкурсів

2.1. Для забезпечення відкритості проведення конкурсів та з метою більшої інформованості потенційних покупців орган приватизації публікує у газеті "Відомості приватизації" переліки акціонерних товариств, пакети акцій яких планується виставляти на продаж за конкурсом, готує і надає пакет документації про конкурс потенційним покупцям.

2.2. Орган приватизації не вправі змінювати вимоги до проведення конкурсу після публікації інформаційного повідомлення про проведення конкурсу.

2.3. Якщо на участь у конкурсі надійшла заява від одного потенційного покупця, якого визнано учасником конкурсу, орган приватизації може запропонувати учаснику конкурсу переглянути початкову вартість пакета акцій, опубліковану в інформаційному повідомленні про проведення конкурсу із застосуванням незалежної оцінки. Уразі згоди учасника конкурсу прийняти таку пропозицію орган

приватизації здійснює незалежну оцінку пакета акцій і проводить переговори з учасником конкурсу щодо ціни продажу пакета акцій. Ціна продажу не може бути нижчою за ціну, яку запропонував покупець у своїй конкурсній пропозиції. У разі відхилення учасником конкурсу пропозиції органу приватизації застосувати незалежну оцінку пакета акцій об'єкт приватизації знімається з продажу й конкурс вважається таким, що не відбувся.

2.4. Продаж акцій за конкурсом здійснюється єдиним пакетом акцій відповідно до затвердженого органом приватизації плану розміщення акцій.

2.5. Продаж акцій акціонерного товариства за конкурсом може здійснюватись за участю радника. Відбір радника здійснюється на конкурентних засадах відповідно до Положення про порядок здійснення конкурсного відбору радників для підготовки та проведення конкурентних способів продажу об'єктів приватизації, затвердженого наказом Фондом державного майна України від 21.08.2000 N 1745 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 07.09.2000 за N 590/4811.

2.6. Засобом платежу за пакети акцій, які продаються на конкурсах, є національна валюта України. Оплата за придбаний пакет акцій здійснюється відповідно до договору купівлі-продажу у два етапи, а саме: 50 відсотків вартості пакета акцій сплачується протягом 30 календарних днів з моменту підписання договору, а залишок - не пізніше 60 календарних днів з моменту підписання договору купівлі-продажу.

2.7. Джерелом оплати пакетів акцій та будь-яких зобов'язань не можуть бути кошти, що будуть отримані внаслідок діяльності акціонерного товариства (прибуток, амортизаційні відрахування, оборотні фонди тощо), акції якого реалізуються за конкурсом.

2.8. Подання конкурсних пропозицій та підтвердних документів до органу приватизації розцінюється як факт визнання потенційним покупцем усіх умов і аспектів конкурсу, а також того, що він ознайомився з наданою йому інформацією про конкурс та про об'єкт приватизації в повній мірі і надалі не матиме претензій до відповідного органу приватизації чи до особи, яка за дорученням органу приватизації готує та проводить конкурс. Поданням пропозицій та підтвердних документів потенційний покупець визнає своє зобов'язання дотримуватись норм цього Положення та умов конкурсу.

3. Конкурсна комісія й орган приватизації

3.1. Конкурс проводиться конкурсною комісією (далі - комісія), яка утворюється органом приватизації.

3.2. Порядок утворення комісії, її статус, права і обов'язки визначаються Положенням про конкурсну комісію, що затверджується Фондом державного майна України.

3.3. Конкурсна комісія:

розглядає рекомендації органу приватизації щодо фіксованих умов конкурсу, початкової вартості пакета акцій, визначає фіксовані умови конкурсу, початкову вартість пакета акцій і подає на затвердження органу приватизації;

складає проект інформаційного повідомлення про проведення конкурсу та направляє його на затвердження до органу приватизації;

розглядає конкурсні пропозиції учасників конкурсу і визначає переможця конкурсу.

3.4. Орган приватизації:

надає комісії рекомендації щодо встановлення початкової вартості та фіксованих умов конкурсу;

забезпечує підписання потенційними покупцями договору про конфіденційність інформації про акціонерне товариство;

готує та видає потенційним покупцям пакет документації про конкурс;

встановлює додаткові умови участі в конкурсі;

встановлює кваліфікаційні вимоги до промислового інвестора;

приймає, реєструє та забезпечує конфіденційний режим зберігання конвертів з конкурсними пропозиціями та підтвердними документами потенційних покупців;

розпечатує конверти з підтвердними документами, здійснює їх перевірку на відповідність вимогам чинного законодавства, додатковим умовам участі в конкурсі та дотримання кваліфікаційним вимогам до промислового інвестора, перевіряє відомості про відносини контролю за формою та змістом;

на підставі аналізу інформації, наданої потенційними покупцями у підтвердних документах, визнає учасників конкурсу і передає конкурсні пропозиції учасників конкурсу конкурсній комісії;

складає перелік потенційних покупців, яких не включено до числа учасників конкурсу, і в триденний строк із дня прийняття відповідного рішення повідомляє їх про причини відмови;

приймає заяви учасників конкурсу про відкликання конкурсних пропозицій;

розглядає та затверджує у встановленому цим Положенням порядку документи, підготовлені комісією;

забезпечує публікацію інформаційного повідомлення про проведення конкурсу з продажу пакета акцій акціонерного товариства згідно з додатком 2 до цього Положення, складеного конкурсною комісією, після затвердження протоколу органом приватизації;

сприяє забезпеченню рівноправного доступу всіх потенційних покупців до відповідної інформації про акціонерне товариство;

затверджує переможця конкурсу;

проводить переговори з переможцем щодо умов та положень договору купівлі-продажу;

опубліковує інформаційне повідомлення про підсумки конкурсу з продажу пакета акцій акціонерного товариства відповідно до додатка 3 до цього Положення.

3.5. Відповідальні працівники органу приватизації, що забезпечують проведення конкурсу, в установленому законодавством порядку несуть відповідальність за розголошення такої інформації:

яка міститься в підтвердних документах;

про конкурсні пропозиції учасників конкурсу (до визначення переможця);

про режим роботи та склад конкурсної комісії.

4. Умови конкурсу

4.1. Умови конкурсу розробляються конкурсною комісією згідно з рекомендаціями органу приватизації і можуть включати вимоги до учасників конкурсу щодо:

повного або часткового погашення чи реструктуризації простроченої кредиторської заборгованості акціонерного товариства перед бюджетами, за заробітною платою, перед Пенсійним фондом, державними цільовими фондами;

часткового погашення або реструктуризації простроченої заборгованості акціонерного товариства за кредитами, наданими комерційними банками;

здійснення програми технічної реконструкції виробництва, впровадження прогресивних технологій;

збереження і створення протягом певного строку нових робочих місць;

дотримання основних видів економічної діяльності та номенклатури, які є на дату підписання договору купівлі-продажу;

забезпечення зростання обсягів виробництва акціонерного товариства;

виконання визначених державою мобілізаційних завдань для акціонерного товариства;

виконання вимог про захист економічної конкуренції;

створення безпечних або нешкідливих умов праці;

здійснення робіт щодо захисту навколишнього середовища, дотримання екологічних норм чи досягнення найкращих екологічних наслідків експлуатації об'єкта.

Умови конкурсу з продажу контрольного пакета акцій можуть містити вимоги щодо надання учасниками конкурсу бізнес-плану або техніко-економічного об­рунтування післяприватизаційного розвитку об'єкта, що включає план зайнятості працівників товариства, пропозицію інвестора із зазначенням максимального розміру інвестицій, термінів та порядку їх унесення.

Умови, визначені цим пунктом, можуть бути скорочені або доповнені іншими залежно від специфіки діяльності акціонерного товариства, пакет акцій якого пропонується до продажу.

У разі продажу контрольного пакета акцій товариства, яке має стратегічне значення для економіки та безпеки держави, до умов конкурсу можуть включатися вимоги щодо забезпечення певних показників діяльності (мінімального розміру доходів, надходжень до бюджетів тощо) товариства.

4.2. Строк виконання умов конкурсу не може тривати більше 5 років із дня підписання договору купівлі-продажу.

4.3. Зобов'язання щодо виконання умов конкурсу та запропонована потенційним покупцем ціна придбання пакета акцій є основними складовими плану приватизації пакета акцій. План приватизації пакета акцій також містить назву і місцезнаходження акціонерного товариства, пакет акцій якого продається, та відомості про покупця.

План приватизації для конкурсу з продажу пакета акцій розміром більше 50 відсотків містить також концепцію розвитку товариства.

4.4. Концепція розвитку товариства складається на основі умов конкурсу і включає зобов'язання учасника конкурсу щодо їх виконання та реалізації плану довгострокових інтересів у розвитку товариства щодо підвищення економічних, соціальних, фінансових, технологічних та екологічних показників діяльності об'єкта приватизації відповідно до додатка 1 до цього Положення.

5. Вимоги до участі в конкурсі

5.1. Для участі в конкурсі потенційні покупці подають конкурсні пропозиції та підтвердні документи.

Текст конкурсних пропозицій та підтвердних документів складається державною мовою України.

5.2. Конкурсні пропозиції та підтвердні документи подаються особисто потенційним покупцем або уповноваженими ним особами та реєструються органом приватизації в момент їх подання шляхом проставлення на них номера, дати та часу їх реєстрації. Потенційному покупцю видається довідка про реєстрацію, у якій зазначаються номер, дата, час реєстрації, ім'я, прізвище та по батькові особи, яка здійснила реєстрацію.

5.3. Потенційні покупці повинні подати такі документи:

для покупців, які є юридичними особами, - підписану і скріплену печаткою заяву про участь у конкурсі; для покупців, які є фізичними особами, - підписану заяву;

документи, які підтверджують унесення конкурсної гарантії і здійснення реєстраційного внеску за подання заяви на участь у конкурсі в установленому законодавством розмірі на вказаний в інформаційному повідомленні поточний рахунок та призначення платежу.

Також покупець подає належним чином оформлені документи:

якщо покупець фізична особа-резидент,- документ, що підтверджує прізвище, ім'я та по батькові представника фізичної особи та його повноваження;

якщо покупець фізична особа-нерезидент, - документ, що підтверджує громадянство іноземця, виданий уповноваженим органом іноземної держави;

для покупців, які є юридичними особами, - посвідчені в установленому законодавством порядку копії установчих документів та свідоцтва про державну реєстрацію, довідку про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (якщо інвестор є резидентом) і документ, який підтверджує розмір частки державної власності України (у разі її наявності) у статутному фонді покупця. Копії установчих документів покупців-нерезидентів повинні бути легалізовані в установленому порядку.

5.4. Потенційні покупці повинні подати інформацію про дотримання додаткових умов участі в конкурсі у разі їх наявності.

5.5. Потенційні покупці також подають відомості про кількість акцій об'єкта приватизації, що перебувають у володінні (управлінні, користуванні) покупця (особи, яку він представляє або в інтересах якої діє), та суб'єктів господарювання, пов'язаних з покупцем (особою, яку він представляє або в інтересах якої діє) відносинами контролю, та частку голосів у вищому органі управління об'єкта приватизації (у відсотках до статутного фонду).

5.6. У разі наявності кваліфікаційних вимог, що висуваються до промислового інвестора, потенційні покупці подають інформацію про їх дотримання.

5.7. Потенційні покупці у передбачених законодавством випадках, у яких необхідне отримання дозволу Антимонопольного комітету України чи адміністративної колегії Антимонопольного комітету України на придбання пакета акцій, подають копію рішення Антимонопольного комітету України чи адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про надання дозволу на таке придбання чи копію заяви про надання дозволу на придбання пакета акцій з відміткою (штамп, дата, вхідний номер, підпис) канцелярії Антимонопольного комітету України про її прийняття не пізніш як за 8 календарних днів до останнього дня строку прийняття конкурсної документації.

5.8. Потенційні покупціподають відомості про метута мотиви придбанняпакета акцій акціонерного товариства, який пропонується до продажу. У разі, якщо основним видом діяльності потенційного покупця є проведення фінансових операцій чи операцій з цінними паперами та придбання пакета акцій, з метою його подальшого перепродажу протягом року та за умови, що потенційний покупець (його довірені особи) не бере (не беруть) участі в голосуванні у вищому органі чи інших органах управління об'єкта приватизації тощо, покупець надає відповідну інформацію.

5.9. Потенційні покупці - резиденти повинні також надати:

копію фінансової звітності за останній звітний рік та квартал (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про власний капітал). Кожен фінансовий документ повинен бути належним чином оформлений, підписаний керівником і головним бухгалтером юридичної особи та засвідчений печаткою юридичної особи.

5.10. Потенційні покупці - нерезиденти також повинні надати річний фінансовий звіт, підтверджений аудитором за минулий звітний рік.

5.11. Для покупців контрольного пакета акцій акціонерного товариства, яке має стратегічне значення для економіки та безпеки держави, - також відомості про суб'єктів господарювання, пов'язаних відносинами контролю з покупцем (особою, яку він представляє або в інтересах якої діє), а саме:

для юридичних осіб - назву, довідку про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (якщо інвестор є резидентом), країну реєстрації (для нерезидентів), місцезнаходження;

для фізичних осіб - прізвище, ім'я, по батькові, паспортні дані, громадянство, місце проживання.

Відомості повинні розкривати всіх суб'єктів господарювання, які у разі придбання пакета акцій покупцем будуть здійснювати подальший контроль над акціонерним товариством або через яких буде здійснюватися контроль акціонерного товариства.

Відомості подаються про:

1) суб'єкта господарювання (юридична чи фізична особа), який приймає рішення про придбання акцій від свого імені і за свій рахунок, або суб'єкт господарювання, за дорученням якого (в інтересах якого) та/або за рахунок якого здійснюється придбання акцій;

2) суб'єкта господарювання (юридична чи фізична особа), який пов'язаний хоча б з однією особою, зазначеною у підпункті 1, відносинами контролю, у тому числі який входить разом з особами, зазначеними в підпункті 1, до групи суб'єктів господарювання, де один або декілька з них здійснюють контроль над іншими, зокрема це:

а) суб'єкти господарювання, у яких особа (особи), зазначена (зазначені) в підпункті 1, прямо або опосередковано:

володіє чи управляє (користується) часткою (паєм, акціями) у статутному фонді у розмірі більше ніж 50 відсотків;

має більше ніж 50 відсотків голосів у вищих органах управління;

має повноваження призначати керівника, заступника керівника або більше ніж 50 відсотків членів спостережної ради чи виконавчого, контролюючого органу;

має право одержувати не менше 50 відсотків прибутку, що залишається в розпорядженні суб'єкта господарювання;

б) суб'єкти господарювання, які:

прямо або опосередковано підпорядковані особі (особам), зазначеній (зазначеним) у підпункті 1, з певних питань згідно з правами, зафіксованими в установчих документах або угодах (контрактах), зокрема, про довірче управління, про спільну діяльність, про оренду, про лізинг, про фінансову підтримку, про створення суб'єкта господарювання;

у своєму складі мають одних і тих самих фізичних осіб, що й суб'єкти господарювання, зазначені в підпункті 1, а також абзаці "а" підпункту 2, і ці особи посідають одну з перелічених нижче посад, а саме: керівника, заступника керівника або не менше половини одних і тих самих фізичних осіб - членів спостережної ради чи виконавчого, контролюючого органів;

в) суб'єкти господарювання, які прямо або опосередковано мають стосовно особи (осіб), зазначеної (зазначених) у підпункті 1, права й повноваження, перелічені в абзацах "а" та "б" підпункту 2;

г) суб'єкти господарювання, які надають фінансову підтримку, що використовується для придбання акцій;

r) інші суб'єкти господарювання, крім зазначених у підпункті 1 та абзацах "а" - "г" підпункту 2 пункту 5.11, які будуть мати можливість контролювати подальшу діяльність товариства, що приватизується.

5.12. Для покупців контрольного пакета акцій ВАТ, яке має стратегічне значення для економіки та безпеки держави, відомості щодо вартості активів та обсягу реалізації товарів суб'єктів господарювання (покупців), зазначених у пункті 5.11, за підсумками останнього фінансового року подаються у валюті України та в євро за курсом Національного банку України, що діяв в останній день фінансового року.

Також покупці подають інформацію про всіх суб'єктів господарювання, які будуть контролювати подальшу діяльність товариства, що приватизується.

5.13. Суб'єкти фондового ринку, у тому числі фінансові посередники, повинні надати інформацію про особу, в інтересах якої придбавається пакет акцій.

5.14. Конкурсна пропозиція на конкурс з продажу пакета акцій, розмір якого не перевищує 50 відсотків статутного фонду акціонерного товариства, складається з плану приватизації пакета акцій та проекту договору купівлі-продажу зі змінами і доповненнями до варіанта, запропонованого органом приватизації. Конкурсна пропозиція на конкурс з продажу більше 50 відсотків статутного фонду акціонерного товариства включає план приватизації пакета акцій, концепцію розвитку товариства та проект договору купівлі-продажу зі змінами і доповненнями до варіанта, запропонованого органом приватизації.

5.15. Конкурсна пропозиція та підтвердні документи подаються до органу приватизації одночасно.

Кожен примірник конкурсної пропозиції та підтвердних документів запечатується в окремий конверт.

Усі конверти з конкурсними пропозиціями запечатуються в окремий непрозорий пакет з написом "Конкурсна пропозиція", на якому зазначається тільки адреса органу приватизації та назва конкурсу. На пакеті не повинна міститися інформація, за допомогою якої можна було б ідентифікувати потенційного покупця.

Усі конверти з підтвердними документами запечатуються в окремий непрозорий пакет з написом "Підтвердні документи", на якому зазначається тільки адреса органу приватизації та назва конкурсу. На пакеті не повинна міститись інформація, за допомогою якої можна було б ідентифікувати потенційного покупця.

Конкурсна пропозиція та підтвердні документи, оформлені та подані потенційними покупцями з порушенням вимог, зазначених у цьому пункті, до розгляду не приймаються.

5.16. Конкурсна пропозиція та підтвердні документи можуть бути відкликані учасником конкурсу не пізніше останнього дня строку приймання зазначених документів.

Для відкликання своєї пропозиції учасник подає до органу приватизації заяву у вільній формі. Справжність підпису на заяві про відкликання конкурсної пропозиції та підтвердних документів засвідчується печаткою потенційного покупця, при цьому заява, подана фізичною особою, повинна бути засвідчена в установленому законодавством порядку.

У цьому разі сума конкурсної гарантії повертається в десятиденний строк із моменту реєстрації органом приватизації такої заяви і потенційний покупець автоматично звільняється від конкурсних зобов'язань.

Якщо конкурсна пропозиція або підтвердні документи відкликані учасником конкурсу (потенційним покупцем) після останнього дня строку приймання документів, сума конкурсної гарантії йому не повертається.

6. Порядок підготовки конкурсу

6.1. Підготовка до продажу пакета акцій акціонерного товариства за конкурсом розпочинається органом приватизації на підставі плану розміщення акцій.

Одночасно з прийняттям рішення про продаж пакета акцій за конкурсом розпочинається:

підготовка пакета документації про конкурс;

підготовка рекомендацій органу приватизації щодо початкової вартості та фіксованих умов конкурсу для конкурсної комісії;

утворення конкурсної комісії.

6.2. Протягом 10 робочих днів із моменту утворення конкурсної комісії орган приватизації надсилає їй на розгляд рекомендації щодо визначення фіксованих умов конкурсу та початкової вартості пакета акцій.

6.3. На підставі наданих рекомендацій конкурсна комісія проводить засідання, на якому визначає початкову вартість і фіксовані умови відповідного конкурсу, та готує проект інформаційного повідомлення про проведення конкурсу. Протокол про визначення початкової вартості і фіксованих умов конкурсу та проект інформаційного повідомлення направляються на затвердження до органу приватизації.

6.4. Протягом 10 робочих днів з моменту отримання документів, зазначених у пункті 6.3 цього Положення, у разі згоди з визначеними комісією початковою вартістю, фіксованими умовами конкурсу, орган приватизації затверджує протокол, у разі потреби вносить до інформаційного повідомлення додаткові умови участі в конкурсі та кваліфікаційні вимоги до промислового інвестора і забезпечує його публікацію.

6.5. Інформаційне повідомлення про проведення конкурсу затверджується органом приватизації і публікується у додатку до "Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію" - газеті "Відомості приватизації".

Інформаційне повідомлення про конкурси має бути опубліковане у період від 30 до 50 календарних днів до дати проведення конкурсу, для об'єктів групи "Г" - у період від 30 до 75 календарних днів до дати проведення конкурсу.

До повідомлення про конкурс може включатися інформація про стан товариства на відповідному ринку товарів, послуг, надіслана органом Антимонопольного комітету України до органу приватизації.

6.6. Після публікації інформаційного повідомлення про конкурс потенційні покупці, що бажають отримати пакет акцій про конкурс, письмово звертаються до органу приватизації.

Пакет документації про конкурс має містити:

1) процедурні матеріали:

норми цього Положення;

форма заяви потенційного покупця про участь у конкурсі;

проект договору купівлі-продажу пакета акцій;

2) інформаційні матеріали:

копія Статуту акціонерного товариства;

план розміщення акцій акціонерного товариства;

копії балансу, звіту про фінансові результати, звіту про власний капітал за останній звітний рік та квартал;

документи й відомості стосовно акціонерного товариства, необхідні для подання до Антимонопольного комітету України заяви про надання дозволу на придбання пакета акцій;

рекламна інформація про акціонерне товариство (у разі наявності).

Для отримання пакета документації про конкурс потенційні покупці повинні укласти з органом приватизації договір про конфіденційність наданої інформації.

6.7. За вимогою потенційних покупців орган приватизації має надавати їм дозвіл на відвідання акціонерного товариства. Під час відвідання акціонерного товариства потенційні покупці мають право:

отримувати інформацію щодо діяльності товариства, яка не містить державної таємниці та конфіденційних відомостей;

оглядати виробничі об'єкти;

брати інтерв'ю у керівництва акціонерного товариства.

6.8. Прийняття органом приватизації конкурсних пропозицій та підтвердних документів починається з дня опублікування інформаційного повідомлення і закінчується за 7 календарних днів до початку проведення конкурсу.

У тижневий строк після опублікування інформаційного повідомлення орган приватизації повідомляє Антимонопольний комітет України комітет про дату закінчення приймання конкурсних пропозицій та підтвердних документів, яку встановлено відповідно до цього пункту.

У разі зміни дати закінчення приймання конкурсних пропозицій та підтвердних документів орган приватизації повідомляє про це Антимонопольний комітет України.

6.9. На наступний день після закінчення приймання конкурсних пропозицій орган приватизації розпечатує в присутності потенційних покупців підтвердні документи та встановлює наявність необхідних документів.

Протягом 5 робочих днів після дати закінчення приймання конкурсних пропозицій орган приватизації здійснює експертизу відомостей, які містяться в підтвердних документах, у тому числі відомостей про відносини контролю. Перевірка відомостей про відносини контролю здійснюється за формою та змістом. В окремих випадках, якщо виникають сумніви щодо достовірності наданих відомостей, орган приватизації має право витребувати від потенційного покупця інші документи і відомості, потрібні для з'ясування його особи, суті діяльності, фінансового стану, та організовує отримання додаткових відомостей від відповідних органів виконавчої влади за належністю.

У разі ненадання потенційним покупцем необхідних документів або відомостей, які витребовує орган приватизації з метою виконання вимог законодавства, які регулюють відносини у сфері запобігання легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або надання потенційним покупцем неправдивих відомостей про себе орган приватизації приймає рішення про недопущення його до участі в конкурсі й надає інформацію про таку особу до спеціального уповноваженого органу виконавчої влади з питань фінансового моніторингу.

Для забезпечення додаткової перевірки відомостей, у тому числі про відносини контролю, орган приватизації може прийняти рішення про зміну дати проведення конкурсу, про що повідомляє потенційних покупців, у яких органом приватизації вже зареєстровані і прийняті конкурсні пропозиції та підтвердні документи.

Додаткова перевірка здійснюється за запитом органу приватизації. У запиті орган приватизації зазначає конкретні питання, на які передбачається одержати відповідь щодо достовірності відомостей, у тому числі про відносини контролю, наданих потенційним покупцем.

При виявленні розбіжностей між інформацією, отриманою на запит органу приватизації від відповідних органів виконавчої влади, та відомостями, наданими потенційним покупцем у складі підтвердних документів, орган приватизації вправі вимагати письмові пояснення від потенційного покупця та прийняти відповідне рішення про допущення або недопущення його до участі в конкурсі.

За підсумками експертизи інформації, яка міститься в підтвердних документах, орган приватизації надає комісії протокол з переліком учасників, допущених до участі в конкурсі, і передає їй конкурсні пропозиції учасників конкурсу.

Потенційний покупець не допускається органом приватизації до участі в конкурсі за таких умов:

1) він не може бути визнаний покупцем згідно із законодавством України;

2) не надано всі підтвердні до