Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 14.05.2012 № 655 «Щодо контрольних функцій Фонду державного майна України у сфері оренди»
від 9 липня 2013 р.
проекту наказу Фонду державного майна України
- Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом державного регулювання
Проект наказу розроблено з метою удосконалення забезпечення реалізації повноважень Фонду державного майна України, визначених статтями 4-6 Закону України «Про Фонд державного майна України» та статтею 32 Закону України «Про оренду державного та комунального майна».
- Визначення цілей державного регулювання
Видання наказу має на меті:
забезпечення реалізації повноважень Фонду державного майна України щодо контролю у сфері передачі державного майна в оренду;
підвищення ефективності орендних відносин шляхом усунення виявлених контролем недоліків.
- Опис альтернатив запропонованого регуляторного акта
Вбачається два способи регулювання:
- Не вносити зміни до діючого наказу, що не дозволить забезпечити в повному обсязі виконання функцій контролю у сфері оренди державного майна.
- Внести зміни до наказу Фонду державного майна України від 14.05.2012 № 655 «Щодо контрольних функцій Фонду державного майна України у сфері оренди», що вирішить порушене питання.
- Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми
Передбачається здійснення органами приватизації як орендодавцями державного майна такого контролю:
- постійного документального (у частині сплати орендної плати, страхування об'єкта оренди, тощо);
- періодичного комплексного з оглядом об'єкта оренди (згідно з щорічними планами-графіками) щодо: надходжень до Державного бюджету плати за оренду державного майна; використання майна, переданого в оренду за цими договорами; використання орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств, організацій, їх структурних підрозділів, виконанням умов договорів оренди цілісних майнових комплексів державних підприємств та державного нерухомого майна, а також майна, що не увійшло до статутного (складеного) капіталу господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), що є державною власністю».
- Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Для прийняття проекту наказу перешкод правового чи економічного характеру немає.
6. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів
У результаті прийняття розробленого проекту наказу буде забезпечено контроль за виконанням умов договорів оренди та використанням переданого в оренду майна.
Об'єкт впливу | Громадяни (як орендарі) | Суб'єкти господарювання | |
Як орендарі | Як орендодавці | ||
Вигоди
| Вчасне попередження про порушення умов договору оренди, що дозволить їх виправити і запобігти більш важким наслідкам і застосуванню відповідних санкцій
| Своєчасне усунення виявлених порушень і недоліків, запобігання подальшому накопиченню заборгованості по орендній платі, нецільовому використанню, пошкодженню і втратам орендованого майна | |
Витрати
| Додаткові витрати не очікуються |
- Очікувані результати прийняття акта
Загальним ефектом прийняття проекту наказу буде підвищення ефективності орендних відносин шляхом забезпечення виконання умов договорів оренди державного майна, підтримання в належному стані, розвитку і збереження переданого в оренду державного майна.
- Обґрунтування дії строку акта
Запропонований наказ буде діяти до внесення до нього змін (прийняття нового наказу) або до його скасування.
- Визначення показників результативності акта
Показниками результативності запропонованого наказу будуть:
- рівень виконання умов договорів оренди;
- кількість усунених порушень і недоліків.
10. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта
Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом аналізу звітів, складених за результатами контрольних заходів та інформації про усунення виявлених порушень і недоліків.
Базове відстеження результативності наказу здійснюється до дня набрання ним чинності шляхом обробки інформації.
Повторне відстеження буде проводитися через рік після набрання чинності наказом з використанням показників результативності.
Періодичне відстеження буде проводитись раз на три роки на підставі даних звітів, складених за результатами контрольних заходів.
Заступник Голови Фонду І. Хотей