Аналіз регуляторного впливу проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2004 р. N467 та від 30 листопада 2005 р. N1121"
від 11 грудня 2007 р.
Аналіз регуляторного впливу
проекту постанови Кабінету Міністрів України
"Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України
від 14 квітня 2004 р. N467 та від 30 листопада 2005 р. N1121"
1. Опис проблем
У зв'язку з прийняттям Закону України від 21.09.2006 р. N185-V "Про управління об'єктами державної власності" (далі - Закон) є необхідність привести у відповідність із цим Законом положення постанов КМУ від 14 квітня 2004 р. N467 "Про затвердження Положення про Єдиний реєстр об'єктів державної власності" та від 30 листопада 2005 р. N1121 "Про затвердження Методики проведення інвентаризації об'єктів державної власності", а саме:
- визначити правові основи щодо порядку проведення інвентаризації об'єктів державної власності, формування і ведення Єдиного реєстру об'єктів державної власності (далі - Єдиний Реєстр);
- розширити коло суб'єктів проведення інвентаризації об'єктів державної власності та формування Єдиного Реєстру;
- визначити основні методологічні засади формування та ведення Єдиного Реєстру, у тому числі до формування Державного реєстру прав на нерухоме майно та їх обмежень, який створюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень", але на сьогодні не функціонує;
- забезпечити приймання-передачі майна від одного керівника до іншого при зміні керівника органу, уповноваженого управляти об'єктами державної власності.
2. Головні цілі прийняття акта
Ціллю прийняття акта є приведення у відповідність до Закону нормативно-правових актів та удосконалення втіленого підходу щодо:
- відстеження щодо наявності і поточного стану, руху, а також ефективності використання об'єктів державної власності;
- проведення аналізу щодо розбіжностей та впорядкування обліку об'єктів державної власності;
- впорядкування управління об'єктами державної власності;
- відображення об'єктів державної власності в Єдиному Реєстрі;
- забезпечення приймання-передачі майна від одного керівника до іншого при зміні керівника органу, уповноваженого управляти об'єктами державної власності;
- реалізації прав держави як власника таких об'єктів, пов'язаних з володінням, користуванням і розпоряджанням ними, у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб.
3. Оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей
Альтернативних способів досягнення зазначених цілей немає.
4. Опис механізмів і заходів для вирішення проблем
Проект визначає удосконалення правових та організаційних засад щодо проведення інвентаризації об'єктів державної власності, формування та ведення Єдиного Реєстру.
Основними заходами є:
- встановлення правової основи щодо порядку проведення інвентаризації об'єктів державної власності, формування і ведення Єдиного реєстру об'єктів державної власності;
- розширення кола суб'єктів проведення інвентаризації об'єктів державної власності та формування Єдиного Реєстру, які є суб'єктів управління об'єктами державної власності;
- визначення основних методологічних засад формування та ведення Єдиного Реєстру, у тому числі до формування Державного реєстру прав на нерухоме майно та їх обмежень, який створюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень",;
- розроблення примірного Акту приймання-передачі майна для забезпечення передачі об'єктів державної власності від одного керівника до іншого при зміні керівника органу, уповноваженого управляти об'єктами державної власності.
5. Вірогідність досягнення поставлених цілей
Запровадження зазначеного акта забезпечить досягнення поставлених цілей.
6. Очікувані результати
Позитивні:
прийняття цього акта забезпечить удосконалення методичних підходів щодо проведення інвентаризації об'єктів державної власності, формування та ведення Єдиного Реєстру з метою впорядкування обліку об'єктів державної власності, створення умов для ефективного моніторингу планових та фактичних показників діяльності суб'єктів господарювання, проведення моніторингу структурних змін у державному секторі економіки, оптимізації кількості підприємств державного сектору економіки, використання об'єктів державної власності та впорядкування управління об'єктами державної власності. Це створить умови для підвищення ефективності використання об'єктів державної власності, у тому числі при приватизації, оренді, отриманні дивідендів на акції (частки, паї), що належать державі у статутних фондах господарських товариств.
Результатом прийняття цього акта стане узгодженість законодавства про управління об'єктами державної власності.
Негативні: немає.
7. Обґрунтування строку чинності акта
Строк дії запропонованої постанови Кабінету Міністрів України до її скасування в установленому законодавством порядку.
8. Показники результативності акта
Показниками результативності акта є:
- вплив на забезпечення найбільш ефективних шляхів використання державного майна;
- створення сприятливих умов для підвищення ефективності господарської діяльності суб'єктів господарювання;
- збільшення надходжень до Державного бюджету України.
9. Заходи для відстеження результативності акта
Узагальнення результатів проведення інвентаризації об'єктів державної власності, упорядкування обліку юридичних осіб та ведення обліку об'єктів державної власності з метою:
- проведення моніторингу структурних змін у державному секторі економіки;
- здійснення контролю за ефективним використанням об'єктів державної власності;
- забезпечення реалізації управлінських рішень;
- забезпечення відкритості та прозорості інформування у державному секторі економіки.
Голова Фонду державного майна України | В.Семенюк |