A A A K K K

Пояснювальна записка до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про порядок відчуження майнових об'єктів, що належать до основних фондів і є державною власністю"

від 30 листопада 2006 р.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту постанови Кабінету Міністрів України
"Про порядок відчуження майнових об'єктів,
що належать до основних фондів і є державною власністю"

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про порядок відчуження майнових об'єктів, що належать до основних фондів і є державною власністю" розроблено відповідно до статті 5 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" та на виконання пункту 4 доручення Кабінету Міністрів України від 12.10.2006 № 38060/2/1-06.

2. Цілі і завдання прийняття акта

Метою розробки зазначеного проекту постанови Кабінету Міністрів України є реалізація державою права державної власності у державному секторі економіки через систему організаційно-господарських заходів та повноважень щодо впорядкування процесів відчуження державних майнових об'єктів та керованості цих процесів з боку держави як власника із залученням до цих процесів державних органів приватизації.

Досягнення цієї мети має здійснюватися шляхом створення єдиних (уніфікованих) підходів щодо порядку прийняття відповідними органами управління та державними органами приватизації рішень про надання згоди (дозволу) на відчуження майнових об'єктів, визначення способів продажу майна та порядку їх застосування, змін умов продажу, порядку розрахунків за придбане майно, проведення загального аналізу процесів відчуження майнових об'єктів державної власності, що, в свою чергу, дасть можливість уникнути економічних та фінансових збитків держави при здійсненні відчуження майнових об'єктів державної власності.

3. Загальна характеристика і основні положення акта

Проектом постанови Кабінету Міністрів України запроваджується єдиний порядок та процедури щодо відчуження суб'єктами господарювання, установами (організаціями) майнових об'єктів, що належать до основних фондів і є державною власністю.

Проектом Положення про порядок відчуження майнових об'єктів, що належать до основних фондів і є державною власністю, встановлюються загальні вимоги до процедури відчуження основних фондів та прийняття відповідними органами управління рішення про надання згоди (дозволу) суб'єктам господарювання, установам (організаціям) на відчуження основних фондів. Проектом нормативно-правового акта визначається порядок відчуження основних фондів шляхом продажу, міни та об'єднання вкладів учасників (просте товариство) за договором про спільну діяльність. Крім того, обумовлюються особливості відчуження державного майна, переданого в оренду у складі цілісних майнових комплексів державних підприємств (їх структурних підрозділів).

Разом з тим проектом нормативно-правового акта встановлюється порядок продажу основних фондів на аукціоні, за конкурсом з урахуванням законодавства про приватизацію державного майна та визначається порядок розрахунків за придбане майно, а також обумовлюються повноваження органів управління на визначення умов продажу основних фондів та на здійснення контролю за дотриманням порядку відчуження суб'єктами господарювання, установами (організаціями) державного майна, що належить до основних фондів.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

У даній сфері правового регулювання діють Господарський кодекс України, Цивільний кодекс України, Закони України "Про приватизацію державного майна", "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", "Про власність", "Про правовий режим майна, що забезпечує діяльність Верховної Ради України", "Про оренду державного та комунального майна", "Про особливості правового режиму діяльності Національної академії наук України, галузевих академій наук та статусу їх майнового комплексу", "Про управління об'єктами державної власності", Декрет Кабінету Міністрів України "Про впорядкування управління майном, що забезпечує діяльність органів законодавчої та виконавчої влади".

Проте вищезазначені акти законодавства не обумовлюють норм щодо встановлення уніфікованого порядку відчуження суб'єктами господарювання державного майна, яке належить до основних фондів, та погодження таких дій стосовно окремих видів майна з державними органами приватизації, тобто не забезпечують встановлення єдиних підходів стосовно відчуження вищезазначеного майна.

Крім того, діють накази Фонду державного майна України від 30.07.1999 №1477 (у редакції наказу від 29.03.2004 № 604), від 22.09.2000 № 1976 та спільний наказ Державного казначейства України і Міністерства економіки України від 10.08.2001 № 142/181, якими затверджено порядок відчуження державного майна, яке перебуває у сфері управління (в т. ч. і орендованого) державних органів приватизації, та державного майна бюджетних установ. Зазначені накази відповідно мають бути визнані такими, що втратили чинність.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту постанови Кабінету Міністрів України України не потребує додаткових витрат з державного бюджету, матеріальних та інших витрат.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акта

Застосування норм цього проекту постанови Кабінету Міністрів України забезпечить впорядкування процесів відчуження державних майнових об'єктів та керованості цих процесів з боку держави як власника, і, як наслідок, дасть можливість уникнути економічних та фінансових збитків держави при здійсненні відчуження майнових об'єктів державної власності.

Голова ФондуВ. Семенюк

"____"____________2006 р.