Аналіз регуляторного впливу Наказу ФДМУ "Щодо затвердження змін до Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна"
від 17 червня 2008 р.
Аналіз регуляторного впливу
Наказу ФДМУ "Щодо затвердження змін до Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна"
1.Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності
З метою удосконалення процедури проведення конкурсу на право оренди державного майна і прийняття рішення про оренду за результатами цього конкурсу, врахування пільг по орендній платі, встановлених для суб'єктів малого підприємництва та забезпечення прав суб'єктів виборчого процесу на оренду майна, встановлених законодавством про вибори Фондом державного майна України розроблено проект наказу ФДМУ "Щодо затвердження змін до Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна"
2. Визначення цілей державного регулювання
Метою даного регулювання є:
- більш повне врахування вимог законодавства України і удосконалення процедури конкурсу.
3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акту
Альтернативним способом є діючий Порядок проведення конкурсу на право оренди державного майна, затверджений наказом ФДМУ від 13 жовтня 2004 року N 2149 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 3 листопада 2004 р. за N 1405/10004, який не в повній мірі на сьогодні відповідає вимогам законодавства і тому не може використовуватись без певних змін та доповнень.
4. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми
Змінами, які вносяться до діючого Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна передбачається:
- доповнення Порядку новим пунктом 5-1, яким встановлюються обов'язки балансоутримувача об'єкта оренди при підготовці конкурсу (п.3 Змін);
- врегулювання роботи конкурсної комісії у разі: ненадання пропозицій щодо умов договору оренди і кандидатур до складу комісії від органу, уповноваженого управляти орендованим майном; відсутності голови комісії; виявлення неточностей в наданій балансоутримувачем інформації про об'єкт оренди; відмови переможця конкурсу від укладення договору оренди (пп.5, 14, 15, 18, 23 Змін);
- забезпечення передбачених законодавством пільг по орендній платі орендарям - суб'єктам малого підприємництва, які здійснюють на орендованих площах виробничу діяльність (п.22 Змін);
- забезпечення передбаченої законодавством можливості для суб'єктів виборчого процесу здійснювати під час виборів заходи передвиборчої агітації (пп.6, 8 Змін);
- конкретизації строків здійснення передконкурсних і конкурсних процедур (пп..1, 19, 20, 22 Змін);
- уточнення переліку документів, що подаються для участі у конкурсі (пп.9, 10, 11, 12 Змін).
5. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів
Запропоновані зміни до діючого Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна матимуть наслідком збільшення кількості договорів, укладених за результатами конкурсу і відповідно збільшення надходжень до Державного бюджету, а також зменшення витрат суб'єктів малого підприємництва на оренду.
6. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта:
Для внесення змін до діючого Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна немає перешкод правового чи економічного характеру.
Об'єкт впливу | громадяни (як орендар) | Суб'єкти господарювання | Держава | |
---|---|---|---|---|
Як орендар | Як орендодавець | |||
Вигоди | Забезпечення передбачених законодавством пільг по орендній платі орендарям - суб'єктам малого підприємництва, які здійснюють на орендованих площах виробничу діяльність; зменшення кількості документів, які подає орендар для участі в конкурсі; зменшення кількості документів, які подає орендар для участі в конкурсі. | Забезпечення передбачених законодавством пільг по орендній платі орендарям - суб'єктам малого підприємництва, які здійснюють на орендованих площах виробничу діяльність; зменшення кількості документів, які подає орендар для участі в конкурсі. | Зменшення часу, який йде на проведення конкурсу від моменту отримання заяви до моменту проведення конкурсу. | Забезпечення передбаченої законодавством можливості для суб'єктів виборчого процесу здійснювати під час виборів заходи передвиборчої агітації; зменшення часу, який йде на проведення конкурсу від моменту отримання заяви до моменту проведення конкурсу. |
витрати | Додаткові витрати не очікуються | Додаткові витрати не очікуються | Додаткові витрати не очікуються | Додаткові витрати не очікуються |
7. Очікувані результати прийняття акта: Позитивні результати: Забезпечення передбачених законодавством пільг по орендній платі орендарям - суб'єктам малого підприємництва, які здійснюють на орендованих площах виробничу діяльність; зменшення кількості документів, які подає орендар для участі в конкурсі. Забезпечення передбаченої законодавством можливості для суб'єктів виборчого процесу здійснювати під час виборів заходи передвиборчої агітації; зменшення часу, який йде на проведення конкурсу від моменту отримання заяви до моменту проведення конкурсу.
Негативні результати: без внесення змін до діючого Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна Порядок проведення конкурсу не в повній мірі відповідатиме вимогам законодавства і тому не може використовуватися без певних змін та доповнень.
8. Обґрунтування дії строку акта:
Запропоновані зміни до діючого Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна будуть діяти до прийняття нових змін або до їх скасування.
9. Визначення показників результативності акта:
Показниками результативності запропонованих змін до Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна буде:
1. Збільшення кількості проведення конкурсів на право оренди державного майна.
2. Збільшення надходжень від орендної плати до Державного бюджету у зв'язку зі збільшенням кількості проведених конкурсів.
3. Зменшення часу, який йде на проведення конкурсу від моменту отримання заяви до моменту проведення конкурсу.
10. Визначення заходів, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта
Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом відстеження кількості договорів оренди укладених шляхом конкурсу.
Базове відстеження результативності змін до діючого Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна здійснюється до дня набрання чинності шляхом обробки результатів.
Повторне відстеження буде проводитись через рік після набрання чинності запропонованих змін до діючого Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна з використанням показників результативності.
Заступник Голови Фонду | О.Шмуляр |