A A A K K K

#ПідприємстваФДМУ: проєктування метро і сучасних бомбосховищ — про плани на майбутнє розповідає новий керівник «Укрметротунельпроекту»

Зберегти унікальний профіль підприємства та знову реалізовувати амбітні проєкти — таку задачу ставить перед собою новопризначений в.о. директора «Укрметротунельпроекту» (УМТП) Володимир Цай. 

Державне підприємство «Укрметротунельпроект» розташоване майже в центрі Києва, на вул. Бульварно-Кудрявська, 21. Колись це був відомий проєктний інститут, який розробляв технічну документацію для будівництва майже всіх станцій нинішнього київського метрополітену і не лише. Старожили кажуть, що в архівах інституту зберігаються креслення тунелів та споруд, навіть, московської підземки. Крім того, профіль інституту дозволяв йому виконувати проєктні роботи для спорудження трамвайних та залізничних колій, дорожніх тунелів, а також об`єктів укриття. 

Однак за роки Незалежності колектив інституту (головний актив підприємства) через брак замовлень та неефективне управління повністю розпався. Перед вже колишніми співробітниками утворилися серйозні борги по заробітній платі. Рахунки підприємства були заблоковані. Почався процес банкрутства. 

На початку 2023 року за ініціативи ФДМУ «Укрметротунельпроект» отримав нового в.о. директора, який побачив перспективу для інституту і практично за два місяці провів колосальну роботу по відновленню його діяльності: 

  • провів інвентаризацію майна, яке знаходиться на балансі інституту — оцінена та поставлена на баланс архівна документація збільшила вартість підприємства на 3 млн грн;

  • впорядкував взаємовідносини з орендарями, яким раніше здавалися приміщення інституту;

  • розпочав процес оскарження в суді встановлення неправомірно завищеного розміру компенсації за прострочення розрахунку із заробітної плати; 

  • розблокував рахунки ДП;

  • як пілотний проєкт оцифрував архів креслень переходу між станціями метро Хрещатик — Майдан Незалежності.

Володимир Цай вважає, що підприємство може знову стати корисним для міста та відновити свою профільну діяльність. Зараз, коли рахунки інституту розблоковано, «Укрметротунельпроект» знову подаватиметься на тендери. Для цього він збирає колектив, який здатен реалізовувати проєкти різної складності, як самостійно, так і в ролі субпідрядника. 

«Ми вже ведемо переговори про можливість участі в проєкті Подільсько-Вигурівської лінії метро, а також інших проєктів з розробки та облаштування об`єктів підземних споруд та комунікацій, в тому числі сучасних бомбосховищ. Інститут може виступати проєктантом, підрядником, а також здійснювати технагляд за різними підземними об`єктами», — запевняє Володимир Цай.

До того ж інститут володіє унікальним архівом креслень, які є часто затребуваними, коли КП «Київметробуд» проводить ремонтні та відновлювальні роботи вже існуючих гілок та станцій столичного метрополітену. Його важливо зберегти, трансформувавши в цифровий формат. 

У ФДМУ вважають, що кейс по «Укрметротунелю» є показовим прикладом того, як досвідчений  та вмотивований управлінець може витягти підприємство навіть з банкрутства і повернути його до життя.

«Зараз в портфелі ФДМУ понад 2,4 тис. підприємств і в кожного своя фінансова історія, переважно сумна — накопичені за попередні роки борги, незаконно відчужене майно, арештовані рахунки, зношені активи, відсутня первинна документація. В такому стані вони передаються у Фонд і наша задача реанімувати їх, якщо це взагалі можливо», — зауважує директор Департаменту  управління державними підприємствами ФДМУ Юрій Чердинцев.

У першому кварталі 2023 року на державні підприємства вже прийшло 32 нових керівника, які готові стати ефективними управлінцями.